Gå til innhold

Telia lanserer muligheten for ubegrenset data i 12 timer


Anbefalte innlegg

Mye pisspreik folk drar utav ræva for å desperat forsvare de ser jeg 1000Gb er 1000Gb og da må man selfølgelig få bruke de slik man ønsker når man betaler for det. Logisk nok..

 

"Skal jeg akke og uffe og bære meg over at jeg ikke kan laste ned 100 GB på et 1 GB-abonnement hos en annen operatør?"

 

Det var ett forferdelig dårlig eksempel da det ikke er i nærheten av samme sak

Hos Chili betaler man nemlig for 1000Gb..

Og restriksjoner på hvordan man bruker de er helt på trynet og burde ikke vært tillat.

Blir nesten som å si at du betaler 3.000.000kr for ett hus men du får ikke lov å bruke det til å bo i men bare å være der mellom klokken 08-20

Visst du ikke vil godta villkårene som abbonementet har, så får du velge noe annet. Restriksjonene er der fordi Chilli leier nett av Telia å må betale for data til de. Visst alle skulle brukt mobilen som hotspot å lastet ned 1000GB pr måned, så hadde Chilli gått konkurs, eller så måtte vi ha betalt betraktelig mere for abbonementet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk enig, det går ikke ann å vurdere om 4g eller 5g er alternativ til fiber eller coax?

Kan noen hjelpe? For chilimobil har gode betingelser, bortsett fra når man vikelig trenger mye data er det uklart hva som er innen for eller ikke, alle kan jo ha perioder de laster ned 30-50 GB per dag. hotspot eller ikke. Om de ikke enten begrenser hastigheten eller informerer at det ikke koster ekstra er chilimobil sitt problem alene.

 

Jeg mistenker chilimobil vil legge ned siden 12 GB i måneden taper chilimobil penger på i legden.

Så folk som gidder å betale for bruke så mye data de vil. Til de blir låst ute.

 

 

Visst du ikke vil godta villkårene som abbonementet har, så får du velge noe annet.

Hvis ikke chilimobil kan gi eksakt grense får de skylde seg selv. Blir jo å si du får 20 peppes pizza gratis for 200 kr å senere si du burde forstått det er for godt å være sant.

 

 

Restriksjonene er der fordi Chilli leier nett av Telia å må betale for data til de. Visst alle skulle brukt mobilen som hotspot å lastet ned 1000GB pr måned, så hadde Chilli gått konkurs, eller så måtte vi ha betalt betraktelig mere for abbonementet.

Det bryr vi lite om, hva vet du om de betaler for bruk, godt mulig de betaler 50 000 kr måneden å leie nett, da inkluder det 50 tb i måneden.

Ergo på en måte tjener de på mange kunder. Uansett. Så uansett burde chilimobil komme med mere informasjon.

 

Hvis ingen klager her, ender det med det du sier at kundene tegner ikke avtale da tjener de ingenting.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Visst du ikke vil godta villkårene som abbonementet har, så får du velge noe annet. Restriksjonene er der fordi Chilli leier nett av Telia å må betale for data til de. Visst alle skulle brukt mobilen som hotspot å lastet ned 1000GB pr måned, så hadde Chilli gått konkurs, eller så måtte vi ha betalt betraktelig mere for abbonementet.

Med andre ord så må de heller ikke tilby 1000Gb når man ikke får lov å bruke det? Veldig enkelt..

Lenke til kommentar

Å herregud...

Jeg gjentar: TÅPELIG MAN IKKE KAN BRUKE DATA MAN HAR BETALT FOR SLIK MAN VIL.

Jeg gjentar: Du har betalt for å bruke dataene på de vilkår som fremkommer i abonnementsavtalen. Mengden data og hvordan de kan brukes er angitt i avtalen.

 

Du argumenterer for at man skal kunne se bort fra avtalen når det gjelder hvordan dataene brukes. Da kan jeg med like stor skråsikkerhet slå fast at man skal kunne se bort fra avtalen når det gjelder mengden data.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker chilimobil vil legge ned siden 12 GB i måneden taper chilimobil penger på i legden.

Kilde?

