Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Søker tips til ny bil (Hybrid)


Woltox

Anbefalte innlegg

Halloen, har idag en Nissan Qashqai 2016/17 modell som jeg egentlig vil bytte ut.

 

Ting jeg har funnet ut at jeg elsker og ønsker i fremtidig bil:

-Soltak

-360 kamera slik at bittesmå parkeringshus blir som en lek

--

Fremtidig bil skal!:

-Være hybrid da den kommer til å bli brukt mye i småkjøring og noen langturer i året

-Høyere topphastighet enn 180

-Sedan / Suv

 

Pris er litt fleksibel men rundt 400 tusen.

 

Hvis noen har erfaringer med service kostnader etc på hybridmodeller hadde det vært konge å høre :D 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med hybrid tenker du da ladbar eller "vanlig" hybrid alla Toyota Prius? 

 

Vanlig hybrid gir ikke så mye mening, så det må vel være plugin-hybrid som er aktuell siden det er mye småkjøring.

 

Et par eksempler er vel Toyota Prius, Kia Niro og Huyndai Ioniq som vel går godt under budsjettet og kan fylles på med utstyr, ellers har du Mini Countryman, Passat GTE, Kia Optima og Mitsubishi Outlander som starter omtrent på, eller i overkant av budsjettet

 

Hvilke som har 360grader kamera etc har jeg ingen formening om. Og disse har ganske forskjellige egenskaper. Prøvekjør!

Lenke til kommentar

Det som ofte skiller "vanlige" hybrider og ladbare er vel helst logikken til hvordan biler styrer bruk av strømmen. En plug in vil vanligvis bruke opp den tilgjengelige strømmen frem til ett vist lavpunkt hvor den vil starte å holde batteriet på det punktet med mindre den blir overstyrt til å enten lade fra motoren eller bruke opp resterende strøm på batteriet. En ikke ladbar vil som regel balansere bruken og batterinivået på en mye bedre måte. 

 

Så dersom en kjøper en ladbar hybrid uten å faktisk lade den som det faktisk viser seg at en del gjør vil en nok bli skuffet over besparelsen. Så det er jo ett hensyn å ta for seg, har du ikke mulighet til å lade ikke kjøp ladbar. 

 

Når det kommer til service kostnader har jeg ikke annen erfaring enn de servicene jeg har tatt på min Volvo V60 Plug in Hybrid. Første års Service betalte jeg 5000 kroner for , andre års betalte jeg 7000 kroner for og 3. års service skal kosta 4000 når jeg skal inn og ta denne. Ut fra kviteringene jeg har derfrå er det ingentig som tyder på at servicen tar for seg noe særlig med hybrid systemet, så tror ikke det skal være så fryktelig mye dyrere enn hos en vanlig V60. 

 

Når det kommer til generelle anbefalinger har jeg vel egentlig ikke så mye mer å tilføye fra det toffo nevnte. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...