Gå til innhold

Telia lanserer muligheten for ubegrenset data i 12 timer


Anbefalte innlegg

Ja en ting er høye priser men syns virkelig telia kan gjøre noe med datapakkene.

https://www.telia.no/mobilabonnement/

 

Først betale f.eks 299 kr for 3 GB per måned og så 99 kr for fri data i 12 timer?

Hva syns dere er det ikke bedre å betale:

 

https://old.telia.no/datapakker?

299 kr for 10 GB?

 

Hvorfor øker de heller ikke kvotene, for som dere ser blir de veldig dyrt 299+99+299 man får kun 3+10 GB plus fri bruk i 12 timer. Prisen blir jo omrent samme som bredbånd avtale 700 kr måneden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert derfor alle jeg kjenner som har prøvd chili skiftet igjenn etter bare ett par mnd...

Byttet til Chilli med en gang de kom med fri bruk abb å er veldig fornøyd så langt.

Har til og med brutt vilkårene et par ganger å brukt mobilen som hotspot uten at det har ført til noen problemer.

Fakturaen har heller ikke vært høyere enn 399. Så har ingenting å klage på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye GB lastet du ned? Sist jeg prøvde var det kun 36 GB på en måned, inrømmer selv jeg brukte mobilen som hotspot på hytta men ville laste ned noen steam spill. Det førte ikke til noe problemer.

Har jo også prøvd å spille av 4k på youtube også.

 

Er jo klart slik ting er i dag ønsker man ikke å tegne bredbånd avtale på hytter eller boliger man er på svært skjelden.

Lenke til kommentar

 

Synd for dem da. Disse oppdiktede vennene dine liker sikkert å betale overpris slik du gjør:

 

 

Hvorfor i all verden skal jeg betale mer for mindre?

Oppdiktede venner ja.. Den var god..

Fordi DU er en av få som er fornøyd har alle andre altså oppdiktede venner? De 1000Gb man får hos chili er det flere begrensinger på..

 

Betale mer for mindre? Betaler for kvalitet.

Jeg har sjekket opp mye ang mobil abo og Chili er noe jeg aldri skal ha. Spesielt siden de vistnok snart skal taes over av Telenor...

Du har helt misforstått Chili sitt abonnement. Det er ikke et abonnement som fungerer som de andre abonnementene på markedet hvor du har en gitt datapakke som du kan bruke som du vil. Chili har et abonnement der du får FRI BRUK. Det vil si at du kan bruke abonnementet ditt så mye du vil innenfor rimelighetens grenser, så lenge du bare bruker data på mobilen og ikke deler data med andre enheter. 1000GB er et tall som er skrevet ned på papir for å ha en skriftlig definisjon på hva som er "rimelig". Det betyr ikke at du har en tradisjonell datakvote på 1000GB som du kan bruke akkurat på samme måte som alle andre abonnement på markedet. Dette er en ting du, og tydeligvis veldig mange andre har hatt store vanskeligheter med å forstå, for argumentet ditt har gått igjen og igjen og igjen hver gang det har stått en sak om Chili på tek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har helt misforstått Chili sitt abonnement. Det er ikke et abonnement som fungerer som de andre abonnementene på markedet hvor du har en gitt datapakke som du kan bruke som du vil. Chili har et abonnement der du får FRI BRUK. Det vil si at du kan bruke abonnementet ditt så mye du vil innenfor rimelighetens grenser, så lenge du bare bruker data på mobilen og ikke deler data med andre enheter. 1000GB er et tall som er skrevet ned på papir for å ha en skriftlig definisjon på hva som er "rimelig". Det betyr ikke at du har en tradisjonell datakvote på 1000GB som du kan bruke akkurat på samme måte som alle andre abonnement på markedet. Dette er en ting du, og tydeligvis veldig mange andre har hatt store vanskeligheter med å forstå, for argumentet ditt har gått igjen og igjen og igjen hver gang det har stått en sak om Chili på tek.

Har ikke missforstått noe jeg.

Får IKKE fri bruk nei.

Man får bokstaveligtalt 1000Gb.. Derfor skriver de 1000Gb og ikke fri bruk? Og betaler man for data er det kunden selv som skal bestemme hvordan den brukes og skal ikke være noe operatøren bestemmer..

Å påstå noe annet viser jo at det er du som har missforstått her.

