Gå til innhold

Åtte måneder etter at han bestilte service, ble Christians Tesla endelig klar for henting


Anbefalte innlegg

Når Tesla nå begynner å si at de ikke "kommenterer enkeltsaker" da vet vi at disse problemene er kommet for å bli og at de høyst sannsynlig blir mye verre. Mye, mye verre. De har ikke engang delelager i Europa, selv om et par personer i Norge, uvisst hvorfor, insisterer på at Tesla har delelager i Moss. Ingen har sett det, ingen vet hvor det er. Og Tesla-ansatte "har ikke lov til å uttale seg". Nei, dette er jeg ett hundre prosent sikker på går rett mot konkurs, og håper jeg får hevet kjøpet via Forbrukerrådet på min bil som har stått måneder på verksted, før det er for sent.

 

Hvorfor skulle de gått konkurs pga manglende delelager  :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke kjøpt elbil ennå, men det blir nok det senere. Jeg har to kriterier som ennå ikke er oppfylt.

Når en elbil har 600 km rekkevidde sommer som vinter, og tiden det tar å fullade er det samme som det tar å fylle bensin, da kjøper jeg meg en elbil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er dette snakk om vanlige servicer, eller er er det så mye forskjellige symptomer og feil med Tesla-biler som helhet? Hvor mange år siden er det at Tesla ble introdusert i Norge egentlig?

 

Det er mye forskjellige symptomer og feil og det finnes ikke delelager i Europa, selv om enkelte mener det motsatte. Ofte finnes det heller ikke deler i USA, delene må lages først.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Når Tesla nå begynner å si at de ikke "kommenterer enkeltsaker" da vet vi at disse problemene er kommet for å bli og at de høyst sannsynlig blir mye verre. Mye, mye verre. De har ikke engang delelager i Europa, selv om et par personer i Norge, uvisst hvorfor, insisterer på at Tesla har delelager i Moss. Ingen har sett det, ingen vet hvor det er. Og Tesla-ansatte "har ikke lov til å uttale seg". Nei, dette er jeg ett hundre prosent sikker på går rett mot konkurs, og håper jeg får hevet kjøpet via Forbrukerrådet på min bil som har stått måneder på verksted, før det er for sent.

 

Hvorfor skulle de gått konkurs pga manglende delelager  :hmm:

Eeeh, la meg tenke. Eeeeh. Jo, fordi det til slutt går opp for folk at om Teslaen går i stykker eller blir påkjørt eller annet så blir de uten bil. Lenge. Og dermed vil ikke folk kjøpe Tesla. Feks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Tesla S i 4 år og Tesla X i 1 år, og har derfor litt fartstid og erfaring med Tesla over tid.

 

Sånn jeg opplever det hadde Tesla i starten gode ambisjoner om å skape noe nytt og bra: den broblemfrie bilen. Og hvis det var noe, kunne jeg enten svippe innom, sette opp en rask avtale eller bestille frem i tid for å fixe avvik. Dette har blitt gradvis dårligere og dårligere og dårligere og..... Nå svarer de ikke på telefonen, besvarer ikke e-mailer, ringer ikke tilbake på melding på svareren, besvarer ikke beskjeder på web-siden og holder ikke det de lover. I begynnelsen av mai, etter ca 10 ulike forsøk på å få kontakt med dem måtte jeg reise innom (med bilen som det var sikkerhets-feil på) og fysisk stå der til de ville sette opp time. Det kunne de heller ikke, måtte kontakte meg innen uka, umulig der og da. I forrigårs kom svaret (ikke 2 dager etter, men 2,5 måneder), og svaret var at jeg fikk time i september. Altså ca 5 måneder etter at feilen oppsto.

 

Men dette var da ingenting. Forrige gang tok det over 6 mnd. etter mye (MYE!) masing og press fra min side, ljuging og unnamanøver fra deres side. Før det igjen skulle jeg være føre var i november og rette to enkle vinterproblem. Den første timen jeg kunne få var i mars!!! Altså ETTER at vinteren var over!!

Sånn har de drevet på i flere pr. Og det blir bare VERRE!

 

Så til alle som vurderer Tesla: Tesla er en strålende bil. Men opplevelsen blir dessverre ødelagt av Tesla Norge AS som stinker!!

