Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Noen som har noe godt svar på hvorfor 578 søkere har blitt tilbudt studieplass når det er vedtatt 550 studieplasser pr. år? For meg virker det litt rart.

Det kan være feilberegninger i antall studieplasser eller klager som er gått igjennom. Da oppretter phs flere plasser dersom slike ting skulle oppstå. Dessuten sier noen få i fra seg plassen, andre slutter, og noen får aldri fullført. Så det totale antallet som gjennomfører blir nok lavere enn 550 plasser uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være feilberegninger i antall studieplasser eller klager som er gått igjennom. Da oppretter phs flere plasser dersom slike ting skulle oppstå. Dessuten sier noen få i fra seg plassen, andre slutter, og noen får aldri fullført. Så det totale antallet som gjennomfører blir nok lavere enn 550 plasser uansett.

Jeg fikk avslag på to punkter i egnethet, men har sendt inn en klage. Jeg var derimot egnet for 2 år siden, men da røk jeg pga karakterene. Nå ser jeg at jeg egentlig har snitt i år til å komme inn både i Stavern og Bodø. Klagen blir behandlet den 19 august, med svar påfølgende dag HVIS jeg får medhold. Hvor lenge kan folk bli tilbudt plass via venteliste egentlig? Mtp hvordan det har seg at det kan være ledig plass til meg om jeg får medhold i klagen så seint...? Hvem behandler klagen egentlig?

Endret av ML1
Lenke til kommentar

Jeg fikk avslag på to punkter i egnethet, men har sendt inn en klage. Jeg var derimot egnet for 2 år siden, men da røk jeg pga karakterene. Nå ser jeg at jeg egentlig har snitt i år til å komme inn både i Stavern og Bodø. Klagen blir behandlet den 19 august, med svar påfølgende dag HVIS jeg får medhold. Hvor lenge kan folk bli tilbudt plass via venteliste egentlig? Mtp hvordan det har seg at det kan være ledig plass til meg om jeg får medhold i klagen så seint...? Hvem behandler klagen egentlig?

Hvor lenge folk kan stå på venteliste og evt forvente svar/få plass vet jeg ikke. Dersom klagen din går igjennom blir det som sagt opprettet en ny plass uavhengig om hvem som står på venteliste. Jeg mener det er høgskolestyret som behandler klagen, men det er mulig jeg tar feil. Du får svar på klagen før skolestart i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvor lenge folk kan stå på venteliste og evt forvente svar/få plass vet jeg ikke. Dersom klagen din går igjennom blir det som sagt opprettet en ny plass uavhengig om hvem som står på venteliste. Jeg mener det er høgskolestyret som behandler klagen, men det er mulig jeg tar feil. Du får svar på klagen før skolestart i alle fall.

Tusen takk for svar. Når jeg sendte mail så svarte de at klagen blir behandlet så sent som 19 august, og da er jo skolestart... håper som du sier at klagen blir behandlet før dette. Synes det er alt for lenge å vente

Lenke til kommentar

Ei veninne fikk svar på klagen igår (hun fikk den innvilget!!) så mye mulig de behandler klagene i tur og orden og gir svar med en gang!

Whaaat!!! Å hallo så spennendes. Kan jeg spørre deg hvilken dato hun sendte klagen? Jeg sendte klagen 8 juli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal på Tur helt uten telefondekning en ukes tid nå og har takket ja til plassen min! Vet noen om det kommer noen flere ting man må svare på innen en viss tid? Redd for å gå glipp av noe viktig mens jeg er vekke?

Det er vel kun infobrevet du mottar. Dette finner du vel på phs sine nettsider? Så lenge du har kontroll på studiestart, så er det bare å slå av mobilen. Nyt ferien før skolestart ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...