Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, har også samme oppfatning av opptaket. De aller fleste jeg snakket med vaket rett under 50 poeng, og en del enda lavere også. Vi som er her er nok av de som er ekstra interessert, så man får muligens ikke den «gjennomsnittlige» søker her inne kanskje.

 

Hm, ja du sier kanskje noe der. Noen av de som var på opptak da jeg var der, fortalte at de hadde 47 poeng og liknende. Trodde PHS bare skulle kalle inn folk som faktisk kunne komme inn med poengsummen sin? Har lite tro på at det synker med 2 poeng i år..

Lenke til kommentar

Da jeg søkte i fjor hadde jeg under 46 (har 52 nå) og da ble jeg innkalt til tester. Tror du skal ha voldsomt lavt snitt for å ikke få prøve deg.. da må du sikkert ha under 30.. noen ka jo ta opp fag også men jeg hadde ikke sjans i fjor med 46 og tror ikke det synker i år heller :)

Lenke til kommentar

Tingen er vel at phs ikke vet hva som blir det endelige snittet da det kan endre seg begge veier hvert år. Poenggrensen har lagt på 45/46 for bare noen år siden, så det er klart at de må kalle inn personer til opptak selv om de har noe lavere poeng enn fjoråret. Jeg tror de mener at de ikke kaller inn personer som ikke har noen sjanse (dvs rundt 3 i snitt). Men jeg tipper at de kaller inne de fleste med over 4 i snitt. Hadde jo vært fryktelig kjedelig (selv om det er lite realistisk) om phs kun kalte inn dem med over 5 i snitt og ikke fikk fylt opp plassene grunnet frafall på testene.

Lenke til kommentar

Jeg ble også innkalt til opptak i fjor med 46 poeng. Fikk det inntrykket som flere har fått i år, at det var flere som hadde lavere snitt.

Tror poenger enten vil ligge på rundt det samme, eller at det vil øke. Selv om det er færre søkere, tror jeg ikke det kommer til å minke med det første.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man får SMS eller epost fra SO?

 

I fjor kom SMS og mail om svar på søknaden fra SO den 19. juli, men svaret kunne leses på SO sine hjemmesider allerede formiddagen den 17. juli. Så jeg vil anbefale å oppdatere den siden fremfor å vente på SMS eller mail. Jeg husker siden deres var nede "pga. vedlikehold", og like etter kom svaret - veldig spennende! Lykke til :-)

Lenke til kommentar

men hvorfor har de ikke lagt ut poenggrenser enda tro? i fjor la de jo ut det 2 dager før man fikk svar inne på samordna 17. juli.. Sjekker hele tiden men blir gal av at det aldri ligger noe der haha .. :)

Jeg begynte å tenke litt på det selv. For alt jeg vet så kan jo dato og tidspunktet i rapporten være noe annet enn publiseringsdato. Ser nå at dato og tidspunkt i rapporten er når rapporten er kjørt.

Lenke til kommentar

Ser at jeg ikke har lastet opp noe bilde av førerkortet mitt på Samordna opptak (Ser ikke at det står på SO at man må laste det opp heller, men står på PHS sin hjemmeside) 

 

Ble plutselig ekstremt stresset for at det kan gjøre at jeg ikke kommer inn. Hva tror dere??

Lenke til kommentar

Ser at jeg ikke har lastet opp noe bilde av førerkortet mitt på Samordna opptak (Ser ikke at det står på SO at man må laste det opp heller, men står på PHS sin hjemmeside)

 

Ble plutselig ekstremt stresset for at det kan gjøre at jeg ikke kommer inn. Hva tror dere??

Det gjør jobben enklere for saksbehandler, men noen sendte e-post og fikk til svar at de sjekker opp uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tingen er vel at phs ikke vet hva som blir det endelige snittet da det kan endre seg begge veier hvert år. Poenggrensen har lagt på 45/46 for bare noen år siden, så det er klart at de må kalle inn personer til opptak selv om de har noe lavere poeng enn fjoråret. Jeg tror de mener at de ikke kaller inn personer som ikke har noen sjanse (dvs rundt 3 i snitt). Men jeg tipper at de kaller inne de fleste med over 4 i snitt. Hadde jo vært fryktelig kjedelig (selv om det er lite realistisk) om phs kun kalte inn dem med over 5 i snitt og ikke fikk fylt opp plassene grunnet frafall på testene.

 

Det kan nok stemme!  :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...