Gå til innhold

TEST: Google Home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kan man jo tenke seg at viss det har vært på engelsk i 4 år med vannvittig mange brukere, vil det sikkert ta 12 år før den når samme standard på norsk.

 

Skal ikke se bort i fra det.

Men uten å pårope meg noe ekspertise innen for feltet eller Googles sitt produkt, så er det ikke utenkelig at algoritmen og dens potensiale til å lære seg å forstå språk er blitt såpass mye bedre og raskere siden den ble lansert på engelsk for ørten år siden, at det kanskje ikke tar så lang tid lenger.

Jeg tror det at Google nå plutselig ekspanderer sitt tilbud så raskt er mer enn bare ett business valg for å ta innersvingen på Alexa og Siri, og heller at dem tror på assistenten sin evne til å raskt kunne utvikle seg og tilby andre språk ett nivå som den engelske delen er per dags dato.

Lenke til kommentar

"Endelig har Norge fått en smarthøyttaler" ?

Hva med alle de andre som har vært tilgjengelig da?

Beste tips er uansett å IKKE kjøpe sånt dritt og også deaktivere slike talestyringer på mobil og andre enheter.

 

Noen grunn for kritikken? Jeg har hatt Home Mini i ett halvt år nå og synes den fungerer flott :)

Lenke til kommentar

 

"Endelig har Norge fått en smarthøyttaler" ?

Hva med alle de andre som har vært tilgjengelig da?

Beste tips er uansett å IKKE kjøpe sånt dritt og også deaktivere slike talestyringer på mobil og andre enheter.

 

Noen grunn for kritikken? Jeg har hatt Home Mini i ett halvt år nå og synes den fungerer flott :)

Han er bare et troll som er kritisk til all ny teknologi

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan får man YouTube premium, gratis til uti neste år? Skulle være gratis med de kjøpt fra elkjøp

 

Jeg snakket med Elkjip, og da fikk jeg beskjed om at det står en kode på kvitteringen. Når jeg sjekket så jeg jo at dette ikke stemte. Kontaktet dem igjen, og da visst de ikke hvordan dette skal fungere. De har opprettet en supportsak på dette.

Lenke til kommentar

Savner en elementær forklaring på funksjonen.

Er høyttalerne selvdrevet eller avhengig av en mobil / nettbrett med home app er innenfor dekningsområdet av hjemmenettverket for å virke? I tilfelle de er avhengig av en mobil vil jo bruken belaste batteriet.

 

Den er selvdreven, men trenger en mobil med Home app for å sette den opp. Mobil trenger ikke være i dekningsområdet av hjemmenettverket for å virke etter dette

Lenke til kommentar

La ikke merke til det i artikkelen, men må man fortsatt si OK Google for at den skal høre på deg? Den frasen setter seg litt fast i halsen. :p

 

Må nok det, men du kan heller si Hey Google, Hey Googoo, Hey booboo, Hei google. Om det gjør det noe bedre er jeg ikke sikker på

Lenke til kommentar

Han er bare et troll som er kritisk til all ny teknologi

Troll er jeg ikke og elsker ny teknologi jeg..

Men er ikke så dum jeg har aktive mikrofoner i hjemmet som kan brukes til overvåking? Ikke er det spesielt mer praktisk med talestyring heller. Man ser egebtlig bare ut som en idiot som sitter å snakker til en enhet. Eneste fordel med talestyring KAN være i bil. Ellers er der totalt unødvendig og overflødig.

Lenke til kommentar

Noen grunn for kritikken? Jeg har hatt Home Mini i ett halvt år nå og synes den fungerer flott :)

Så flott du liker å ha aktive mikrofoner i hjemmet som enkelt kan brukes til å overvåke deg osv?

Og at du er så lat og liker å se helt dust ut som prater med en enhet istedenfor å bruke armer og fingrer som en normal person.

Ny teknologi er kjekt men ting som dette er unødvendig og ikke spesielt positivt.

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Istedenfor å kjøpe Google sin egen, finnes det jo drøssevis av 3.parts smarthøyttalere med Google Assistant støtte også. Har selv Google Mini + Sony sin LF-S50G, og Sony'en banker Google sin på samtlige punkter (har også prøvd vanlig Google Home, men solgte den da Sony sin kom ut). I tillegg til MYE bedre lyd har den også klokke (veldig nyttig faktisk) og motion controller støtte osv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testa her om dagen.

"Sett på how to get away with murder på tv i stua"

 

Den starta automatisk på Chromecasten på riktig tv, men isteden å spille av Netflix viste den et klipp fra YouTube som hadde seriens navn i tittelen. Tilfeldigvis et klipp med en skikkelig versting-spoiler :/

Lenke til kommentar

Testa her om dagen.

"Sett på how to get away with murder på tv i stua"

 

Den starta automatisk på Chromecasten på riktig tv, men isteden å spille av Netflix viste den et klipp fra YouTube som hadde seriens navn i tittelen. Tilfeldigvis et klipp med en skikkelig versting-spoiler :/

 

Du burde sagt: "Sett på how to get away with murder fra Netflix på tv i stua"

 

Legg til hvor den skal spilles fra. Det fungerte ihvertfall godt på engelsk

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...