Ikke bare på Tek det har stått en sak nei som nevnt før.

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Kan ikke si annet enn at jeg anbefaler Chili mobil. Har hatt dem siden abonnentet fri data ble lansert og har spart nesten 1800 kroner istedenfor å bruke abonnementene med høyest data hos konkurrentene. Klart, kunne få 150,- i avslag hvis jeg signert en avtale for ett helt år - men det ødelegger fleksibiliteten og ble dyrene enn Chili uansett.

 

Her i familien har alle byttet, og etter 15 år på rad i Telia merker jeg null forskjell nå. Storfornøyd! Data hele døgnet, uansett, for 399,- ??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg sa til telenorselgeren som ringte å prøvde å få meg tilbake. Poenget er egentlig ikke om de selger fridata*1000GB, de kunne liksågodt kalt det Chili 100GB til 399kr, hadde vært en kjempedeal. Hadde telenor kunne gitt meg 100GB for 499kr så hadde jeg byttet, fordi jeg merker at Telenor hadde bedre dekning her, bedre fart og tale over 4g osv fungerer bedre. Men er godt nok for meg, og jeg digger det å slippe å bry seg om hvor mange GB man bruker. Deler bortimot daglig til en eller flere enheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du har helt misforstått Chili sitt abonnement. Det er ikke et abonnement som fungerer som de andre abonnementene på markedet hvor du har en gitt datapakke som du kan bruke som du vil. Chili har et abonnement der du får FRI BRUK. Det vil si at du kan bruke abonnementet ditt så mye du vil innenfor rimelighetens grenser, så lenge du bare bruker data på mobilen og ikke deler data med andre enheter. 1000GB er et tall som er skrevet ned på papir for å ha en skriftlig definisjon på hva som er "rimelig". Det betyr ikke at du har en tradisjonell datakvote på 1000GB som du kan bruke akkurat på samme måte som alle andre abonnement på markedet. Dette er en ting du, og tydeligvis veldig mange andre har hatt store vanskeligheter med å forstå, for argumentet ditt har gått igjen og igjen og igjen hver gang det har stått en sak om Chili på tek.

Har ikke missforstått noe jeg.

Får IKKE fri bruk nei.

Man får bokstaveligtalt 1000Gb.. Derfor skriver de 1000Gb og ikke fri bruk? Og betaler man for data er det kunden selv som skal bestemme hvordan den brukes og skal ikke være noe operatøren bestemmer..

Å påstå noe annet viser jo at det er du som har missforstått her.

Ikke bare på Tek det har stått en sak nei som nevnt før.

Kommentaren din demonstrerer bare akkurat det jeg skrev. Du har ikke forstått dette konseptet og behandler tilbudet som et tradisjonelt abonnement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du har ikke krav på å bruke de som du vil. Du må bruke de etter retningslinjene for abonnementet, slik som alle andre abonnement i Norge.

"Slik som alle andre abonnement i Norge"

Slik som du vil da med andre ord...

Ellers er det søppel og ikke verdt pengene..

Vil jeg f.eks bruke mine data som bredbånd mens jeg er ute å reiser så gjør jeg det. Det tillater tydeligvis ikke Chili. Betaler man for data forventer jeg at jeg får bruke de som jeg vil helt fritt. Og siden Chili ikke tillater det så blir jeg heller aldri kunde hos de? Veldig enkelt. Andre operatører tilbyr også f.eks datasim nettopp fordi man kan bruke dataen som f.eks bredbånd.

Datasim får jeg faktisk helt gratis i mitt abonnement hos Telia som jeg kan bruke i f.eks ek 4G router. Hos Chili får man isteden ett brev om man bruker for mye data til tross for man har betalt for 1000Gb.. Det er direkte latterlig!

Lenke til kommentar

Ingen tvinger deg til å binde deg til Chili. Deres retningslinjer sier at abonnementet ikke skal brukes til å dele, det må man bare akseptere. Det fins flust av andre operatører som tillater deg nettopp dette :)

Nei, jeg skifter såklart ikke til en dårligere operatør..

 

Deres "retningslinjer" går imot sunn fornuft. Har man betalt for data skal man selfølgelig få bruke data som man vil? Det er en selfølge og det er bare helt latterlig komisk de ikke lar folk få bruke det man faktisk betaler for slik man måtte ønske. Hvorfor tilby 1000Gb data når der er begrensning på bruken? Helt sykt det!

