Gå til innhold

Macen slutter å fungere om ikke Apple har godkjent reparasjonen


Anbefalte innlegg

Loven trenger ikke være slik da. Jeg vet ikke om den er. Selskap som Apple utnytter det jo uten å blunke om folk ikke kjenner til loven. Om Apple sier "vi kan ikke erstatte dette gratis" så er det ikke sikkert det stemmer.

 

Og hvis det er slik så er det jo mulig å endre loven slik at om skjermen ryker pga SSD bytte så må Apple vise at du har gjort noe med skjermen for at de skal komme unna ansvar.

 

Apple er ellers veldig flinke til å unngå å måtte fikse ting gratis. De hater jo land som Norge da. Fordi de kan ikke vinne mot myndighetenes 5 års reklamasjon. Andre marked derimot? Da sier de 1 år garanti er over, du må betale for feil selv. Selv i Norge prøver de stadig å få betalt for noe de skulle ha fikset gratis.

Igjen, jeg ikke hvorfor du virker å være bestemt med å diskutere med meg. Jeg er enig med deg. Men igjen, jeg sa aldri om lover/lovverk. Så når du sier "loven trenger ikke være slik" så syntes det blir litt dumt fordi jeg har aldri snakket om lover.

 

Jeg snakket bare om person. Jeg nevner jo til og med det jeg ofte har sett/hørt/lest er at Ola Nordmann ikke tar den kampen. Men det blir en etikk greie istedenfor lov diskusjon. Hva som er rett for meg er kanskje ikke rett for deg osv. Jeg sier bare det du sier, så forstår ikke hva vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple priser seg ut på reparasjon for å få deg til å kjøpe nytt, så det at uavhengige reparerer det Apple sier er umulig, til en OK pris de kan leve på er for mye for Apple, derfor en ny sikkerhetschip.

 

Dette er snakk om 360-kontroll over markedet for å melke mest mulig.

 

Nå er jo industrispionasje et stort problem også, men jeg tviler på dette tiltaket  er primært rettet mot den slags fikling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja, hva så? De har jo jobbet med å gjøre iPhone så sikker som mulig, også mot inngrep fra myndighetene. Hvorfor skulle de ikke ønske å gjøre det samme for Mac?

At de ønsker å gjøre Macbook så sikker som mulig innenfor de begrensninger de har for brukervennlighet, er ikke det samme som at alt de gjør av endringer for Macbook er for å øke sikkerheten. Så langt er det kun Apple som har sagt at dette fungerer til mer sikkerhet, og det fungerer bare som argument hvis Apple aldri lyver om motivene sine.

Lenke til kommentar

At de ønsker å gjøre Macbook så sikker som mulig innenfor de begrensninger de har for brukervennlighet, er ikke det samme som at alt de gjør av endringer for Macbook er for å øke sikkerheten. Så langt er det kun Apple som har sagt at dette fungerer til mer sikkerhet, og det fungerer bare som argument hvis Apple aldri lyver om motivene sine.

Hvis de har en egen brikke der kun for sikkerhet så har de ikke bare sagt det, men også vist det.

 

Hvorfor skulle de lyve?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis de har en egen brikke der kun for sikkerhet så har de ikke bare sagt det, men også vist det.

 

Hvorfor skulle de lyve?

De sier den er kun for sikkerhet. Har noen uavhengige tredjeparter bekreftet at den er kun for sikkerhet?

Lenke til kommentar

At de ønsker å gjøre Macbook så sikker som mulig innenfor de begrensninger de har for brukervennlighet, er ikke det samme som at alt de gjør av endringer for Macbook er for å øke sikkerheten. Så langt er det kun Apple som har sagt at dette fungerer til mer sikkerhet, og det fungerer bare som argument hvis Apple aldri lyver om motivene sine.

Og de lyver, og de lyver stort.

Lenke til kommentar

Og de lyver, og de lyver stort.

Hva har uttalelser fra ansatte i en Apple-butikk med en ny brikke i laptops å gjøre? At en ansatt eventuelt lyver betyr ikke at ledelsen lyver om for eksempel en ny brikke.

 

Men ser du på videoen så bekrefter jo den uavhengige "fikseren" det den Apple-ansatte sier. Det var faktisk indikasjon på fukt, og han sa faktisk at det var mulig at hele "hovedkortet" måtte byttes.

 

Så kan du si at den Apple-ansatte burde ha åpnet opp og sjekket først, men da er man plutselig inne i selve reparasjonen alt (som koster penger).

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Hva har uttalelser fra ansatte i en Apple-butikk med en ny brikke i laptops å gjøre? At en ansatt eventuelt lyver betyr ikke at ledelsen lyver om for eksempel en ny brikke.

Kanskje du skal se videoen før du svarer?

VIdeoen er fra CBC, han bare tok et utdrag fra det. Hele videoen fra CBC sin kanal er enda mer sjokkerende.

Lenke til kommentar

Kanskje du skal se videoen før du svarer?

VIdeoen er fra CBC, han bare tok et utdrag fra det. Hele videoen fra CBC sin kanal er enda mer sjokkerende.

Jeg så mer av videoen, og redigerte innlegget. Der ser du at jeg påpeker at den uavhengige "fikseren" langt på vei støtter det den Apple-ansatte sa.

 

Men igjen, hva har dette med denne brikken å gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva skulle den ellers være der for? Pynt?

Hindre tredjepartsreperasjoner, men av andre grunner enn sikkerhet? Du ser at argumentene dine går i sirkel nå?

 

"Den er der kun for sikkerhet"--> "Fordi Apple sier det" --> "Apple bryr seg om sikkerhet fordi de har en egen brikke kun for sikkerhet"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...