 

En veldig god beskrivelse. Noen tror faktisk at det vil bli bedre med et nytt service-senter som skal stå ferdig i Oslo i 2019. Men problemene stikker så uendelig mye dypere. Man må rett og slett være klar over, som potensiell kjøper, at Tesla høyst sannsynlig går konkurs. Den amerikanske staten, les skattebetalerne, har spyttet 40 milliarder kroner i Tesla de siste årene. Slike ekstreme overføringer pleier som regel for en stor del havne i private lommer i form av lønninger og bonuser i ultraklassen. Jeg blir ikke overrasket om det foregår mye ulovligheter eller i det minste grove umoralske økonomiske forhold hos Tesla. Hvor skulle ellers alle disse pengene tatt veien?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eeeh, la meg tenke. Eeeeh. Jo, fordi det til slutt går opp for folk at om Teslaen går i stykker eller blir påkjørt eller annet så blir de uten bil. Lenge. Og dermed vil ikke folk kjøpe Tesla. Feks.

 

Ja, det er jo en sak absolutt. Men slik har det jo vært lenge, ingenting tyder på at salget går ned. Tvert i mot. Men om det skulle skje så er det jo åpenbart at en går konk. Men da er det kanskje greit å skrive hva en mener også :) 

Lenke til kommentar

 

Eeeh, la meg tenke. Eeeeh. Jo, fordi det til slutt går opp for folk at om Teslaen går i stykker eller blir påkjørt eller annet så blir de uten bil. Lenge. Og dermed vil ikke folk kjøpe Tesla. Feks.

 

Ja, det er jo en sak absolutt. Men slik har det jo vært lenge, ingenting tyder på at salget går ned. Tvert i mot. Men om det skulle skje så er det jo åpenbart at en går konk. Men da er det kanskje greit å skrive hva en mener også :) 

Salget har gått opp fordi det tidligere ikke har vært så mange mennesker som har vært rammet. Krisen har ikke vært kjent og så omfattende. Etterhvert som salget har gått opp kjenner nå snart alle i Norge en eller annen som hsr falt i Tesla-fella. Jeg er en av dem. Nå holder Tesla på å kollapse, det er det som er nytt. De som kjøper Tesla nå eller snart, har snart ikke lenger en grunn til å klage om bilen deres blir stående på verkstad ett år, fordi det blir kjent og blir vanlig. De har nærmest ikke en grunn til å klage om/når Tesla går konkurs, fordi dette er så godt som varslet gjennom medias historier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Alltid litt risiko å være først ute på nye dingser.

 

Hjelper vel med økt konkurranse som kommer mot slutten av året og framover.

 

Og da snakker vi ikke om nybegynnere, men derimot selskaper som har mange hundre års erfaring til sammen, samt logistikk, verksteder og delelager på plass.

 

Gjett hvorfor disse selskapene ikke spyr ut elbiler.

De vet at det er selvmord..

Sier du det? Den tyske finansministeren har nettopp gitt bilindustrien klar beskjed om å bygge Elbiler eller dø ut.

https://www.reuters.com/article/us-germany-emissions-autos/german-minister-to-carmakers-invest-in-electric-cars-or-lose-out-idUSKBN1HN0CB

Du mener politikere er de rette til å vurdere dette? De som er istand til å politisk vedta vær og klima om hundre år? :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De aller fleste som er negativt aktive i kommentarfelt om Tesla, verken har erfaring med produktet eller har satt seg godt inn i det de kommenterer.

 

Har blitt pop å kritisere Tesla (og til dels elbiler), og når man endelig får bekreftelse på noe negativt så er det smiley/likes-fest fra ende til annen. :)

 

Ingen tvil om at de har vekstsmerter når selv Elon uttaler seg om Norge. Men det er samtidig blitt utrolig mange Tesla i Norges land, og de har høy kundetilfredshet jevnt over. Selv har jeg kun hatt en feil som ble løst på dagen, og kjenner ingen Tesla-kunder som har hatt slike ekstreme problemer som han i artikkelen. Faktisk hadde jeg flere problemer første 3 år med min nye BMW og VW, men jeg er sikkert unik.

 

Det gjør meg nok til en «idiot», men det skal brenne godt før jeg vurderer en fossilbil igjen etter å ha kjørt Tesla en stund.

 

Så håper jeg det løser seg for de som står i servicekø, og at Tesla får på plass det nye verkstedet sitt brennfort. Hadde ikke kjøpt Tesla som taxi nå for å si det sånn. ?

 

Mvh «nok en fanboy som må avskrives» (som også har bestilt Porsche)

Lenke til kommentar

De aller fleste som er negativt aktive i kommentarfelt om Tesla, verken har erfaring med produktet eller har satt seg godt inn i det de kommenterer.

