Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

La et vindu stå åpent mens du er på ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Er du vekke i fleire månader så blir det kanskje litt innestengt luft, men det forsvinn fort. For leilegheita si skuld så er ventilar over vindauge godt nok når du er på ferie.

 

Ok. Takk for svar. Men spørsmålet er da: Hva hvis disse ventilene ikke var der? Hva er worst case scenario? Dårlig luft? Eller kan det komme fukt i leiligheten f.eks?

Lenke til kommentar

Ein potte tett bustad er ikkje heldig, verken når der bur nokon der eller ei. Innemiljøet må ha lufting for at det ikkje skal danne seg bla. muggsopp som er ein trussel for både bygningsmasse, interiør og dei som bur der. Det er alltid fuktigheit i lufta, typisk 30-40% no på sommmaren, så eit heilt tett bygg kan utvikle muggsopp og anna. Kor lang tid det tar veit eg ikkje, men det er normalt eit problem i rom og bustader som ikkje har lufting i det heile tatt. Bustader med god lufting som ev. blir stengt av nokre veker på sommaren vil nok ikkje oppleve anna enn litt innestengt luft.

Lenke til kommentar

Nye boligar som i utgangspunktet er heilt tette vil på same vis halde inneklimaet stabilt dersom alt er avstengt og det ikkje er folk i huset.

 

Om det er fornuftig å la vinduet stå oppe når du reiser på ferie er med andre ord avhengig av den tekniske standaren på boligen, formålet med å sette på lufting, og kor lenge du skal være vekkreist.

 

Deretter må du vege det negative som kan skje opp mot det positive som kan skje.

 

 

 

Trådstarter i utgangspunktet var mest bekymra for brannsikkerheit, og til det formålet har det ingen hensikt å lufte. Det at temperaturen inne med lufting kanskje er 23 grader kontra 26 grader utan lufting har ingen praktisk betydning for kor lett ein brann kan starte.

Sollys kan starte brann, så det kan være fornuftig å dra for gardinene av den grunn. Men det skal meir til enn berre litt refleksjon i metall eller speil. For at sollyset skal kunne starte brann må sollyset treffe eit eller anna som samlar og konsentrerer varmen. Gjenstandar som kan starte brann på denne måten er typisk forskjellige typar bua glas, typiske eksempel er forstørrelsesglas på leselampar, krystallkuler, runde gullfiskbollar og liknande.

Ein skal være særdeles uheldig dersom ei lysglippe i gardina er nok til å sleppe inn nok sollys i nøyaktig rett vinkel og treffe nøyaktig mot eit forstørrelsesglas som har fokuspunktet sitt på eit eller anna brennbart.

Romtemperaturen har liten til ingen betydning, dette kan like gjerne skje om vinteren.

 

 

Så hadde eg vært deg trådstarter så ville eg ikkje brydd meg mot å sette vinduet opent (luftspalter kan være greit å ha opne) medan du reiser på ferie. Har du mykje glaspynt i vinduskarmar og i hyllene så kan det være fornuftig å fortsette å dra for gardinene, dette er også fornuftig for å forebygge solbleiking av møblar og slikt, men det er ikkje nødvendig at gardinene er heilt tett, eit par lysglipper har ingen nevneverdig betydning.

Lenke til kommentar

Nye hus har krav til ventilasjon, enten ved at huset pustar av seg sjølv, eller mekanisk ventilasjon. Du kan sjølvsagt stenge alt der òg, på same måte som eldre hus. Nye hus er riktig nok tettare enn eldre pga. plastmembran og nye krav, så det kan nok vere eit større problem å stenge ventilar og slå av ventilasjon på eit nytt hus enn eit eldre som har litt lekkasjar her og der, samt ein bygningsmasse som ikkje er meint å vere lufttett.

Lenke til kommentar

Nye boligar som i utgangspunktet er heilt tette vil på same vis halde inneklimaet stabilt dersom alt er avstengt og det ikkje er folk i huset.

 

Om det er fornuftig å la vinduet stå oppe når du reiser på ferie er med andre ord avhengig av den tekniske standaren på boligen, formålet med å sette på lufting, og kor lenge du skal være vekkreist.

 

Deretter må du vege det negative som kan skje opp mot det positive som kan skje.

 

 

 

Trådstarter i utgangspunktet var mest bekymra for brannsikkerheit, og til det formålet har det ingen hensikt å lufte. Det at temperaturen inne med lufting kanskje er 23 grader kontra 26 grader utan lufting har ingen praktisk betydning for kor lett ein brann kan starte.

Sollys kan starte brann, så det kan være fornuftig å dra for gardinene av den grunn. Men det skal meir til enn berre litt refleksjon i metall eller speil. For at sollyset skal kunne starte brann må sollyset treffe eit eller anna som samlar og konsentrerer varmen. Gjenstandar som kan starte brann på denne måten er typisk forskjellige typar bua glas, typiske eksempel er forstørrelsesglas på leselampar, krystallkuler, runde gullfiskbollar og liknande.

Ein skal være særdeles uheldig dersom ei lysglippe i gardina er nok til å sleppe inn nok sollys i nøyaktig rett vinkel og treffe nøyaktig mot eit forstørrelsesglas som har fokuspunktet sitt på eit eller anna brennbart.

Romtemperaturen har liten til ingen betydning, dette kan like gjerne skje om vinteren.

 

 

Så hadde eg vært deg trådstarter så ville eg ikkje brydd meg mot å sette vinduet opent (luftspalter kan være greit å ha opne) medan du reiser på ferie. Har du mykje glaspynt i vinduskarmar og i hyllene så kan det være fornuftig å fortsette å dra for gardinene, dette er også fornuftig for å forebygge solbleiking av møblar og slikt, men det er ikkje nødvendig at gardinene er heilt tett, eit par lysglipper har ingen nevneverdig betydning.

 

Takk. Jeg skal innrømme at mye av den bekymringen er rotet i tvangs-nevrotiske tanker som ikke har mye relasjon til virkeligheten.

 

Dette med sollyset og brann vet jeg er en long shot, men jeg blir bekymret hvis noe som helst metall står i direkte sollys selv med solgardiner trukket godt for i den tro at lyset vil reflektere fra metallet (en skje, en kaffekanne med sølv-farget håndtak osv) skal reflektere over på bøker, tørkepapir osv som tar fyr. Totalt utroverdig, men allikevel oppstår tankene.

 

Men jeg har fått svar på det jeg trengte. Tusen takk. Jeg vet at utleiefirmaet skrev de oppfordret til å la et vindu stå åpent når beboere dro på ferie om sommeren og la ovnen stå på lavt når man drar bort i jula (dette gjør vi heller ikke, men skrur av vannkranen osv).

Men problemene som kunne oppstå: fugler som flyr inn f.eks eller hvordan man stiller i henhold til forsikringsselskap hvis noe skulle skje er ikke verdt det så lenge det ikke er noen reell fare uten lufting.

 

God sommer!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...