Gå til innhold

Nå får flere tilgang til Apple Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er DNB kunde og bruker den kontaktløse delen på bankkortet mitt, men jeg skulle GJERNE kunne brukt Fitbit Pay / Garmin Pay funksjonen også sånn at jeg slipper å dra fram kortet i det store og hele, og heller sveiper klokka over. Idag kan jeg kun bruke mastercard fra andre tilbydere til dette...

 

Regner med at dette havner i samme kategori hos DNB

Lenke til kommentar

Jeg er DNB kunde og bruker den kontaktløse delen på bankkortet mitt, men jeg skulle GJERNE kunne brukt Fitbit Pay / Garmin Pay funksjonen også sånn at jeg slipper å dra fram kortet i det store og hele, og heller sveiper klokka over. Idag kan jeg kun bruke mastercard fra andre tilbydere til dette...

 

Regner med at dette havner i samme kategori hos DNB

 

Hvem kort bruker du da?

Jeg irriterer meg at jeg ikke kan bruke garmin pay.

ikke funnet noe andre norske som støtter det.

Jeg har dnb og de vil ihvertfall ikke støtte d

Lenke til kommentar

Var nylig i London på ferietur. Der har de kommet veldig mye lengre på kontaktløs betaling gitt. Tror ikke jeg møtte på en eneste terminal som ikke støttet kontaktløst, og det gjaldt selv små nisjesjapper. Befrielse å bare kunne trykke på apple watch og vifte den over betalingsterminalen. Undergrunnen var også en befrielse - null stress når inngang og utgang skjer via håndleddet uten å måtte tenke på å ta frem kort fra lommene. Og null bekymring for lommetyver - litt vanskeligere å stjele håndleddet mitt.

 

Her til lands er det foreløpig litt hipp som happ om de støtter kontaktløs, men det kommer - er vel stilt krav om at alle skal støtte det innen et visst tidspunkt.

 

Vipps er sikkert fint det, men det føler jeg er en helt annen tjeneste. Det er for overføring mellom venner, og funker også fint for lokale lag og foreninger. Men å betale i butikk, der faller Vipps smertelig kort. Drar heller frem kortet, det er mye raskere og enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"kontaktløs kortbetaling er såpass effektivt allerede at det ikke er et stort behov for noe annet."

 

Det er tull, DnB! Det er like effektivt for småbeløp (under 200), men skal man betale noe større må man også med kontaktløse kort taste PIN.

 

Et sentralt poeng med Apple Pay (og Android Pay når det kommer) er å slippe å taste PIN. Trykk en knapp på iPhone/Apple Watch, hold mot terminal, ferdig.

 

Har testet det selv, og det går definitivt raskere.

 

I tillegg kommer poenget med å slippe å ha med lommeboka hele tiden. Telefonen har man jo uansett alltid med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg brukte VALYOU I 2014 som er vesentlig det samme og det værte vel I 4 måneder eller noe før dnb kuttet støtte til den, kan noe fortelle meg hva forskjell er? Man skulle taste inn pin kode og bruke nfc for å betale med mobilen, og dette brukte jeg i 2014! Hvorfor så mye mer engasjement med Apple sin løsning når Android har hatt mulighet til dette lenge.

Lenke til kommentar

 

Jeg er DNB kunde og bruker den kontaktløse delen på bankkortet mitt, men jeg skulle GJERNE kunne brukt Fitbit Pay / Garmin Pay funksjonen også sånn at jeg slipper å dra fram kortet i det store og hele, og heller sveiper klokka over. Idag kan jeg kun bruke mastercard fra andre tilbydere til dette...

 

Regner med at dette havner i samme kategori hos DNB

 

Hvem kort bruker du da?

Jeg irriterer meg at jeg ikke kan bruke garmin pay.

ikke funnet noe andre norske som støtter det.

Jeg har dnb og de vil ihvertfall ikke støtte d

Har ett Mastercard fra SAS Eurobonus som fungerer :)

Lenke til kommentar

jeg brukte VALYOU I 2014 som er vesentlig det samme og det værte vel I 4 måneder eller noe før dnb kuttet støtte til den, kan noe fortelle meg hva forskjell er? Man skulle taste inn pin kode og bruke nfc for å betale med mobilen, og dette brukte jeg i 2014! Hvorfor så mye mer engasjement med Apple sin løsning når Android har hatt mulighet til dette lenge.

 

hva vil du frem til? Valyou er lagt ned og Android Pay er ikke kommet til Norge ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple pay er genialt og sømløst der man kan bruke det. Jeg har ikke funnet et slikt sted i Norge enda. Eneste gangen jeg har klart å bruke det, var på flyplassen i Alicante, Spania. I Norge derimot, benyttes bankkort med chip der jeg ellers handler..

Fungerer på alle terminaler som støtter kontaktløsetaling.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg brukte VALYOU I 2014 som er vesentlig det samme og det værte vel I 4 måneder eller noe før dnb kuttet støtte til den, kan noe fortelle meg hva forskjell er? Man skulle taste inn pin kode og bruke nfc for å betale med mobilen, og dette brukte jeg i 2014! Hvorfor så mye mer engasjement med Apple sin løsning når Android har hatt mulighet til dette lenge.

Valyou funket ikke med NFC på iPhone. Det er vel den største nyheten. I tillegg er utbredelsen av terminaler som støtter dette mye bedre nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det slik at hvis banken din støtter Apple pay, så virker det på alle terminaler som har trådløs betaling?

Eller kan du risikere at butikken bare støtter Samsung pay eller noe sånt?

Hei, ja det stemmer. Apple Pay virker på alle terminaler som støtter trådløs eller kontaktløs betaling. NFC-betaling er NFC-betaling, slik at også Google Pay og Samsung Pay vil fungere på de samme terminalene når også disse kommer til Norge.

Endret av Erwind
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...