Gå til innhold

iPhone SE – Apples eneste lille mobil – forsvinner fra butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt iPhone SE til begge ungene, og de har vært strålende fornøyd.

 

Til tross for at jeg foretrekker Android selv, men når Google aldri får ut fingeren med Family Link i Norge må man se til andre løsninger. Der må jeg faktisk skryte litt av Apple. Og kona har iPhone, så da kan hun styre tilgang til apper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig. iPhone SE er jo perfekt til barn og kvinner / menn med små hender. Synd at alternativet forsvinner. Som Tek insinuerer, er nok dette imidlertid en langsiktig turnover strategi, der de håper på å få masse kunder til å oppgradere samtidig med en radikalt forbedret ny versjon.

 

Kanskje det som blir å savnes mest er designet. Etter min mening det peneste Apple har produsert. Hvis de fjernet skjermrammen, ville den sklidd rett inn i 2018 også.

Lenke til kommentar

 

Er vel feil det som står i artikkelen:

«Skal du ha en ny mobil fra Apple i dag er den minste modellen iPhone Xs, med en skjerm på hele 5,8 tommer.»

 

Får jo fremdeles kjøpt iPhone8 med 4,7 tommer skjerm:

 

https://www.apple.com/no/shop/buy-iphone/iphone-8

iPhone 8 er ikke ny, så påstanden er faktisk korrekt ?

Kjøper jeg en Iphone 8 i butikken, forventer jeg at den er ny og ubrukt ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. iPhone SE er jo perfekt til barn og kvinner / menn med små hender. Synd at alternativet forsvinner. Som Tek insinuerer, er nok dette imidlertid en langsiktig turnover strategi, der de håper på å få masse kunder til å oppgradere samtidig med en radikalt forbedret ny versjon.

 

Jeg er spent på hvordan dette vil påvirke markedet fremover om Apple nå i praksis kutter ut "rimelige" mobiler.

 

Spesielt for barn er det jo helt uaktuelt for folk flest å kjøpe noe som koster flerfoldige tusen kroner, når alternativet er en rimelig mobil med f.eks Android. Det samme gjelder i grunn meg selv. Jeg ville neppe kjøpt en toppmodell til 7-8k+ om jeg skulle betale den selv. Det synes jeg ikke det er verdt. Og når man først er godt plantet i en leir sitter det litt inne å bytte på et senere tidspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjøpt iPhone SE til begge ungene, og de har vært strålende fornøyd.

Har også kjøpt iPhone SE til ungen. Passet perfekt til det med tanke på pris og størrelse. Gir også god foreldrekontroll som skal utvides med ios 12. Finn Iphone er også en ekstra trygghet for oss. Både om telefonen skulle blitt stjålet på skolen, eller om vi av ulike grunner sjekker hvor hun er. Ville vært rart om det ikke kommer en oppfølger til denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også kjøpt iPhone SE til ungen. Passet perfekt til det med tanke på pris og størrelse. Gir også god foreldrekontroll som skal utvides med ios 12. Finn Iphone er også en ekstra trygghet for oss. Både om telefonen skulle blitt stjålet på skolen, eller om vi av ulike grunner sjekker hvor hun er. Ville vært rart om det ikke kommer en oppfølger til denne.

Android har en tilsvarende funksjon der du kan finne Android-telefonen din fra en hvilken som helst annen telefon eller PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tru kor lenge SE/6s får oppdateringer fra og me ios12 ?

De vil nok få ios13. Sannsynligvis vil iphone 5s og iphone 6 kuttes fra ios13. ios14 er usikkert. Men det at de har solgt iphone SE helt frem til nå gjør nok at jeg tipper de også vil få ios14. Tipper de kuttes fra ios15.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Har kjøpt iPhone SE til begge ungene, og de har vært strålende fornøyd.

 

Til tross for at jeg foretrekker Android selv, men når Google aldri får ut fingeren med Family Link i Norge må man se til andre løsninger. Der må jeg faktisk skryte litt av Apple. Og kona har iPhone, så da kan hun styre tilgang til apper.

 

https://families.google.com/intl/no/familylink/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. Det er den jeg refererte til, som ikke er tilgjengelig i Norge.

 

https://support.google.com/families/answer/7101025

 

Live in one of the following countries:

Asia

Europe

Austria

Belgium

Bulgaria

Croatia

Cyprus

Czech Republic

Denmark

Estonia

Finland

France

Germany

Greece

Hungary

Ireland

Italy

Latvia

Lithuania

Luxembourg

Malta

Netherlands

Poland

Portugal

Romania

Slovakia

Slovenia

Spain

Sweden

United Kingdom

Lenke til kommentar

Enig. iPhone SE er jo perfekt til barn og kvinner / menn med små hender. Synd at alternativet forsvinner. Som Tek insinuerer, er nok dette imidlertid en langsiktig turnover strategi, der de håper på å få masse kunder til å oppgradere samtidig med en radikalt forbedret ny versjon.

 

Kanskje det som blir å savnes mest er designet. Etter min mening det peneste Apple har produsert. Hvis de fjernet skjermrammen, ville den sklidd rett inn i 2018 også.

 

Jeg har vanlige hender, men foretrekker mobil jeg kan ha i lommen foran, ikke bak! Har hatt min siden den kom for 3 år siden, og har vært veldig fornøyd! Spesielt med batteriet, lader utrolig raskt og holder lenge. Og grei ytelse. Er nok absolutt den mobilen jeg har hatt de siste 25 årene jeg har vært mest fornøyd med, har gjort en utmerket jobb. Blir nok en større modell nå, men beholder den gamle som backup.
Lenke til kommentar

Jeg har vanlige hender, men foretrekker mobil jeg kan ha i lommen foran, ikke bak! Har hatt min siden den kom for 3 år siden, og har vært veldig fornøyd! Spesielt med batteriet, lader utrolig raskt og holder lenge. Og grei ytelse. Er nok absolutt den mobilen jeg har hatt de siste 25 årene jeg har vært mest fornøyd med, har gjort en utmerket jobb. Blir nok en større modell nå, men beholder den gamle som backup.

Har en Samsung S8+ i frontlomma. Ikke noe problem når de er såpass tynne. Ingen som har reagert noensinne, og ser ikke noe galt selv heller. :) 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...