Lenke til kommentar

Deres "retningslinjer" går imot sunn fornuft. Har man betalt for data skal man selfølgelig få bruke data som man vil? Det er en selfølge og det er bare helt latterlig komisk de ikke lar folk få bruke det man faktisk betaler for slik man måtte ønske. Hvorfor tilby 1000Gb data når der er begrensning på bruken? Helt sykt det!

Nei, retningslinjene er logiske fordi nettet ikke har ubegrenset kapasitet. De må sannsynligvis legge inn begrensninger for i det hele tatt å kunne tilby dette abonementet.

 

Alternativet er at de må tilby mindre data uten samme restriksjoner.

 

Men nå er det jo tydeligvis slik at abonnementet ikke dekker dine behov, så hvorfor ikke bare velge noe annet i stedet for å syte og klage over det? Skal jeg akke og uffe og bære meg over at jeg ikke kan laste ned 100 GB på et 1 GB-abonnement hos en annen operatør? Nei, jeg får det jeg betaler for og som jeg har godtatt som vilkår for abonnementet. Hvis jeg ikke godtar vilkårene, velger jeg et annet abonnement.

Lenke til kommentar

Nei, retningslinjene er logiske fordi nettet ikke har ubegrenset kapasitet. De må sannsynligvis legge inn begrensninger for i det hele tatt å kunne tilby dette abonementet.

 

Alternativet er at de må tilby mindre data uten samme restriksjoner.

 

Men nå er det jo tydeligvis slik at abonnementet ikke dekker dine behov, så hvorfor ikke bare velge noe annet i stedet for å syte og klage over det? Skal jeg akke og uffe og bære meg over at jeg ikke kan laste ned 100 GB på et 1 GB-abonnement hos en annen operatør? Nei, jeg får det jeg betaler for og som jeg har godtatt som vilkår for abonnementet. Hvis jeg ikke godtar vilkårene, velger jeg et annet abonnement.

Mye pisspreik folk drar utav ræva for å desperat forsvare de ser jeg? 1000Gb er 1000Gb og da må man selfølgelig få bruke de slik man ønsker når man betaler for det. Logisk nok..

 

"Skal jeg akke og uffe og bære meg over at jeg ikke kan laste ned 100 GB på et 1 GB-abonnement hos en annen operatør?"

 

Det var ett forferdelig dårlig eksempel da det ikke er i nærheten av samme sak?

Hos Chili betaler man nemlig for 1000Gb..

Og restriksjoner på hvordan man bruker de er helt på trynet og burde ikke vært tillat.

Blir nesten som å si at du betaler 3.000.000kr for ett hus men du får ikke lov å bruke det til å bo i men bare å være der mellom klokken 08-20?

Lenke til kommentar

Nei, man må ikke få bruke 1000 GB som man ønsker hvis man har akseptert vilkår med begrensninger.

 

Akkurat som jeg godtar at et abonnement med 1 GB inkludert bare har 1 GB inkludert etter avtalen, og jeg kan ikke kreve å få 100 GB bare fordi jeg ønsker det.

 

Dette eksemplet er ikke dårlig, men din forståelse av det er det. Poenget er ikke antall GB som sådan, men hva som står i abonnementsvilkårene. Et av vilkårene i 1 GB-abonnementet er at det bare er 1 GB som er inkludert, akkurat som et av vilkårene i Chilis abonnement er at man ikke kan misbruke det.

Lenke til kommentar

Nei, man må ikke få bruke 1000 GB som man ønsker hvis man har akseptert vilkår med begrensninger.

 

Akkurat som jeg godtar at et abonnement med 1 GB inkludert bare har 1 GB inkludert etter avtalen, og jeg kan ikke kreve å få 100 GB bare fordi jeg ønsker det.

 

Dette eksemplet er ikke dårlig, men din forståelse av det er det. Poenget er ikke antall GB som sådan, men hva som står i abonnementsvilkårene. Et av vilkårene i 1 GB-abonnementet er at det bare er 1 GB som er inkludert, akkurat som et av vilkårene i Chilis abonnement er at man ikke kan misbruke det.

Å herregud...

Jeg gjentar: TÅPELIG MAN IKKE KAN BRUKE DATA MAN HAR BETALT FOR SLIK MAN VIL.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...