 

Hvis ikke chilimobil kan gi eksakt grense får de skylde seg selv. Blir jo å si du får 20 peppes pizza gratis for 200 kr å senere si du burde forstått det er for godt å være sant.

Nei, det blir ikke det. Det blir som å si at du får X antall pizza for pris Y mot de gitte vilkår som du må godta for å få pizzaene til den prisen.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar: Du har betalt for å bruke dataene på de vilkår som fremkommer i abonnementsavtalen. Mengden data og hvordan de kan brukes er angitt i avtalen.

 

Du argumenterer for at man skal kunne se bort fra avtalen når det gjelder hvordan dataene brukes. Da kan jeg med like stor skråsikkerhet slå fast at man skal kunne se bort fra avtalen når det gjelder mengden data.

De må ikke tilby 1000Gb da når man ikke har lov å bruke de slik man betaler for.. Vilkårene er opplagt slik at bruker man 1000Gb i mnd stenger de jo abonnementet? Det er helt latterlig. Reeltsett får man bruke 30-50Gb uten risiko for å bli utestengt. Plutselig var det ikke så veldig billig alikevel...? Det kalles svindel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mener du står begrenset bruk per dag\uke? På mobildata? Er kun på forumet dere mener 30-50 GB grensen per dag. Chilimobil har ikke satt den informasjonen noen sted.

 

 

 
16.
Bruk og tilgang til tjenester
Chilli Mobils mobilabonnement med fri bruker basert på å kunne
gi kunden forutsigbarhet
.
For å hindremisbruk har vi en begrensning på fri bruk til 10 000 ringeminutter, 10
000 SMS og 10 000 MMS i måneden.
Dette tilsvarer 5,5 timer med utgående samtaler og 333 SMS og MMS hver eneste dag
i 30 sammenhengende dager.
Chili Mobil har rett til å
stenge
eller begrense
Kundens tilgang (eller redusere Kundens hastighet) til
Tjenestene dersom det etter Chili Mobils vurdering er sannsynlig at misbruk pågår
eller at kunden har en
betalingshistorikk som ikke tilsier at kunden kan dekke forbruket.
Dette gjelder f.eks.
når Kunden:
1.
Bruker Tjenestene i strid med Avtalen, lov, offentlige vedtak, dom etc.
2.
Misbruker eller skaper forstyrrelser i kommunikasjonsnettet eller overfor andre abonnenter,
f.eks. gjennom massekommunikasjon (spam), eller gjennom å skape trusler mot s
ikkerhet og
helse.
3.
Krenker tredjemanns rettigheter, f.eks. ved bruk av webspidere.
4.
Benytter Tjenestene på en måte som belaster kapasiteten i mobilnettet utover en normal bruk,
5.
Tilknytter, endrer, gjør inngrep eller tilføyelser i utstyret, herunder konfigurasjon, uten Chili
Mobils skriftlige forhåndssamtykke.
6.
Videreselger, leier ut kapasitet, eller på annen måte tilbyr Tjenestene til tredjepart, f.eks. ved
etablering av IP telef
oniløsninger basert på Tjenestene.
7.
Volder økonomisk tap eller skade for tredjemann eller Chili Mobil.
8.
Oppgir feil eller mangelfull kundeinformasjon.
9.
Har et overforbruk av tjenestene som ikke tilsvarer normalt forbruk av tjenestene.
Hver Kunde har et mak
simalt angitt trafikkvolum per måned i normal overføringshastighet
inkludert i
prisen
. Det til enhver tid gjeldende trafikkvolumet fremgår av www.chilimobil.no. Kunden oppfordres til
å sjekke nettsiden jevnlig. Hvis dette trafikkvolumet nås, har Chili Mobi
l rett til å begrense Kundens
overføringshastighet resten av måneden.
Det påløper løpende kostnader utover det inkluderte
datavolumet,
Chili Mobil vil automatisk justere Kundens hastighet opp til normal hastighet når neste
periode starter.
Ved normal data
trafikk
utover eventuelle inkludert mengde i abonnementet,
vil kunden maksimalt bli
belastet med en månedspris som fremgår av www.
chilimobil.no. Ved 10
000mb
bruk utover inkludert
mengde
per kalendermåned anses dette som unormal høy datatrafikk, og kunden
vil kunne bli belastet med løpende pris per MB ut måneden. De til enhver tid gjeldende priser fremgår av www.chilimobil.no.
Tjenestene er satt opp for bruk i Norge. Bruk av datatrafikk og
-
tjenester i utlandet vil føre til ekstra kostnader. Kunden er pliktig til selv å undersøke gjeldende prisnivå for det aktuelle landet.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

