Gå til innhold

Ice - MMS kommer ikke frem


Anbefalte innlegg

Har abonnement hos Ice, grunnet kjøp av subsidiert telefon.

 

Vært fornøyd helt til jeg for en stund siden tilfeldig oppdaget at jeg ikke mottar alle MMSer. Noen får jeg som vanlig, mens andre mottar jeg aldri, selv om jeg med sikkerhet vet de er sendt. Restarter jeg telefonen, Huawei P20 pro, så kommer MMS inn. Mange MMS får jeg dermed ikke, siden det går for lang tid mellom jeg restarter telefonen. SMS tror jeg at jeg får alle, men helt sikker er jeg ikke.

 

Kontaktet Ice, og ble bedt om å følge et svært rigid loggemønster, som i praksis er umulig for private å gjennomføre. Ice mente også at det var/er en kjent sak at det er andre leverandører sin feil at MMS ikke alltid kommer frem til Ice sitt nett.

 

Noen andre som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ja, har samme erfaring hvor sms, mms og telefonsamtaler ikke kom igjennom. Folk som forsøkte ringe meg fikk beskjed om at telefonen var avslått selv om den lå påslått på bordet foran meg med fulle signal (vedkommende som sendte sms og forsøkte å ringe satt ved siden av meg) og hadde abonnement hos Telia.

Enden på visa var at jeg byttet abonnement da det aldri ble orden på dette og det skjedde svært ofte i en periode på ca 6 mnd.

Om du har mulighet for 4G-tale på din telefon så forsøk å aktivere dette så slipper det å gå gjennom Telia sitt nett. Mulig dette vil hjelpe på problemet. 

Lenke til kommentar

Ja, har samme erfaring hvor sms, mms og telefonsamtaler ikke kom igjennom. Folk som forsøkte ringe meg fikk beskjed om at telefonen var avslått selv om den lå påslått på bordet foran meg med fulle signal (vedkommende som sendte sms og forsøkte å ringe satt ved siden av meg) og hadde abonnement hos Telia.

 

Enden på visa var at jeg byttet abonnement da det aldri ble orden på dette og det skjedde svært ofte i en periode på ca 6 mnd.

 

Om du har mulighet for 4G-tale på din telefon så forsøk å aktivere dette så slipper det å gå gjennom Telia sitt nett. Mulig dette vil hjelpe på problemet. 

4G-tale har jeg, og har en liten følelse av at MMS-problemene oppsto rundt tiden når Ice aktiverte 4G-tale, selv om jeg ikke har noen håndfaste bevis. Skal slå av Volte i en periode, for å se om det har innvirkning.

 

Jeg er bundet en periode til, men usikker på om jeg kanskje bryter avtalen før utløp. Svært irriterende å ikke vite om man får alle meldinger man skal. Opplever for øvrig kundeservicen til Ice som absolutt til stede, men får inntrykk av at det er skoleungdom på sommerjobb som svarer.

Endret av Normix
Lenke til kommentar

men får inntrykk av at det er skoleungdom på sommerjobb som svarer.

Det er ikke uvanlige at kundesenter rundt om kring, stort sett har studenter, eller har en form for kundeservice jobb i en kortere periode (altså mye utskiftninger).

Tror det er sjeldent at det er sommerjobb på slike steder da det kreves "en del" opplæring. Men helt klart mye studenter ol. Men om de ikke vet hva de snakker om så må de jo loggføre det til andre som kan se på saken :)

 

Telia ser ut til å ha litt problemer med MMS for tiden, så hvis kontaktene dine bruker Telia sitt nett kan det kanskje være medvirkende årsak. Ice bruker eget MMS APN, jeg har heller ikke opplevd noen problemer med MMS til og fra ice i det siste.

Hvor ser du at Telia har problemer med MMS for tiden?  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...