Gå til innhold

Nye Samsung-mobiler får «busslomme»


Anbefalte innlegg

Samsung har vært kjent for vakre telefoner siden s2 kom, men på programvare-siden er de fortsatt begredelige. Man får ikke engang lov til å slette apper.

Når hadde du Samsung sist? Siden S8 kan de fleste synlige apper slettes eller eventuelt deaktiveres, så bloaten kan du stå for selv. Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når hadde du Samsung sist? Siden S8 kan de fleste synlige apper slettes eller eventuelt deaktiveres, så bloaten kan du stå for selv.

Samboeren har samsung A5. Jeg har et nettbrett A8. Oppdatert til siste juice. Lar meg ikke en gang deaktivere bloatware. Nå er jeg sånn at jeg helst vil ha ren android, men det er vel for mye å be om så lenge man ikke kjøper en android one enhet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Samboeren har samsung A5. Jeg har et nettbrett A8. Oppdatert til siste juice. Lar meg ikke en gang deaktivere bloatware. Nå er jeg sånn at jeg helst vil ha ren android, men det er vel for mye å be om så lenge man ikke kjøper en android one enhet

 

 

Jeg kjøpte en Samsung A5 til min far, og har stort sett hatt problemer siden. Har til og med måtte ty til googling en overraskende mengde ganger bare for å finne ut hvordan man fikser ting i det tidvise ulogiske og rotete systemet. For ikke snakke om en finger avtrykk scanner som virker, i beste fall, halvparten av forsøkene.

 

Neste gang kommer jeg ikke til å anbefale noe annet enn Android One jeg heller. Støttes.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Samboeren har samsung A5. Jeg har et nettbrett A8. Oppdatert til siste juice. Lar meg ikke en gang deaktivere bloatware. Nå er jeg sånn at jeg helst vil ha ren android, men det er vel for mye å be om så lenge man ikke kjøper en android one enhet

De endret system fra og med S8 om jeg husker rett, det nye systemet lar deg velge hvilke apper som skal installeres etter en nullstilling og gir deg muligheten til å avinstallere og deaktivere flere apper enn tidligere. Du vil kanskje helst ha en "ren Google telefon", "ren Android" er noe annet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Samsung A5 til min far, og har stort sett hatt problemer siden. Har til og med måtte ty til googling en overraskende mengde ganger bare for å finne ut hvordan man fikser ting i det tidvise ulogiske og rotete systemet. For ikke snakke om en finger avtrykk scanner som virker, i beste fall, halvparten av forsøkene.

 

Neste gang kommer jeg ikke til å anbefale noe annet enn Android One jeg heller. Støttes.

Min far har også A5 og har ikke opplevd modellspesifikke problemer. Fingeravtrykkleser har for øvrig ingenting med Android One å gjøre.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Min far har også A5 og har ikke opplevd modellspesifikke problemer. Fingeravtrykkleser har for øvrig ingenting med Android One å gjøre.

 

 

Det er jeg klar over, men det er såpass irriterende at jeg følte for å nevne det allikevel ;) Men i hovedsak er UIet Samsung har lagt over triste greier.

Lenke til kommentar

Hver sin smak, jeg har alltid syntes at Nexus telefoner, HTC og Huawei hadde de "tristeste" brukergrensesnittene (har ikke testet alle merker ennå, men de fleste som har vært relevante i Norge). Samsung sitt nye UI i Android 9 ser i alle fall veldig lovende ut synes jeg.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hver sin smak, jeg har alltid syntes at Nexus telefoner, HTC og Huawei hadde de "tristeste" brukergrensesnittene (har ikke testet alle merker ennå, men de fleste som har vært relevante i Norge). Samsung sitt nye UI i Android 9 ser i alle fall veldig lovende ut synes jeg.

Nexus (i sin tid) var jo helt åpne telefoner, så man kunne latterlig enkelt fikse tema å skins å snu opp ned på hele utseenede om ønskelig.

 

Enig nå I at stock Android har blitt veldig lyst å kjedelig i designet.

Heldigvis har man Oneplus sitt OxygenOS som er stock Android med muligher til å endre farger å slikt iallefall. Gir generelt den beste "stock android" opplevelsen.

 

Samsung per dags dato synes jeg er helt forferdelig, men det nye UI'et ser ganske fint ut ja. Men frykter dem kommer til å ødelegge det og før release.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...