De må ikke tilby 1000Gb da når man ikke har lov å bruke de slik man betaler for.. Vilkårene er opplagt slik at bruker man 1000Gb i mnd stenger de jo abonnementet? Det er helt latterlig. Reeltsett får man bruke 30-50Gb uten risiko for å bli utestengt. Plutselig var det ikke så veldig billig alikevel...? Det kalles svindel

"Opptil 1000 GB."

 

Men du skjønner visst ikke hva jeg skriver. Jeg skriver om abonnementsvilkår, ikke om konkrete tall. Jeg snakker om at for å bruke en tjeneste må du godta abonnementsvilkårene. Disse spesifiserer både mengden data og måten det kan brukes på.

 

Og jo, det er billig. Hvor mange andre tilbyr for eksempel 30 GB daglig for 400 kroner? For man må opp i 30 GB daglig bruk for at de engang skal begynne å se nærmere på bruken.

Lenke til kommentar

Hvor mener du står begrenset bruk per dag\uke? På mobildata? Er kun på forumet dere mener 30-50 GB grensen per dag. Chilimobil har ikke satt den informasjonen noen sted.

Det står om misbruk og slikt i vilkårene. Dette er diskutert til døde andre steder, og jeg kommer ikke til å gjenta alt her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja der den men chilimobil ønsker ikke å kommentere det.

Chilimobil sier det er greit å bruke mobilen som hotspot ved surfing på internet fordi det er ikke særlig forskjell fra mobil til pc. Men skal de ha 1 TB fri data, regner vel folk med de kan bruke det å laste ned spill til PC.

 

Håper med 5g nett fjernes den begrensingen så man slipper å risikere avtalen blir terminert en foreløpig uten om utlands bruk risiker man ikke giganske regninger. Så er vel eneste problemet hastigheten blir dårlig siden chilmobil setter på hastighetbegrensinger. Men får aldri svar når de gjør det. Eller om de har gjort det. Det og kaste ut kunder, det har blitt mye krangling i tråden og lite fornuftig snakk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

"Opptil 1000 GB."

 

Men du skjønner visst ikke hva jeg skriver. Jeg skriver om abonnementsvilkår, ikke om konkrete tall. Jeg snakker om at for å bruke en tjeneste må du godta abonnementsvilkårene. Disse spesifiserer både mengden data og måten det kan brukes på.

 

Og jo, det er billig. Hvor mange andre tilbyr for eksempel 30 GB daglig for 400 kroner? For man må opp i 30 GB daglig bruk for at de engang skal begynne å se nærmere på bruken.

Opptil 1000Gb betyr at du fritt kan bruke 1000Gb pr mnd.. Når det ikke er tillatt må de heller ikke skryte over å tilby 1000Gb.. Så enkelt er det faktisk.

Skjønner meget godt hva du skriver men du forstår vist ikke hvordan ting funker..

Chili begrenser seg også til 10.000 ringeminutter, sms osv i mnd mens alle andre setter begrensing på 20.000...

Så betaler heller 500kr mnd for 40Gb enn å ha chili som EGENTLIG lar deg bruke både mindre ringetid, sms og i tillegg nekter kundene å bruke de Gb man har betalt for og tilbyr reeltsett bare 50Gb før de sender deg beskjed om missbruk..?

 

Det er ikke så billig om du ser på totalpakken. Der er flere ting du burde lese med liten skrift. For meg ville fsktisk Chili blitt dyrere. Svindel å tilby 1000Gb og nekte brukeren å bruke de? Håper dette blir tatt tak i av myndighetene

Lenke til kommentar

Når folk får mail og klager fra chili om man bruker mer enn 30-50Gb pr mnd så bryter de sine egne vilkår. Svindel hele greia

Kilde på disse personene? Rart visst noen skal få mail og andre ikke. Som nevnt tidligere brukte jeg mye data(150GB)en måned å har hverken fått mail eller telefon fra Chilli.

