Gå til innhold

Telia lanserer muligheten for ubegrenset data i 12 timer


Anbefalte innlegg

Mye forskjellig det.. Sprøs på brukeren det. Kanskje man er tom for data og trenger mobilen til mye forsljellig som krever data gjennom en arbeidsdag i ett krisetilfelle f.eks. Da er det bedre å kjøpe 12timer enn 1Gb for 99kr.

Om du er så firkantet at du tror det er kun streaming folk bruker mobilen til burde du ta en reality sjekk. Det er som sagt MYE annet man kan bruke data på...

Og jo.. Du kan altids bruke det til å dele med en PC mens du er på farten.

Som ren bredbånds erstatning er litt rart om man allerede har ett bredbånd...

>Mye forskjellig

>Torrenting, torrenting, torrenting...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom med noen eksempler da. Bare ett.

Streaming eller torrents er seriøst det eneste du kommer på?? Ekstremt firkantet tenking på deg da...

 

For å nevne noen få bruksområder:

 

*Navigering.

*Søking.

*Videosamtaler (f.eks videokonferanser).

*Sending og mottak av filer som dokumenter, bilde, video eller musikkprosjekter man jobber med.

*Dele mobildata med en PC eller nettbrett (for flere av de samme tingene)

*Streaming av radio en hel arbeidsdag kan jo også være mange som vil.

 

Listen er egentlig ekstremt lang..

Noe du burde vite om du tenkte lengre enn nesa og tror det er kun streaming og torrents man kan bruke en mobil til...

 

Du jobber ikke du eller?

Endret av MobileX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Streaming eller torrents er seriøst det eneste du kommer på? Ekstremt firkantet tenking på deg da...

 

For å nevne noen få bruksområder:

 

*Navigering.

*Søking.

*Videosamtaler (f.eks videokonferanser).

*Sending og mottak av filer som dokumenter, bilde, video eller musikkprosjekter man jobber med.

*Dele mobildata med en PC eller nettbrett (for flere av de samme tingene)

*Streaming av radio en hel arbeidsdag kan jo også være mange som vil.

 

Listen er egentlig ekstremt lang..

Noe du burde vite om du tenkte lengre enn nesa og tror det er kun streaming og torrents man kan bruke en mobil til...

 

Du jobber ikke du eller?

Navigering krever ikke nettilkobling.

Søking krever ikke ubegrensede mengder data.

Videosamtaler i 12 timer? Hoho...

Sending og mottak av filer, ja det går vel under fildeling/torrenting. Og jeg VISSTE at du kom til å nevne "musikkprosjekter". Bare musikknerder som tror alle andre jobber med musikkbransjen.

Dele mobildata, noe som ikke er tillatt hvis du spør

Streaming igjen?

Er listen lengre så for all del nevn ALLE bruksområdene da!

 

Jeg jobber men ikke med noe der jeg kan bruke mobilen.

 

Dessuten, om man må bruke mobil i jobben så får man bedriftsabonnement med FRI DATA...

Endret av 8DX8QO0Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert derfor alle jeg kjenner som har prøvd chili skiftet igjenn etter bare ett par mnd...?

Synd for dem da. Disse oppdiktede vennene dine liker sikkert å betale overpris slik du gjør:

 

Betaler 449kr for 18Gb data hos Telia. (12 + 6Gb).

Lønner seg somoftest å sjekke hva man kan få som trofast kunde istedenfor å drive å skifte

Hvorfor i all verden skal jeg betale mer for mindre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd for dem da. Disse oppdiktede vennene dine liker sikkert å betale overpris slik du gjør:

 

 

Hvorfor i all verden skal jeg betale mer for mindre?

Oppdiktede venner ja.. Den var god..

Fordi DU er en av få som er fornøyd har alle andre altså oppdiktede venner? De 1000Gb man får hos chili er det flere begrensinger på..

 

Betale mer for mindre? Betaler for kvalitet.

Jeg har sjekket opp mye ang mobil abo og Chili er noe jeg aldri skal ha. Spesielt siden de vistnok snart skal taes over av Telenor...

Lenke til kommentar

Jeg dikter??

 

Ikke fulgt mye med i media du ser jeg...

Mener at også Tek har skrevet en sak om dette så nei.. Dikter desverre ikke.

Ellers hadde jeg nok selv vært chili kunde.

? Synd å se at Tek.no's overdrivelser fortsatt lurer folk angående chilimobil. Også like skuffa at nordmenn er villig til å ta dyrt betalt for så lite, samtidig som dem snakker dritt om ett firma som gir oss HUNDRE GANGER mere data enn konkurrentene til samme pris. Hva? feiler? det? med? dere? ????? Endret av BadSmile
  • Liker 2
Lenke til kommentar

? Synd å se at Tek.no's overdrivelser fortsatt lurer folk angående chilimobil. Også like skuffa at nordmenn er villig til å ta dyrt betalt for så lite, samtidig som dem snakker dritt om ett firma som gir oss HUNDRE GANGER mere data enn konkurrentene til samme pris. Hva? feiler? det? med? dere? ?????

Ikke bare Tek..

Og flere jeg kjenner har også prøvd Chili og de fleste skiftet etter ett par mnd.

Så skal de vist også bli tatt over av Telenor slik jeg har skjønt så da er det enda mer uaktuelt.

