Gå til innhold

Nå har Google begynt å rulle ut Assistant på norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spurte Siri nå hvor Tromsø er, kom da opp med et kart som viste Tromsø, spurte så hvordan er været der og da kom værmeldingen for Tromsø opp. Så prøv igjen å foforklare hvordan Assistant er annerledes enn Siri...

 

Siri er dritt. Ferdig snakka. Bommer jo halvparten av tiden.

 

Google sin assistent fungerer også med mange flere enheter. SOm er gull for meg i forbindelse med smarthus styring.

Eh nei... den fungerer ikke gull på Google Home.

 

Jeg har flere Google Home pucker og dem lever i sine egne verdener. F.eks om man starter en nedtelling på én puck, så har ikke dem andre noe forhold til dette.

 

Dette bør være en nobrainer.

Lenke til kommentar

"– Hvor ligger Tromsø?

– Hvordan er været der?"

Dette er et veldig dårlig eksempel på hvor bra assistenten er, for i Google-appen hos meg får jeg beskjed om at assistenten ikke er tilgjengelig på norsk enda, men eksempelet over fungerer fint likevel.

Da kan det hende jeg ikke har fått den allikevel. Det er stort sett det der (pluss sende meldinger og opprette påminnelser) hun kan hos meg. De få tingene er hun for øvrig ekstremt dårlig på. Det meste annet resulterer i Google-søk uten at hun sier noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii

Er forøvrig tvilende til at Google Assistant faktisk er gitt ut på norsk enda. De har nok bare utvidet testgruppen litt.

Google Norge har ikke kommet med noen pressemelding enda.. Det gjorde de i Sverige.

 

Jeg har ikke meldt meg på noen som helst testgruppe eller beta og jeg har fått den.

Lenke til kommentar

Siden en av nyhetene de har lansert er at den skal støtte flere språk burde dette gå an. Har du både norsk og engelsk (USA) språk aktivert på telefonen? Jeg tror begge språk må være aktive for at man skal kunne velge dem, men default systemvisning i Android vil være på det språket som er førstevalget. Assistenten burde da kunne lytte på det andre språket...

Det er jo mulig at dette først vil bli mulig senere siden flerspråklighet var noe Google først fortalte om i vår...

Lenke til kommentar

Siden en av nyhetene de har lansert er at den skal støtte flere språk burde dette gå an. Har du både norsk og engelsk (USA) språk aktivert på telefonen? Jeg tror begge språk må være aktive for at man skal kunne velge dem, men default systemvisning i Android vil være på det språket som er førstevalget. Assistenten burde da kunne lytte på det andre språket...

Det er jo mulig at dette først vil bli mulig senere siden flerspråklighet var noe Google først fortalte om i vår...

 

Slik jeg har forstått det vil ikke støtten for flere språk inkludere norsk til å begynne med. Husker ikke hvor jeg leste det, men her påstås det at det kunne vil fungere for engelsk, tysk og fransk i starten. Håper det kommer snart for norsk og engelsk også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii

Hvilken versjon av assistant har dere som har fått den på norsk nå?

Jeg oppdaterte min, men den støtter fortsatt ikke norsk står det.

Min versjon er 8.15.14.21

Dette er en oppdatering som kommer pr. server og ikke pr. app. Spiller ingen rolle im du har den nyeste versjonen av Google eller ikke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...