Gå til innhold

RYKTE: «Neste generasjon» Intel-prosessorer kan komme allerede 1. august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at de endelig kommer med en patchet Cpu uten Spectre Meltdown tragedien, men de burde strengt tatt vurdert å gitt en brukbar rabatt på noen kr til alle som har en eldre Cpu berørt av disse alvorlige bugene.

Det ville vært en grei vei å gå for å få gjenopprette ryktet som stabil og sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at de endelig kommer med en patchet Cpu uten Spectre Meltdown tragedien, men de burde strengt tatt vurdert å gitt en brukbar rabatt på noen kr til alle som har en eldre Cpu berørt av disse alvorlige bugene.

Det ville vært en grei vei å gå for å få gjenopprette ryktet som stabil og sikker.

Like dumt som å si som at Amd burde gi tilbake penger, fordi vi måtte oppdatere bios ørten ganger for å få Ryzen passe stabil med forskjellig minne....

  • Liker 2
Lenke til kommentar



 



Flott at de endelig kommer med en patchet Cpu uten Spectre Meltdown tragedien, men de burde strengt tatt vurdert å gitt en brukbar rabatt på noen kr til alle som har en eldre Cpu berørt av disse alvorlige bugene.

Det ville vært en grei vei å gå for å få gjenopprette ryktet som stabil og sikker.


 

 

- Det var en fin tanke, men med tanke på hvor langt tilbake disse svakhetene stammer så vil det ikke være lønnsomt for Intel.

En annen ting...
"Windows ME" var i sin tid en Mega-Flopp, men kan ikke huske at Microsoft gav kundene som hadde kjøp dette OS'et en spesiell form for kompensasjon når de slapp "Windows XP" ut på markedet.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Åpenbart nn nødvendig CPU-revisjon, og et alternativ for de som må bytte hardware, men Intel henger nå langt etter når de fortsatt benytter 14nm teknologi. Deres x86 CPU-er er heller ikke optimale i en virkelighet der mobilitet og lavt energiforbruk betyr mest.

Nå ligger Intel godt bak de øvrige hardware-leverandører med sine mangler. Dette vil sette enda mer press på PC-er som det optimale verktøyet.

Om ikke verden var så avhengig av Windows, så tror jeg PC-er ville slitt mye mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

- Det var en fin tanke, men med tanke på hvor langt tilbake disse svakhetene stammer så vil det ikke være lønnsomt for Intel.

 

En annen ting...

"Windows ME" var i sin tid en Mega-Flopp, men kan ikke huske at Microsoft gav kundene som hadde kjøp dette OS'et en spesiell form for kompensasjon når de slapp "Windows XP" ut på markedet.

 

 

 

 

Øh, Windows NT, så Windows 2000 og så Windows XP. Du har vel hoppet over et par mer seriøse OS-generasjoner vil jeg tippe.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

- Det var en fin tanke, men med tanke på hvor langt tilbake disse svakhetene stammer så vil det ikke være lønnsomt for Intel.

 

En annen ting...

"Windows ME" var i sin tid en Mega-Flopp, men kan ikke huske at Microsoft gav kundene som hadde kjøp dette OS'et en spesiell form for kompensasjon når de slapp "Windows XP" ut på markedet.

 

 

 

 

Vet jeg fikk gratis Win XP når en PC jeg kjøpte kom med Win ME.

Lenke til kommentar

 

De burde fikse "delidd problemet"

 

Og hvordan skal de fikse det?

Lodding er jo strengt tatt utelukket siden de ville vel ødelegge så godt som alle cpuene de lager.

Tja .. jeg klarer å fikse det med en trekloss, ei tvinge og litt CLU, så Intel kan vel gjøre noe tilsvarende? Det er jo bare snakk om å legge på termisk pasta av bedre kvalitet. I tillegg kan de bruke en IHS av kobber med større flate, dette finnes og er bevist å gi et par grader lavere temp også :)

Lenke til kommentar



 



 



- Det var en fin tanke, men med tanke på hvor langt tilbake disse svakhetene stammer så vil det ikke være lønnsomt for Intel.

En annen ting...
"Windows ME" var i sin tid en Mega-Flopp, men kan ikke huske at Microsoft gav kundene som hadde kjøp dette OS'et en spesiell form for kompensasjon når de slapp "Windows XP" ut på markedet.


 

 


Vet jeg fikk gratis Win XP når en PC jeg kjøpte kom med Win ME.


 

 


- Det var/er ikke for spesiell kompensasjon å regne...
Det har lenge vært en helt vanlig markedsføringspraksis fra Microsofts og butikkers side.

Flopp eller ikke så har kunder som har kjøpt ny PC fått muligheten til å oppgradere gratis fra et nærliggende, aldrende OS.

Som f.eks...
Fra "Windows XP" til "Windows Vista" i sin tid, og til og med fra både "Windows XP" og "Windows Vista" over til "Windows 7" da det OS'et kom, etc., etc...

Uansett så var det der med OS bare en enkel sammenligning...
Poenget var/er uansett at man kan ikke forvente rabatt og/eller annen kompensasjon for flopps og/eller svakheter i alle aldrende produkter.

Feilvare er en ting, men her strekker det seg som sagt veldig langt tilbake i tid så det blir ikke det samme selv om man skulle sårt ønsket at det var det.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...