Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Asus AC66U begrenser hastigheten - noe med innstillingene?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har godtatt bredbånd 500 fra Canal Digital i en begrenset periode. Men jeg får ikke mer enn ca 120 mbps trådløst og 150 mbps med kabel (tilkoblet Asus AC66U). Kobler jeg dataen rett i modemet får jeg faktisk 512 mbps. Så her er det i ruteren begrensningen ligger. Jan problemet ligge i innstillingene?

 

(120 mbps er jo mer enn nok, men jeg vil jo at ruteren skal yte best mulig uansett.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QoS var faktisk ikke aktivert her, men er den nå. Jeg satte nedlastingsbåndbredde til 500 og opplasting til 50, men nå får jeg faktisk enda lavere hastighet. Bare 70 mbps med kabel på Telenor sin testside.

 

Kan problemet være at jeg har lagt inn Cloudflare sin DNS i stedet for Canal Digital sin?

Lenke til kommentar

Routeren din er helt sikkert helt fin og gjør bare som den får beskjed om:-)

 

Gå inn på LAN-->Switch Control og endre NAT Acceleration fra Disabled til Auto - CTF(Cut through forwarding) is enabled

 

Hadde samme utfordring når jeg fikk 260/260 fra GET.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Routeren din er helt sikkert helt fin og gjør bare som den får beskjed om:-)

 

Gå inn på LAN-->Switch Control og endre NAT Acceleration fra Disabled til Auto - CTF(Cut through forwarding) is enabled

 

Hadde samme utfordring når jeg fikk 260/260 fra GET.

Dette går faktisk ikke an. Jeg velger auto, og trykker ferdig, men etter restart så står det fortsatt at det er deaktivert.

Lenke til kommentar

Burde kanskje vært første spørsmålet: Har du oppgradert routeren til nyeste FW?

Står i post 6 "Installerte Merlin firmware nå. Ingen forskjell.". Men hvis det er noen bugs så kan de følge med hvis den ikke resettes.

 

 

Edit: Litt tregere enn ts...

 

 

Edit 2: Har erfart med Asus ruter som kødder at det sikreste er å resette før oppdatering og resette en gang til etter oppdatering før den settes opp som ønsket.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Resatt til fabrikkinnstilling. Nå får jeg 500 mbps på kabel. Vanskelig å teste på wifi akkurat nå siden jeg ikke har den bærbare PC-en her. Får ca 100 mbps på mobil, men der er vel nettverkskortet så som så. Så da var det vel det som hjalp.

 

Ser at ipv6 er deaktivert etter resett. Hva velger jeg når jeg skal aktivere igjen. "Native"? Statisk"?

Lenke til kommentar

Resatt til fabrikkinnstilling. Nå får jeg 500 mbps på kabel. Vanskelig å teste på wifi akkurat nå siden jeg ikke har den bærbare PC-en her. Får ca 100 mbps på mobil, men der er vel nettverkskortet så som så. Så da var det vel det som hjalp.

 

Ser at ipv6 er deaktivert etter resett. Hva velger jeg når jeg skal aktivere igjen. "Native"? Statisk"?

 

Og en ting til:

Skal QoS være aktivert? Det er ikke det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...