Kontorstol Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 Hei. Jeg kjøpte en persienne fra Uniggardin.no, og må bruke angreretten pga. at den ikke passer i karmen. Uniggardin vil at jeg skal returnere pakken til Danmark, men det vil bli veldig dyrt å sende den helt dit. Kan de kreve at varen returneres til Danmark når de har en norsk avdeling og norsk nettbutikk? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 Det står faktisk i salgs-og leveringsbetingelsene at eventuelle returer skal sendes til en adresse i Danmark. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 Hva står på pakken du mottok da? Er den sendt fra en norsk adresse? Også, angreretten sier vel av varen skal leveres tilbake til selger eller deres representant. De har en adresse I Nydalen i Oslo med norsk org.nr, så jeg kan ikke se at varen ikke er tilbakelevert om den sendes dit. Du kan prøve å ringe forbrukerrådet, kanskje de vet? 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 Det står faktisk i salgs-og leveringsbetingelsene at eventuelle returer skal sendes til en adresse i Danmark.Slike vilkår er ulovlige om de ikke er i henhold til norsk lovgivning. Jeg er usikker om de er det i denne saken. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 Slike vilkår er ulovlige om de ikke er i henhold til norsk lovgivning. Jeg er usikker om de er det i denne saken. Fra betingelsene: Dog er det ikke fraktgebyr på vareprøver. Angrerett ifølge forbrukeravtaleloven er det 14 dagers angrerett, men da våre produkter fremstilles spesielt etter dine behov, bortfaller angreretten når tilpasningen påbegynnes. Når du godkjenner kjøp på hjemmesiden og aksepterer våre salgs- og leveringsbetingelser, aksepterer du samtidig at tilpasning kan påbegynnes og at angreretten dermed bortfaller. Angrer du kjøpet vil vi be deg om å kontakte oss snarest mulig, da vi vil forsøke å stoppe ordren og dermed heve kjøpet for deg. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 I og med at du oppgir mål når du bestiller, faller antakelig dette inn under tilvirkningskjøp og dermed bortfaller angreretten. At du oppga feil mål da du bestilte kan knapt butikken lastes for. Returordningen deres er dermed noe de selv tilbyr som en ekstraservice, og dermed kan de også sette de betingelser de vil for den. 2 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 (endret) I og med at du oppgir mål når du bestiller, faller antakelig dette inn under tilvirkningskjøp og dermed bortfaller angreretten. At du oppga feil mål da du bestilte kan knapt butikken lastes for. Returordningen deres er dermed noe de selv tilbyr som en ekstraservice, og dermed kan de også sette de betingelser de vil for den. Enig i denne. Om produktet er bestilt med mål. Endret 8. august 2018 av Axefjord Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. august 2018 Rapporter Del Skrevet 11. august 2018 At kjøper skal betale for frakta forutsetter sjølvsagt at persiennen ikkje passar fordi trådstarter har oppgitt feil mål. Dersom persiennen ikkje passar fordi den har blitt feilprodusert så vil dette være ein normal reklamasjonssak. I så tilfelle skal selger dekke fraktkostnadane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå