Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgradering av hastigheter NGT - Delta 2000


Anbefalte innlegg

Ser at NGT har oppgradert Bravo og Charlie pakkene.

Jeg sitter på en Delta 2000 linje som jeg får 1900 kbits på (Itavisen) mens jeg ser at folk som har Charlie får opptil 1800 kbits.

 

Merkelig at NGT ikke gjør noe med Delta 2000 og 3000 pakken, jeg er ikke villig til å betale 200.- ekstra for 100 kbits.

 

NGT må jo merke at det er mange som kommer til å nedgradere linjene sine fra Delta 2000 til charlie?

 

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du får 1900 kbits på Delta 2000 linjen din må du jo klage, du skal ha mer:) (sjekk i ruteren din hva hastighet du har). Du får og 128 kbit mer ut hastighet på Delta 2000 enn på Charlie og det er kanskje verdt det for noen. Jeg er ganske fornøyd med Nextgentel sin utvikling, når jeg først kjøpte meg inn hos dem fikk jeg 640/384 på Bravo prisen, nå får man 1000/384 (dette blir ca 1250/384++ pga de oppgraderer linjen for å kompensere for overhead) Dette er altså en dobling i hastighet og samme gode pris.

 

Jeg vet ikke hva NGT driver med men jeg kan ikke tro de ikke har tenkt på dette. Kanskje nettop dette de vil oppnå? De har målt markedet nøye og vet hvilke hastigheter de fleste vil ha behov for og hva slags tjenester de kan tilby disse. De skal jo også på sikt rulle ut VDSL og jeg regner med de vil ha et klarere skille på hastighetsklasser slik at de som har normale behov kjøper seg ADSL, de som trenger uthastighet kjøper seg SDSL og de som trenger mye av begge kjøper seg VDSL.

 

Vi får se, det de har gjort nå burde hvertfall gjøre et nytt solid innhugg i markedet.

Lenke til kommentar

Du har nok rett i at de får endel nye kunder på dette. Er nok i bravo og charlie klassen de fleste kundene befinner seg.

 

Forøvrig har jeg vært kunde hos NGT i over to år og er meget fornøyd med produktet de leverer. Har hatt noen små problemer med fakturaer men er sikker på at dette blir strammet kraftig opp fremover.

Lenke til kommentar

Kjempeflott at de oppgraderer den billigste pakka til 398,- kroner/m, men er det ikke snart på tide at vi som betaler for D2000 og D3000 også får litt valuta for pengene.

 

Det var akkurat det samme med 4mbit tilbudet i sommer, de som satt med den rimeligste linja fikk jo en kjempeoppgradering de månedene for kr 650,-, mens vi som betalte 850kr for 2mbits linje, måtte ut med det samme for å få 4mbit i denne perioden...

 

Ellers må jeg si meg meget fornøyd med Nextgentel på alle punkter, og kommer til å være trofast kunde hos dem i lang tid (ihvertfall til Lyse endelig banker på døra og sier at nå kan jeg endelig få den 10mbits linja til 899,- i måneden)

Lenke til kommentar
Kjempeflott at de oppgraderer den billigste pakka til 398,- kroner/m, men er det ikke snart på tide at vi som betaler for D2000 og D3000 også får litt valuta for pengene.

 

Enig med deg der.

Trøsten får være at jeg overfører abbonementet via ownersbuy.no slik at jeg betaler 548.- for Delta 2000 linjen.

Lenke til kommentar
Dersom du får 1900 kbits på Delta 2000 linjen din må du jo klage, du skal ha mer:) (sjekk i ruteren din hva hastighet du har). Du får og 128 kbit mer ut hastighet på Delta 2000 enn på Charlie og det er kanskje verdt det for noen. Jeg er ganske fornøyd med Nextgentel sin utvikling, når jeg først kjøpte meg inn hos dem fikk jeg 640/384 på Bravo prisen, nå får man 1000/384 (dette blir ca 1250/384++ pga de oppgraderer linjen for å kompensere for overhead) Dette er altså en dobling i hastighet og samme gode pris.

 

Jeg vet ikke hva NGT driver med men jeg kan ikke tro de ikke har tenkt på dette. Kanskje nettop dette de vil oppnå? De har målt markedet nøye og vet hvilke hastigheter de fleste vil ha behov for og hva slags tjenester de kan tilby disse. De skal jo også på sikt rulle ut VDSL og jeg regner med de vil ha et klarere skille på hastighetsklasser slik at de som har normale behov kjøper seg ADSL, de som trenger uthastighet kjøper seg SDSL og de som trenger mye av begge kjøper seg VDSL.

