Gå til innhold

Tidligere Apple-topp ut mot iPhone-navnene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er vel ikke noe verre en konkurentene, så lite grunn til å irritere eller glede seg over Apple alene. Syntes uansett alle disse bokstavkombinasjonene er lettere forvirrende, men for Apples del gjør ikke det så mye da jeg syntes mobilene er overpriset til den grad at de ikke blir aktuelle uansett.

Dette er ikke et fenomen som begrenser seg til Apple alene, en har jo for eksempel Sony, med sine ZR eller ZX eller hva det nå var igjen. Istedenfor å fortsette med sin Xperia Z-serie, så begynte de også å hygge seg med bokstavkombinasjoner, og det før Apple. Er garantert flere eksempler der ute som jeg ikke kommer på i farta.

 

Alt for å ikke gjøre det enkelt.

Lenke til kommentar

Apple har alltid vært solid og enkelt. I alt fra modellnavn, software, OS osv. Produktene har sett bra ut, og sammenlignet med de aller fleste produsenter vært av høy kvalitet. Det er en grunn til at det er verdens mest solgte mobil - til tross for at prisen har vært høy fra dag 1.

 

Men etter Tim tok over skuta har de liksom trukket seg litt fra lyset, og står nå mer i ett med konkurrentene. Modellnavnene ligner mer på hva Samsung, Sony osv driver med. Modell navnet er særdeles viktig for markedsføring og selskaps identitet. Noe av det første en potensiell kjøper får vite om produktet. Når de ikke engang gidder å bry seg noe særlig om det noe mer(noe Steve Jobs hadde hatet), gir det et lite eksempel på hvor Apple går for tiden.

 

Man merket også på Tim Cook under presentasjonen at han virket mer livlig. Mindre seriøs. Ikke like fokusert. Ikke så «på» som for noen år siden. Selskapet virker nå nesten litt i overgrad cocky om man tar de nye prisene i betraktning.

 

Men pytt, det fører bare til mer konkurranse i markedet på lang sikt.

Lenke til kommentar

De er vel ikke noe verre en konkurentene, så lite grunn til å irritere eller glede seg over Apple alene. Syntes uansett alle disse bokstavkombinasjonene er lettere forvirrende, men for Apples del gjør ikke det så mye da jeg syntes mobilene er overpriset til den grad at de ikke blir aktuelle uansett.

Dette er ikke et fenomen som begrenser seg til Apple alene, en har jo for eksempel Sony, med sine ZR eller ZX eller hva det nå var igjen. Istedenfor å fortsette med sin Xperia Z-serie, så begynte de også å hygge seg med bokstavkombinasjoner, og det før Apple. Er garantert flere eksempler der ute som jeg ikke kommer på i farta.

 

Alt for å ikke gjøre det enkelt.

 

Kanskje ikke verre en konkurrentene. Men Apple har som mål å være bedre en sine konkurrenter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...