Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Gjelder en slik godkjennelse vedrørende jobb på B1 og B3 også, eller kun i praksisåret? :)

Det gjelder kun i praksisåret pga en har politimyndighet undet veiledning som det heter. Anmoder likevel at folk tenker igjennom hva de jobber med. Det er imidlertid ingen begrensninger i B1 og B3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er mulig å komme seg inn/få tilgang på treningsrommet i Stavern noen dager før skolestart? Flytter 17.Aug, og er keen på å holde treningen i gang de dagene og

 

Du får ikke adgangskort før skolestart 20. august. Det er imidlertid sikkert en haug av B3-studenter med fungerende adgangskort som kan slippe deg inn. Du møter helt sikkert noen.

 

Det er en mulighet for at treningsrommet er sommerstengt frem til 19. august, men jeg kan ikke finne noe konkret informasjon som sier det. Åpningstidene er 0700-2200 på hverdager og 0900-1800 i helgene.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å komme seg inn/få tilgang på treningsrommet i Stavern noen dager før skolestart? Flytter 17.Aug, og er keen på å holde treningen i gang de dagene og?

I Bodø er det iallefall slik at det i teorien ikke er lov til å slippe andre inn uten at de viser gyldig adgangskort. Dette så uvedkommende ikke skal slippes inn på skolen sitt område. Men område i Stavern har jeg hørt er fint, så er en fin mulighet å trene ute eller bli kjent i området de dagene du er der før☺️

Endret av Nord39
Lenke til kommentar

I Bodø er det iallefall slik at det i teorien ikke er lov til å slippe andre inn uten at de viser gyldig adgangskort. Dette så uvedkommende ikke skal slippes inn på skolen sitt område. Men område i Stavern har jeg hørt er fint, så er en fin mulighet å trene ute eller bli kjent i området de dagene du er der før☺️

Skolens område i Stavern brukes som et slags sommerhotell om sommeren, og er ikke inngjerda hele veien. Administrasjonen hvor de besøkende må gå for å få adgangskort/besøkskort ligger innerst. Alle bygninger har adgangskontroll, er bemannet eller låst. Idrettsbygget inneholder ingenting kritisk ulåst. Så en kommende politistudent er det helt innafor å slippe inn i mine øyne.
Lenke til kommentar

Det gjelder kun i praksisåret pga en har politimyndighet undet veiledning som det heter. Anmoder likevel at folk tenker igjennom hva de jobber med. Det er imidlertid ingen begrensninger i B1 og B3.

Takker for svar! :) Når du skriver at du anmoder folk til å tenke gjennom hva de jobber med; sikter du til en jobb innen feks rus da? Jeg har nemlig også det, men vil jo selvsagt ikke la en jobb gå i veien for PHS.

Lenke til kommentar

Takker for svar! :) Når du skriver at du anmoder folk til å tenke gjennom hva de jobber med; sikter du til en jobb innen feks rus da? Jeg har nemlig også det, men vil jo selvsagt ikke la en jobb gå i veien for PHS.

Er flere i mitt kull som jobbet med rus og psykiatri i B1. I sommerferien jobber jeg på psykiatrisk institusjon og jeg snakket med min kommende veileder i B2 som ga meg skryt for å jobbe i psykiatrien i sommer. Er bare i B2 man ikke kan gjøre det, utenom det så ser jeg på jobb innen rus og psykiatri som en veldig god erfaring å ha med seg.

Lenke til kommentar

Er flere i mitt kull som jobbet med rus og psykiatri i B1. I sommerferien jobber jeg på psykiatrisk institusjon og jeg snakket med min kommende veileder i B2 som ga meg skryt for å jobbe i psykiatrien i sommer. Er bare i B2 man ikke kan gjøre det, utenom det så ser jeg på jobb innen rus og psykiatri som en veldig god erfaring å ha med seg.

Enig. Finn noe som gir god erfaring og som er relevant. Det er nok få jobber man burde passe seg for. Men man trenger ikke å jobbe som vekter på oslo s hvor det skjer en god del feks.

Lenke til kommentar

Hva kan ulike grunner være for å få praksisplass der man ønsker? Jeg har feks leilighet i Oslo og to deltidsjobber her.. Vil dette kunne være avgjørende?

Det avhenger jo selvsagt om hvor mange som vil ha praksisplass i Oslo, og hvor mange plasser de har. Er ekstremt mange andre grunner som vil kunne gi praksisplass på særskilt grunnlag. Barn, samboer etc vil være mer tungtveiende enn at du har deltidsjobb i Oslo. Uten å være veldig bastant så tror jeg faltisk ikke at deltidsjobb vil vurderes som særskilt grunnlag for praksisplass. Jeg er ikke sikker på om det og ha en leilighet heller er grunnlag, men der er jeg ikke sikker i det hele tatt :) kjenner en som har leilighet, men ikke fikk praksisplass på gitt sted.

Lenke til kommentar

Hva kan ulike grunner være for å få praksisplass der man ønsker? Jeg har feks leilighet i Oslo og to deltidsjobber her.. Vil dette kunne være avgjørende?

For å få praksisplass på særskilt grunnlag så er det som regel barn, samboer i minst ett år eller andre tungtveiende grunner. Deltidsjobb og leilighet er ikke det. Men du kan likevel søke ordinært og være heldig. Jeg søkte ordinært og var heldig og fikk i Oslo likevel!

Lenke til kommentar

Hva kan ulike grunner være for å få praksisplass der man ønsker? Jeg har feks leilighet i Oslo og to deltidsjobber her.. Vil dette kunne være avgjørende?

Det finnes mulighet for få tildelt praksisplass på særskilt grunnlag. Da er det snakk om samboer, barn, og andre spesielle grunner til at du må ha praksisplass innenfor 1 time fra det du bor. Leilighet og jobb er dessverre ikke grunn til å få praksisplass på særskilt grunnlag. Du kan være heldig å få praksisplass i Oslo hvis du har det som førstevalg hvis du ikke søker særskilt også :)

Lenke til kommentar

Er det generelt vanskelig å få praksisplass i storbyer, eller er det bare Oslo det er spesielt mange søkere? :)

Er generelt mange søkere i storbyene som Oslo, Bergen, Trondheim. Men det virker veldig tilfeldig om man får ønskene sine. Vet om noen som søkte tre mellomstore byer, hvor verken Oslo, Trondheim eller Bergen var en av dem, og endte likevel opp på et lite lensmanskontor en annen plass. Jeg derimot som bare søkte Oslo fikk likevel Oslo. Handler mer om flaks og uflaks

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...