 

Vi får se, det de har gjort nå burde hvertfall gjøre et nytt solid innhugg i markedet.

Sjekk routern, har du cisco (vet ikke hvordan det er med de andre), så står det og ca hvor mye linjen fram til deg tåler. Den bør være over 2000... :p

Hvis dette stemmer og det står en hastighet på over 2000 et eller annet sted i routern så er det rett og slett dårlig kvalitet på selve linjen, ikke noe feil med det ngt leverer. Ta og ring :cool: ngt, så får du i tilegg teste kunderservicen.... :p

Lenke til kommentar
sjekk routern, har du cisco (vet ikke hvordan det er med de andre), så står det og ca hvor mye linjen fram til deg tåler. Den bør være over 2000... :p

Hvis dette stemmer og det står en hastighet på over 2000 et eller annet sted i routern så er det rett og slett dårlig kvalitet på selve linjen, ikke noe feil med det ngt leverer. Ta og ring :cool: ngt, så får du i tilegg teste kunderservicen.... :p

slik gjør du:

 

1) telnette mot 10.0.0.1

2) show interface wan 0 eller sh in wan0

 

se hva som står på datarate - min står på 2304 (delta)

er vel 2000 justert opp med ca 15% for overhead

Lenke til kommentar

Jeg får også ~ 1900kbit @ ITavisen, men mot ftp.sunet.se og andre ting som går fort, får jeg fint 250+ kBps i gjennomsnittlig hastighet på pre-komprimerte filer, noe som stemmer perfekt med det som står i ruteren min (2304 kbit).

 

Tror det er noe feil med ITavisen, jeg.

Lenke til kommentar
Tror det er noe feil med ITavisen, jeg.

Det er vel heller den evindelige "k = 1000, nehei, k = 1024". Ruteren regner k som 1000, mens IT-avisen regner det som 1024. Tar man hensyn til det, og 15,4% overhead (litt mer om man ikke har MTU=1478), blir det temmelig nøyaktig riktig.

Motsatt:

 

"Oppdatert 23/9/01: Utregningen for testen er nå noe modifisert. Tidligere utregning til overføringshastighet skjedde ut fra at 1 kilobit = 1024 bit. Nå bruker vi i stedet kilo = 1000, som er det riktige når det gjelder hastighetsmålinger. Alle tidligere resultater i databasen er derfor justert opp med 2,4%, som dette utgjør."

 

Uansett blir jo resultatet vist i kB/s via FTPer og nedlastninger mens kb/s hos ITAvisen.no. ITavisen vil da derfor alltid ha "rett"(Se bort i fra serverkapasistet og alt slikt), mens FTPen og downloadingene vil variere etter om de bruker 1024 eller 1000. Er derimot ganske sikker på at de bruker 1024 siden Microsoft bruker dette i Windows. Akk.. :(

Lenke til kommentar

Du får det du betaler for, er bare for dårlig kvalitet på linja fram til deg eller inne hos deg.

Jeg betaler for Delta2000 men får den ikke. Det er ikke min skyld at linja duger ikke....

nei men ikke NGT sin heller, forstår det er veldig irriterende.

 

Har du sjekka hva det står i routern?

Lenke til kommentar
når jeg sjekker routeren står det følgende på med min Delta2000 linje:

 

Data Rate: 2304Kbps down, 352Kbps up

Line Cap. : 4352Kbps down, 384Kbps up

 

Skal ikke jeg ha større upload?? og når jeg hadde charlie låg jeg på

ca. 1450Kbps, nå med delta ligger jeg på "bare" ca. 1700Kbps!

hmm merklig, det så litt lite ut, sånn ser charlie linja mi ut nå:

Ligger nesten stabilt på mellom 170 og 180kbs når ingen andre bruker nettet :D

 

Data rate 1856 Kbps down; 512 Kbps up

Line capacity 5312 Kbps down; 896 Kbps up

SNR Margin 21 dB; previous 21 dB

Attenuation 38.5 dB; previous 38.5 dB

 

Vet kabelen som går fra husveggen og inn ikke er helt bra, men har ikke hatt de helt store utslagene enda og er derfor ikke verdt de lappene bravida skal ha for å dingle utafor huset.... :p

Lenke til kommentar

> Data Rate: 2304Kbps down, 352Kbps up

 

Jeg har Delta og jeg har 640kb opp i ruteren

ellers har jeg 2304 ned..

 

Opplasting hos meg går rundt 70kbyte/s (vet ikke om det er basert på kilo=1024 eller 1000)

 

Hva pleier du å ligge på? Hvis du ligger på rundt det så er jo ikke noe galt..men ligger du på halvparten er det nok på tide å sjekke kundeservice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...