Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere bil og finansiering


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å importere bruktbil fra tyskland.

 

Hvordan gjøres dette med lån/ utbetaling av lån da? Vet iallefall banker som feks DNB kun betaler ut lånet når bilen er blitt omregistrert (i norge). Men når man importerer en bil blir den vel ikke registrert på meg før jeg har tatt den med til norge?

 

Og blir det fortsatt slik at banker betaler direkte til selger i utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel kapitalen til å kjøpe bilen i seg selv? Det skal jo uansett på en del ekstra når du får den inn (avgifter)Kontakt banken din og hør hvordan de vil ordne det..

Nei, jeg har ikke 2-300 tusen liggende til å bruke på bil. Hadde jeg hatt det hadde jeg ikke trengt lån heller..

Pratet med DNB i dag og spurte litt rundt det, han jeg snakket med var ikke helt oppdatert på dette virket det som. Får vel høre med andre banker i morgen:-)

Lenke til kommentar

Dersom du skal ha lån med pant i bilen, vil dette utbetales først når bilen er registrert på deg (men det må klargjøres før registrering, slik at pant registreres samtidig med registrering av bilen). Du må satse på et usikret forbrukslån uten pant for å få ut penger til å kjøpe bilen, ev låne opp på bolig hvis du har mulighet til det.

Lenke til kommentar

Santander har vel "anbefalt" følgende taktikk i disse tilfellene:

 

Forbrukslån som dekker både bilkjøp og alle avgifter. Overfør pengene til samboer/troverdig venn. Vedkommende kjøper bilen (juridisk sett) og registrerer den i Norge, betaler alle avgiftene. Du tar opp et billån og kjøper bilen av vedkommende. Pengene fra billånet bruker du til å betale ut forbrukslånet.

Lenke til kommentar

Santander har vel "anbefalt" følgende taktikk i disse tilfellene:

 

Forbrukslån som dekker både bilkjøp og alle avgifter. Overfør pengene til samboer/troverdig venn. Vedkommende kjøper bilen (juridisk sett) og registrerer den i Norge, betaler alle avgiftene. Du tar opp et billån og kjøper bilen av vedkommende. Pengene fra billånet bruker du til å betale ut forbrukslånet.

Dette høres jo veldig tungvindt ut. Er det ikke mulig å heller få banken til å overføre billånet til meg direkte, for så å betale bil og avgifter?

Lenke til kommentar

Dette høres jo veldig tungvindt ut. Er det ikke mulig å heller få banken til å overføre billånet til meg direkte, for så å betale bil og avgifter?

Dersom det var mulig, hadde de nok foreslått det. Men det er det altså ikke, så lenge du skal importere bilen selv.

Lenke til kommentar

Dette høres jo veldig tungvindt ut. Er det ikke mulig å heller få banken til å overføre billånet til meg direkte, for så å betale bil og avgifter?

Hvis du kan låne med sikkerhet i bolig kan de nok det. Sikkerhet i bil betinger gjerne at de ikke betaler ut før de har sikret seg sikkerhet for lånet..

Lenke til kommentar

Banken kan ikke ta pant i en bil registrert i utlandet. Dermed får du bare forbrukslån uten sikkerhet. Når bilen er registrert på deg så kan du heller ikke søke om billån på en bil som du allerede eier. 

 

Hvis du importerer for å spare penger eller for å få tak i noe spesielt så er det ikke SÅ mye ekstra arbeid etter min mening. Så lenge du har en ekstra person som blir med på tur og som du stoler på med pengene er det ikke de rare greiene med all ekstratrykkingen som blir i nettbanken.

Lenke til kommentar

Lurer på det samme. Avgiftene er helt enorme på å importere noe kjøretøy til Norge, både brukt og nytt, og du betaler gjerne 50% mer enn dersom bilen er tilgjengelig fra en som selger tilsvarende i Norge.

Kan bare anta at du har funnet "drømmebilen" som aldri har vært til salgs her til lands, så er nysjerrig på nøyaktiv hva du har funnet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...