Lenke til kommentar

Kilde på disse personene? Rart visst noen skal få mail og andre ikke. Som nevnt tidligere brukte jeg mye data(150GB)en måned å har hverken fått mail eller telefon fra Chilli.

Kilde på personer faktisk.. Var også noe å spør om.

Bruk litt av den datapakken din å søk litt du. Eller er den stengt siden du bruker foe mye data?

Blir også snart slutt på de 1000Gb chili tilbyr. De skal trossalt bli tatt over av Telenor.

Og svindel som å tilby noe man ikke får lov å bruke ikke tillatt.

Lenke til kommentar

Opptil 1000Gb betyr at du fritt kan bruke 1000Gb pr mnd.. Når det ikke er tillatt må de heller ikke skryte over å tilby 1000Gb.. Så enkelt er det faktisk.

Skjønner meget godt hva du skriver men du forstår vist ikke hvordan ting funker..

Chili begrenser seg også til 10.000 ringeminutter, sms osv i mnd mens alle andre setter begrensing på 20.000...

Så betaler heller 500kr mnd for 40Gb enn å ha chili som EGENTLIG lar deg bruke både mindre ringetid, sms og i tillegg nekter kundene å bruke de Gb man har betalt for og tilbyr reeltsett bare 50Gb før de sender deg beskjed om missbruk..

 

Det er ikke så billig om du ser på totalpakken. Der er flere ting du burde lese med liten skrift. For meg ville fsktisk Chili blitt dyrere. Svindel å tilby 1000Gb og nekte brukeren å bruke de Håper dette blir tatt tak i av myndighetene

Visst du er fornøyd med abbonementet du har så er jo det flott.

Jeg betaler heller 399kr pr måned for å slippe å tenke på datakvoten.

 

Da er jo alle fornøyd å ikke mere å diskutere :)

Lenke til kommentar

Når folk får mail og klager fra chili om man bruker mer enn 30-50Gb pr mnd så bryter de sine egne vilkår. Svindel hele greia

Mer enn 30-50 GB per dag:

 

https://www.tek.no/artikler/bare-uker-etter-at-chili-tilbod-fri-data-har-de-begynt-a-ringe-kundene-om-a-roe-ned-forbruket/439474

 

Opptil 1000Gb betyr at du fritt kan bruke 1000Gb pr mnd.. Når det ikke er tillatt må de heller ikke skryte over å tilby 1000Gb.. Så enkelt er det faktisk.

Feil igjen. Det betyr at du kan bruke dataene på de vilkårene som fremkommer i abonnementsavtalen. Akkurat som et abonnement der avtalen sier at du bare kan bruke 1 GB betyr at du ikke kan bruke 2 GB.

 

Skjønner meget godt hva du skriver men du forstår vist ikke hvordan ting funker..

Chili begrenser seg også til 10.000 ringeminutter, sms osv i mnd mens alle andre setter begrensing på 20.000...

Så betaler heller 500kr mnd for 40Gb enn å ha chili som EGENTLIG lar deg bruke både mindre ringetid, sms og i tillegg nekter kundene å bruke de Gb man har betalt for og tilbyr reeltsett bare 50Gb før de sender deg beskjed om missbruk..?

 

Det er ikke så billig om du ser på totalpakken. Der er flere ting du burde lese med liten skrift. For meg ville fsktisk Chili blitt dyrere. Svindel å tilby 1000Gb og nekte brukeren å bruke de? Håper dette blir tatt tak i av myndighetene

Det er jo ditt valg. Jeg har mer bruk for mer data enn 20.000 ringeminutter. Så jo, Chili er ekstremt billig for meg om jeg ser på totalpakken fordi jeg aldri er i nærheten av å bruke over 10.000 ringeminutter hver måned. Derimot bruker jeg en del titalls GB data som ville kostet noe helt sinnssykt hos andre operatører.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...