Gå til innhold

forskjell på en moderator og en admin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med hva de kan gjøre med brukere og innlegg da?

er det helt likt?

Nesten. Admin kan slette deg, banne deg, endre nick, passord o.l. Moddiser kan noenlunde det samme, men det er veldig begrenset. I tillegg er det en root-admin som kan slette adminene. Han kan også vise admin-logger o.l. Har mitt eget forum, så det der kan jeg... :cool:

Lenke til kommentar

Enkelt og greit: Administratorer kan modere og administrere, mens moderatorer kan moderere.

 

Kort sagt: En moderator kan forandre innlegg, slette innlegg, stenge ute brukere, fjerne og redigere signaturer, fjerne avatarer og en del andre kosmetiske ting.

 

Administratorer kan gjøre alt dette, samt se logger, forandre brukernavn og passord (ikke lese eksisterende passord), slette brukere, administrere kategorier, smileys, IP-banning osv osv. En administrator er som noen nevner her "gud". I tillegg har noen av administratorene (drift-folkene) direkte tilgang til databasen og kan dermed gjøre forandringer som til og med går utenfor forumets originale muligheter, som f.eks. custom-hacks.

 

I praksis betyr det at for dere brukerne er en moderator og en administrator like "skumle" :devil:

Lenke til kommentar

I praksis betyr det at for dere brukerne er en moderator og en administrator like "skumle"  :devil:

Jaha, du ser på deg selv som en skummel mann for oss brukere? Hyggelig om du hadde tonet ned litt.

 

 

_

Thorsan

Oppriktig talt; du ser da at mannen ikke bare har satt skumle i anfølselstegn, men attpåtil slengt på en smiley. Begge er klare tegn på at han ikke ønsker at vi skal ta ham bokstavelig.

Lenke til kommentar

Oppriktig talt; du ser da at mannen ikke bare har satt skumle i anfølselstegn, men attpåtil slengt på en smiley. Begge er klare tegn på at han ikke ønsker at vi skal ta ham bokstavelig.

Oppriktig talt; du ser da at jeg vare like sarkastisk i min tale som "mannen" i innlegget, dog jeg droppet smiley og anførselstegn i mitt innlegg.

Lenke til kommentar

Oppriktig talt; du ser da at mannen ikke bare har satt skumle i anfølselstegn, men attpåtil slengt på en smiley.  Begge er klare tegn på at han ikke ønsker at vi skal ta ham bokstavelig.

Oppriktig talt; du ser da at jeg vare like sarkastisk i min tale som "mannen" i innlegget, dog jeg droppet smiley og anførselstegn i mitt innlegg.

Det ble ikke oppfattet som sarkasme av meg. Jeg oppfattet deg som overfølsom :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...