Hjelper heller ikke at de tilbyr mer data billigere om man får kjæft for man "bruker de feil"?

Holder meg der jeg er fornøyd og får heller en avtale på bedre pris enn de normalt tilbyr ved å ta en tlf å snakke med de.

 

Og om du ikke bruker x antall emojier i hver setning så kaaanskje det går an å ta det litt mer seriøst.

Men med en slik kommentar fremstår du desverre bare som en useriøs 12åring. Bare ett lite tips.

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Jeg dikter?

 

Ikke fulgt mye med i media du ser jeg...

Mener at også Tek har skrevet en sak om dette så nei.. Dikter desverre ikke.

Ellers hadde jeg nok selv vært chili kunde.

Ja, Tek skrev vel en sak om han som lastet ned 200 GB på en dag etter å ha erklært her på forumet at han ønsket å misbruke tjenesten for å provosere frem en reaksjon.

 

Så var det en artikkel om en overivrig salgs- og markedsdirektør i Chili som drev og ringte kunder uten grunn, mens de interne retningslinjene tilsier at de ikke engang ser nærmere på kunden før man når 30 GB om dagen. Først ved 50 GB daglig bruk vurderer de å ta kontakt med kunden.

 

Så ja, jeg tror nok du dikter ganske så fritt her. Hvorfor du gjør det vet jeg ikke, men jeg vet at jeg som bruker abonnementet mitt ganske så aktivt ikke har hørt et eneste pip fra Chili.

 

Og flere jeg kjenner har også prøvd Chili og de fleste skiftet etter ett par mnd.

Mer fantasifull diktning. Sikter du deg inn på nobelprisen i litteratur eller?

 

Tidligere var det "alle", nå er det "de fleste". Du er i det minste fleksibel, det skal du ha!

 

Og er det ikke rart at det er så få her som klager og bytter hvis det er så ille? Man skulle jo tro at Chili ville få en del pes her hvis de fleste byttet bort igjen, men de som kommenterer her er tvert imot veldig fornøyde, med visse unntak (han som gikk inn for å misbruke tjenesten for å få en reaksjon, for så å få en reaksjon).

 

Det finnes til og med enkelte her som er kritiske til Chili, men som beholder abonnementet fordi det er et så knakende bra tilbud.

 

Så ja... diktning.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, Tek skrev vel en sak om han som lastet ned 200 GB på en dag etter å ha erklært her på forumet at han ønsket å misbruke tjenesten for å provosere frem en reaksjon.

 

Så var det en artikkel om en overivrig salgs- og markedsdirektør i Chili som drev og ringte kunder uten grunn, mens de interne retningslinjene tilsier at de ikke engang ser nærmere på kunden før man når 30 GB om dagen. Først ved 50 GB daglig bruk vurderer de å ta kontakt med kunden.

 

Så ja, jeg tror nok du dikter ganske så fritt her. Hvorfor du gjør det vet jeg ikke, men jeg vet at jeg som bruker abonnementet mitt ganske så aktivt ikke har hørt et eneste pip fra Chili.

 

 

Mer fantasifull diktning. Sikter du deg inn på nobelprisen i litteratur eller?

Flere som har skrevet om de..

Og om man vil bruke 200Gb pr dag har de ikke noe med. Man får 1000Gb så om man vil bruke 1000Gb på en dag er det opp til kunden..? Ingen har rett til å bestemme over databruken folk faktisk betaler for.. Så det sier jo endel om selskapet og er aldeles ikke noe "dikting" som du prøver å innbille deg selv. Fakta er ikke dikting desverre..

 

Og hva er fantasifull dikting da liksom?

At jeg faktisk kjenner til flere folk som har skiftet etter ett par mnd med chili for de ikke var fornøyd er ett faktum og aldeles ikke noe dikting..

Bare latterlig at du skal sitte der å påstå noe annet. Jobber for chili eller får betalt av de for å sitte å forsvare de du eller?

Lenke til kommentar

Nå snakker vi ikke om hvor mye du synes man bør kunne bruke hver dag, men om dine oppdiktede "venner" som samtlige kuttet ut abonnementet etter å ha prøvd det. Eller vent litt, det var visst bare de fleste. Eller nei, det var bare "flere"! Ikke enkelt å holde orden på disse oppdiktede historiene, gitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå snakker vi ikke om hvor mye du synes man bør kunne bruke hver dag, men om dine oppdiktede "venner" som samtlige kuttet ut abonnementet etter å ha prøvd det. Eller vent litt, det var visst bare de fleste. Eller nei, det var bare "flere"! Ikke enkelt å holde orden på disse oppdiktede historiene, gitt.

Jo, det er nettopp det vi bl.a snakker om..

 

Og har heller ingen oppdiktede venner så du får fortsette å lyge til deg selv med dem oppdiktede påstanden din.. Makan til idioti du kommer med

Lenke til kommentar

399kr hos Chili og risikerer brev for overforbruk om man "bruker det feil" ja.. De har foresten begrenset max dataforbruk også nå så.

 

Skal jeg ikke benytte meg av fri data abb fordi jeg kan få et brev en eller annen gang?

Om man får dette brevet kan man jo bytte til noe av det du mener er mye bedre. WIN WIN. Nyter tiden med fri data inntil det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...