Gå til innhold

FBI mistenker Tesla for talljuks, det tåler ikke selskapet i nåværende situasjon eller?


Knut Lilleberget

Anbefalte innlegg

Det er heller ingen konspirasjonsteori. Dette er noe de gjør åpenbart i klart dagslys. Det har dessverre blitt litt sånn i USA, hvor man må lese om den samme saken fra flere forskjellige aviser, avhengig av deres tilknytning og politiske bias, for å få et fullstendig bilde. Det blir for dumt.

Du MÅ lese flere aviser for å få et fullstendig bilde. Hvis du vill lese om en sak i Norge så må du lese om saken i dagbladet, vg og NRK for den ene siden og nettavisen, reset og dokument.no for den andre siden. Riksavisene i Norge er særdeles ventrevridd og vi har kommet dit at hvis du skal ha en annen vinkling av sakene så må en feks gå til reset. Grande saken er jo et godt eksempel her.

 

Og når det kommer til youtube er den en særdeles dårlig mediakanal med særdeles lite og dårlig underbygd argumentasjon og dokumentasjon. Ta feks hvordan konspirasjonsteorier som Månelandingen, 911, skoleskytinger, terrorangrep med våpen/lastebil, flat jord blir presenter som "fakta" med fordelaktig "beviser" som stryker med en gang en skinner litt lys på de. Alikevel så lever de et godt og trygdt liv på youtube med "etterforskere" og andre med mediatekke, men fullstendig fravær av kritisk tenkning "dekker" de saken. Helt ærlig er jeg også en konsument av Youtube, men å prøve å få fakta utderifra er vanskelig og bare noen få få kanaler der ute klarer å få det til, men de har ikke noe i nærheten av de seretalene som kanaler som spyr ut desinformasjon om flate jord, konspirasjonsteorier om jøder og barn som er skuespillere osv. Det er en seriøs og stor mangel på underbygging av det en ser på youtube som en nyhetskilde.

 

Og en må også se på de største youtube kanalene med et like stort kritisk øye i forhold til hva slags påvirkning og budskap slike kanaler har. At en unskylder seg med å bare være et menneske eller personlig feil blir litt vel hyklerisk når en leder et selskap med 10 tals milioner følgere og visninger på videoer. En har både ressurser og profesjonalitet til å ungå slike ting. (feks "DEATH TO ALL JEWS" videoen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noe som er nytteløst i verden er det å diskutere med konspirasjonsteoretikere. Bevis fungerer jo ikke engang. Fordi du bare utvider konspirasjonen.

 

Får WSJ  Pulizer priser? Juryen er korrupt og med på sammensvergelsen.

 

Konspirasjonsteoretikere bygger argumentene på en måte de aldri taper. Det eneste du får til er å gjøre konspirasjonen større og større.

 

Hvis Tesla blir tatt, er FBI da med på konspirasjonen? Domstolen? Dette har ingen ende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis det er noe som er nytteløst i verden er det å diskutere med konspirasjonsteoretikere. Bevis fungerer jo ikke engang. Fordi du bare utvider konspirasjonen.

 

Får WSJ  Pulizer priser? Juryen er korrupt og med på sammensvergelsen.

 

Konspirasjonsteoretikere bygger argumentene på en måte de aldri taper. Det eneste du får til er å gjøre konspirasjonen større og større.

 

Hvis Tesla blir tatt, er FBI da med på konspirasjonen? Domstolen? Dette har ingen ende.

 

Alle som ikke er enig i dine dårlige argument er konspirasjonsteoretikere eller?

Er du virkelig så naiv at du ikke tror korrupsjon foregår i USA? At visse mennesker ønsker å forføre samfunnet med sine egne tanker og interesser fremfor å lyse opp en sak fra flere sider, og i det hele tatt gjøre gravende, journalistisk arbeid?

 

Nå er heller ikke argumentet mitt hvorvidt hele den Pulitzer greia er korrupt eller ikke. Poenget mitt med den prisen er at en liten gjeng med folk bare gir ut priser som de føler for. Hvis en liten kirke på Sørlandet påstår at "Kristelige Tider" er den beste avisen, så er ikke det automatisk universalt sant. På hvilket grunnlag gir de slike priser, og er de kvalifisert til det? Det heter forresten Pulitzer, så du kan neppe være spesielt godt kjent med de selv. Så igjen, for meg personlig betyr det nada hvilke priser forskjellige aviser har.

 

Hvis Tesla blir tatt for å ha jukset med tall, så har det ingenting med WSJ å gjøre. Det er veldig typisk å legge ord "i munnen" til den man diskuterer med når ens argumenter blir nedbrutt og nye argumenter som ikke deler ens eget trangsyn blir påpekt, eller i det hele tatt prøvd ut. Jeg ga deg grunnlag for hvorfor jeg synes WSJ er dritt, og svaret ditt er at jeg er en konspirasjonsteoretiker. Latterlig.

Lenke til kommentar

Er det slik at fordi de har skrevet dårlige artikler der de som her har fremstilt noe som det ikke er da kun kommer med tull?

Nei, men når det gjelder Tesla så er det som regel tull. Når WSJ så kommer med "nyheter" som egentlig bare er gammelt oppgulp med "nye anonyme kilder" så sier det seg selv at det garantert er søppel. WSJ og andre har stadig "anonyme kilder" med møkk om Tesla, og det viser seg stort sett alltid å være løgn.

 

Jeg synes egentlig denne videoen er ganske relevant, for selv om det er et annet tema så sier det litt om hvordan mainstream-pressen opererer:

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...