Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er det noen som vet når i studieløpet man får sikkerhetskurs til skytevåpen? Jeg har nemlig lyst til å bli med i en pistolklubb, men før en kan starte trenger man selvsagt våpenopplæring. Det koster litt å ta kurset gjennom en klubb, så hvis jeg kan spare de kronene er det flott. Men man får kanskje ikke våpenopplæring før i B2?

 

Takker på forhånd for svar :)

 

Ingen våpenopplæring før i B2.

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke akkurat dato, men jeg er ganske sikker på at jeg fikk svar innen juli var omme. Men virker som det har endret seg om det er snakk om 19. August? Synes det virker lenge å vente ?

Enig! Har mistet litt troa på hele skolen etter alt som skjedde i fjor og i år?
Lenke til kommentar

Hei! Har fått studieplass i Bodø. Et det noen som vet om man burde kjøpe pensum før man flytter til studiestedet, eventuelt forhåndsbestille bøker? Ser av velkomstbrosjyren at det er butikker som selger pensum, men jeg er redd de ikke har kapasitet til å gi dette til alle studentene. Har noen vært i kontakt med skolen angående dette?

Lenke til kommentar

Hei! Har fått studieplass i Bodø. Et det noen som vet om man burde kjøpe pensum før man flytter til studiestedet, eventuelt forhåndsbestille bøker? Ser av velkomstbrosjyren at det er butikker som selger pensum, men jeg er redd de ikke har kapasitet til å gi dette til alle studentene. Har noen vært i kontakt med skolen angående dette?

Lenke til kommentar

Artig! Blir spennende. Da vet jeg det! Kjipt å være den ene som ikke har bøker ??‍♂️ Da ordner det seg sikkert når vi kommer til Bodø! ?

Du får kjøpt pensum på universitetet som ligger rett ved. Før var det slik at man måtte ha studentbevis for enkelt pensum. Noe pensum ligger digitalt som er unødvendig å kjøpe i butikk. Mitt tips er å vente til studiestart med alt av pensum. Da får man tips av lærere/andre studenter om hva man bør kjøpe.

 

Til alle dere andre; ikke gå i fella å kjøpe alt av pensum. Mitt tips er å kjøpe pensum til de fagene man trenger. Fag man har feks etter jul; vent med å kjøpe bøker. Det KAN komme pensumendringer, og man kan risikere å kjøpe for mye bøker. For de som har vært studenter tidligere, så vet mange at lånekassen er kjipe..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får kjøpt pensum på universitetet som ligger rett ved. Før var det slik at man måtte ha studentbevis for enkelt pensum. Noe pensum ligger digitalt som er unødvendig å kjøpe i butikk. Mitt tips er å vente til studiestart med alt av pensum. Da får man tips av lærere/andre studenter om hva man bør kjøpe.

 

Til alle dere andre; ikke gå i fella å kjøpe alt av pensum. Mitt tips er å kjøpe pensum til de fagene man trenger. Fag man har feks etter jul; vent med å kjøpe bøker. Det KAN komme pensumendringer, og man kan risikere å kjøpe for mye bøker. For de som har vært studenter tidligere, så vet mange at lånekassen er kjipe..

Takk for tips!

Endret av Joanpa
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan tidligere fadderuker har vært? Hva man gjør/ hvor ofte det er opplegg? ?

I Bodø var det i alle fall et bra opplegg. Det blir lagt opp til mye sosialt som fjellturer, grilling og bar til bar hopping. Vær med på alt! Det er i denne uka man legger grunnlag for hele studiet. Det er opplegg hver dag i en uke :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...