Gå til innhold

Neste år kan du bruke strømmeabonnementene dine også i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merket at jeg allerde kan bruke Netflix med Norsk innhold så lenge jeg bruker norsk mobil abonnement til å laste innholdet ned med, det iallefall med Talkmore (Telenor). Det sjekket jeg sist i Gran Canaria nå i begynnelsen av august.. Bare 4 Sesonger av Orange is the new Black var tilgjengenlig for Streaming/Nedlasting på det lokale internettet, men med en gang jeg koblet på mobilnettet ble alle de 6 sesongene tilgjengelig for nedlasting og streaming :)

Og hver episode på en iPad er komprimert ned til hele 220Mbyte.. Så det er ikke krise på å overbelaste kvoten heller :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Hmmm... siden når er NRK en gratis tjeneste? Den koster bare ikke noe på nettsidene, fordi den allerede er betalt over NRK-lisensen...

Dessverre er det ikke en NRK-lisens, men en kringkastingsavgift. Man betaler for å ha en mottaker, ikke for å få inn NRK, selv om pengene går til dem... håpløst.

Endret av warbrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

NRK er ein gratisteneste for dei som velger å ikkje ha TV-mottakar.

 

Så lenge du ikkje har TV-mottakar kan du heilt gratis bruke både NRK radio og nett-TV.

 

Hvorfor skal NRK være gratis for dem som ikke har TV-mottaker? NRK kan legge innholdet sitt bak betalingsmur/pålogging med lisensnr. Det har de valgt å ikke gjøre, fordi «alle kan ta inn NRK, da skal alle betale uansett om de vil eller ikke», slik Familie- og Kulturkomiteen har latt seg lure til å legge frem forslag om.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal NRK være gratis for dem som ikke har TV-mottaker? NRK kan legge innholdet sitt bak betalingsmur/pålogging med lisensnr. Det har de valgt å ikke gjøre, fordi «alle kan ta inn NRK, da skal alle betale uansett om de vil eller ikke», slik Familie- og Kulturkomiteen har latt seg lure til å legge frem forslag om.

Dette spørsmålet må du ta med politikarane.

 

Dagens system er at du fritt kan bruke NRK sine tenester gratis, men du må betale kringkastningslisens dersom du har utstyr som kan ta imot TV-signal.

Lenke til kommentar

Mest irriterende er problemet med å få HD til å fungere på mobil og nettbrett. Rart man ikke kan få til en løsning som støtter de fleste brukerne, men henviser oss til SD, eller nyeste flaggskip fra de rette produsentene.

 

Jeg har hdd med innebygget batteri og wifi til ungene. Kobler til usb lading i bil, og vipps ungene har 2TB underholdning til lang biltur. Man kan streame minst 3 forskjellige ting fra samme hdd.

 

Konge :D

Lenke til kommentar

Det siste jeg tenker på når jeg er på ferie det er å sitte og se film på nettbrettet, men vi er jo forskjellige...

Joda, jeg bruker det på flyet under reisen, men det er med filmer jeg bruker i offline-modus som jeg har lastet ned hjemme i Norge.

Nei, er jeg på ferie så frister heeeeelt andre ting :-)

Lenke til kommentar

Det siste jeg tenker på når jeg er på ferie det er å sitte og se film på nettbrettet, men vi er jo forskjellige...

Joda, jeg bruker det på flyet under reisen, men det er med filmer jeg bruker i offline-modus som jeg har lastet ned hjemme i Norge.

Nei, er jeg på ferie så frister heeeeelt andre ting :-)

Er du unge? :p

Lenke til kommentar

 

Hmmm... siden når er NRK en gratis tjeneste? Den koster bare ikke noe på nettsidene, fordi den allerede er betalt over NRK-lisensen...

Dessverre er det ikke en NRK-lisens, men en kringkastingsavgift. Man betaler for å ha en mottaker, ikke for å få inn NRK, selv om pengene går til dem... håpløst.

Så lenge alle pengene går til NRK, så er det en NRK lisens

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...