Gå til innhold

Ny mobiltlf


Steffenv

Anbefalte innlegg

Har vært litt uheldig med telefonene mine i det siste, så nå sist valgte jeg å kjøpe en billigtlf. (Moto G4 plus), til rundt 1600kr e.l. Denne har vært overraskende sprek iforhold til pris. Men nå idag så kuttet plutselig touchen ut. 
Kan hende jeg har vært litt stygg mot telefonen, orker ikke sende inn på rep/garanti fordi de vil alltid finne en årsak og skylde det på meg uansett. Om noen skulle ha tips til easy rep/typisk feil/svakhet så er jeg takknemlig for det, men ellers så ser jeg etter ny tlf.. Får jo ikke kobla tlf til PCen heller for å ta backup og reset pga. touchen ikke fungerer..

Ser at G6 plus nå har kommet ut, og virker som man får ekstremt mye for pengene. Noen grunn til at jeg ikke skulle gå for den/evnt tips til andre alternativer?

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste tipset jeg har er at du kan bruke mus for å kjøre litt backup :) USB til Micro USB og rett og slett plugge inn en enkel mus til mobilen og det dukker opp en muspeker :)

Stemmer ja! Det så jeg jo faktisk på idag. Men hadde ikke liggende kabel til det, så brukte hele dagen på å prøve og finne alternative løsninger.  :hm:  Noe som funka dårlig..

Lenke til kommentar

Takker for svar. Fikk også øynene litt opp for Nokia 7 Plus. Noen som vet hvordan denne stiller seg iforhold/noen som har den evnt?

 

To ting jeg også har merket at jeg burde ha på jobb, er vann/støvtett og wifi calling. Men ikke et must. Da er det jo evnt. LG G6, Galaxy S7 og Google Pixel/XL? Om man ser tilbake på eldre alternativer.. (Hvis ikke disse er "utdatert"(?))

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Hva med LG G7? Mobil i en annen klasse, men pga en nettbutikk hadde 2 for 1 på denne er det utrolig mange som dumper disse på finn. Forseglet go med 5 års reklamasjonsrett må dette bli suksess:

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.93&condition=2&lat=59.26754&lon=10.40762&product_category=2.93.3217.39&q=lg+g7&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&sort=3&sub_category=1.93.3217

Billigste ligger ute til 3600, men sikkert muligheter for å prute. Ligger 37(!) forseglede enheter på Finn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått testet både Nokia 7 plus og G6 plus i sommer, da begge eierne ønsket hjelp til diverse. 

Testet ikke spill på dem, så ren ytelse var vanskelig å måle. Men opplevelsen ga svært liten forskjell. Begge var overraskende responsive, god skjerm, tok bra bilder, lite bloatware og meget fornuftig priset. Fant ingen grunn til at Motorolaen skulle være 1000 kr billigere, men det hadde gjerne vist seg bedre om jeg prøvde foto i dårlig lys osv.

Topp kjøp begge to, og akkurat nå er vel begge på tilbud hos Elkjøp i tillegg.

Lenke til kommentar

Hva med LG G7? Mobil i en annen klasse, men pga en nettbutikk hadde 2 for 1 på denne er det utrolig mange som dumper disse på finn. Forseglet go med 5 års reklamasjonsrett må dette bli suksess:

 

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.93&condition=2&lat=59.26754&lon=10.40762&product_category=2.93.3217.39&q=lg+g7&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&sort=3&sub_category=1.93.3217

 

Billigste ligger ute til 3600, men sikkert muligheter for å prute. Ligger 37(!) forseglede enheter på Finn.

 

Dette visste jeg ikke. Takk for tipset! Skal sjekke.

Lenke til kommentar

Billigste på Prisjakt er nå 6550. Billigste på Finn 3400. Bare å sende en melding ut til alle 40 stk som selger denne og si at det ligger ufattelig mange ute, og at du er interessert for 3.000 f.eks. Får du ikke napp ville jeg hatt litt is i magen. Her er det mange som vil få store problemer med å selge telefonen sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Billigste på Prisjakt er nå 6550. Billigste på Finn 3400. Bare å sende en melding ut til alle 40 stk som selger denne og si at det ligger ufattelig mange ute, og at du er interessert for 3.000 f.eks. Får du ikke napp ville jeg hatt litt is i magen. Her er det mange som vil få store problemer med å selge telefonen sin.

 

Nåvel, jeg fikk 4.300 kr for min ene, så det er ikke umulig å få en bra pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...