Gå til innhold

Snart kan du bade i bassenget med dette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forrige Paperwhite er nokre år gamal, så det er ikkje feil med ein oppdatering. Eg har aldri hatt noko behov for å bade med min Kindle, men meir vanntett er ikkje feil. Tvilar riktig nok på eg kjem til å bruka opp den eg har med det første.

 

Eg saknar ikkje PDF og alt det der på Kindle. Det er heilt greitt at det kun er ei bok sidan det er den eg brukar den til. Skal du ha eit multifunksjonsnettbrett på open plattform så er openbart ikkje Kindle det du leiter etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan man lese PDF, nettsider, markere, tegne og skrive på det? Legge inn programmer selv? Hvis dette bare er låst til Amazons økosystem av tjenester og innhold så er det jo over hodet ikke interessant.

Du kan konvertere PDF til AZW*, den har en nokså dårlig nettleser, du kan markere tekst. Dette er et lesebrett, ikke en tablet.

Hvis du absolutt må tegne, så får du kjøpe deg en tablet. Sånn som Amazon Kindle Fire, for eksempel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Vasstett skal den vere, men fargar får dei ikkje til...

 

 

Og det er nettopp derfor jeg skal kjøpe meg en Kindle. Lese bøker i svart / hvitt med en skjerm som er like behagelig som vanlig papir.. skal du ha noe annet så finnes det da plenty av tablets der ute å bruke penger på

Lenke til kommentar

Du kan konvertere PDF til AZW*, den har en nokså dårlig nettleser, du kan markere tekst. Dette er et lesebrett, ikke en tablet.

Hvis du absolutt må tegne, så får du kjøpe deg en tablet. Sånn som Amazon Kindle Fire, for eksempel.

Men vanlige nettbrett har farger og baklys. De er ikke behagelige å lese på. Jeg vil ha den gode leseskjermen som Kindle har uten tvangstrøya av en programvare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men vanlige nettbrett har farger og baklys. De er ikke behagelige å lese på. Jeg vil ha den gode leseskjermen som Kindle har uten tvangstrøya av en programvare.

Du vil ha en remarkable du :)

 

Vanntetthet er den eneste forbedringen jeg bryr meg sammenlignet med den eksisterende Paperwhiten min. Kommer likevel ikke til å bytte den ut på en del år med mindre det skjer et uhell. Det er behagelig å ha en device som gjør én ting, og gjør den veldig bra! Programvareoppdateringer får den også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er hardwaren utover lagringsplass forbedret? Veldig glad i paperwhiten min men av og til blir den litt lite responsiv, så jeg kan vurdere en oppgradering hvis de har spandert på bedre cpu/mer ram.

 

For de som lurer på pdf, du kan sende pdf-filer til paperwhite på mail (hver enhet får en egen mailadresse fra amazon) så blir de automatisk konvertert og dukker opp på lista etter et par minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er nettopp derfor jeg skal kjøpe meg en Kindle. Lese bøker i svart / hvitt med en skjerm som er like behagelig som vanlig papir.. skal du ha noe annet så finnes det da plenty av tablets der ute å bruke penger på

 

Fordi den er vasstett? Eg vil ha ein Kindle med fargar, fordi eg les mykje teikneserier i fargar. Eg les aldri teikneserier i bassenget, heller ikkje andre bøker. 

Lenke til kommentar

Fordi den er vasstett? Eg vil ha ein Kindle med fargar, fordi eg les mykje teikneserier i fargar. Eg les aldri teikneserier i bassenget, heller ikkje andre bøker. 

 

Det er vel nokon som jobbar med e-blekk med fargar, men det finnes ikkje produkter med det endå så vidt eg veit.

Lenke til kommentar

 

Kan man lese PDF, nettsider, markere, tegne og skrive på det? Legge inn programmer selv? Hvis dette bare er låst til Amazons økosystem av tjenester og innhold så er det jo over hodet ikke interessant.

 

Tror du har missforstått hva en Kindle er

Eventuelt hva et lesebrett er, men for å også svare på ett av spørsmålene så er det vel mulig på de fleste lesebrettene å lese PDF i tillegg til mer spesialiserte formater. Testen det er henvist til viser hvilke formater lesebrettene som er testet der støtter.

 

Men hjertesukk: det burde ikke ta veldig mange minutter med søk i Google for å finne svaret på de fleste av Simen1 sine spørsmål - så kunne vi fått en interessant debatt etter et mer interessant innlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil ha en remarkable du :)

 

Vanntetthet er den eneste forbedringen jeg bryr meg sammenlignet med den eksisterende Paperwhiten min. Kommer likevel ikke til å bytte den ut på en del år med mindre det skjer et uhell. Det er behagelig å ha en device som gjør én ting, og gjør den veldig bra! Programvareoppdateringer får den også.

Det vil i alle fall jeg (ha et reMarkable-brett)! Foreløpig klarer jeg ikke helt å forsvare pengebruken, men jobber med saken :-)

Jeg kjøpte et lesebrett fra Kobo siden det støtter epub og skulle fungere bedre mot biblioteker. Og hva skjer? Svartens bibliotekene går *vekk* fra en åpen løsning og lager sin egen app - lukket løsning! Hipp hurra for bruken av skattepenger til å støtte opp om monopoler og duopoler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kan man lese PDF, nettsider, markere, tegne og skrive på det? Legge inn programmer selv? Hvis dette bare er låst til Amazons økosystem av tjenester og innhold så er det jo over hodet ikke interessant.

 

Tror du har missforstått hva en Kindle er

Ja, det tror jeg og.

Men det er nettopp av grunnene Simen1 tar opp at hver gang jeg har vurdert en Kindle, har jeg endt opp med å kjøpe enda et nettbrett istedet. Noe vi nå har 7 stk av.

Og fremdeles ønsker jeg meg en Kindle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Fordi den er vasstett? Eg vil ha ein Kindle med fargar, fordi eg les mykje teikneserier i fargar. Eg les aldri teikneserier i bassenget, heller ikkje andre bøker.

Nei, fordi jeg leser bøker. Sånne helt vanlige med bare papir og tekst ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...