 

Har blitt pop å kritisere Tesla (og til dels elbiler), og når man endelig får bekreftelse på noe negativt så er det smiley/likes-fest fra ende til annen. :)

 

Ingen tvil om at de har vekstsmerter når selv Elon uttaler seg om Norge. Men det er samtidig blitt utrolig mange Tesla i Norges land, og de har høy kundetilfredshet jevnt over. Selv har jeg kun hatt en feil som ble løst på dagen, og kjenner ingen Tesla-kunder som har hatt slike ekstreme problemer som han i artikkelen. Faktisk hadde jeg flere problemer første 3 år med min nye BMW og VW, men jeg er sikkert unik.

 

Det gjør meg nok til en «idiot», men det skal brenne godt før jeg vurderer en fossilbil igjen etter å ha kjørt Tesla en stund.

 

Så håper jeg det løser seg for de som står i servicekø, og at Tesla får på plass det nye verkstedet sitt brennfort. Hadde ikke kjøpt Tesla som taxi nå for å si det sånn. ?

 

Mvh «nok en fanboy som må avskrives» (som også har bestilt Porsche)

 

Dette er jo det reneste vrøvl. Du får servert den ene historien etter den andre om delemangel, om lange ventetider på service, om at Tesla ikke svarer på telefonen, og så konkluderer du med at dette er fra personer som hverken har Tesla eller de kjenner ikke problemstillingen? Vet ikke hvilken agenda du har for å komme med en slik åndssvak anslyse, men noe må det jo være.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

JSBS: Jeg skrev «de aller fleste». Teller du antall unike brukere/innlegg totalt, og plukker ut antall personlige erfaringer, så er vel ikke det «vrøvl». Det er spesielt tydelig i kommentarfelt i media.

Pleier ikke å komme med dyptgående «analyser» uten å ha annet statistisk signifikant data enn enkeltepisoder, og jeg gjorde det vel ganske klart i innlegget at Tesla utvilsomt har utfordringer med ventetid ref. Tesla selv.

De eneste data jeg har sett så langt er Tesla scorer svært høyt på kundetilfredshet, men det kan det selvsagt være andre forklaringer bak.

Hvorfor dette skulle provosere deg så sånn forstår jeg virkelig ikke.
 

Man må rett og slett være klar over, som potensiell kjøper, at Tesla høyst sannsynlig går konkurs

 

Analytikere og markedet har nylig vurdert Tesla høyere enn BMW. Hva vet du som ikke de vet? «Høyst sannsynlig» betyr ganske sikkert at du kan bli rik om du vil. :) Men vi vet begge at du gjetter like mye som de som spådde Tesla sin konkurs for 5-7 år siden. Lett å være sofa-ekspert.

 

«Krisen» er for øvrig lokal for østlandet/Norge.

 

Jeg blir ikke overrasket om det foregår mye ulovligheter eller i det minste grove umoralske økonomiske forhold hos Tesla. Hvor skulle ellers alle disse pengene tatt veien?

 

Apropos «vrøvl» og uklar agenda...

 

NB. Send gjerne PM om du skal spekulere mer i min agenda, så skal du få fullt navn, arbeidsgiver (helt utenfor bilbransjen) og skiltnummer. Forutsetter da at du da responderer med samme mynt...   ;)

Endret av HåkonN
Lenke til kommentar

Premissene for å selge Tesla er som for hvilke som helst bilmerker eller andre produkter. Det virker som om mange tror det er helt spesielle tyngdelover for "el". Når det er elbil i stedet for vanlig bil så gjelder andre regler for business, tror mange.

 

Om man selger biler eller dildoer gjelder de samme regler. Man må ha kontakt med kunden, og telefon er viktig. Man må ha noe og selge og man må ha deler eller erstatningsdildoer om kundens dildo går i stykker. Om kunden har kjøpt dildo størrelse XL hjelper det ikke kunden å få erstatnigsdildo i XS, i alle fall ikke over uker og måneder, det er åpenbart at det er grunn til å heve kjøpet om man blir lenge uten dildoen sin. Og det samne med en bil. Derfor går veldig mange Tesla-eiere rundt ned en god sak for heving av kjøpet, om de vil (og om de vil unngå den uunngåelige Tesla-konkursen).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke tall på stående fot, men det har vært skrevet endel om akkurat dette. Så det bør være greit å google. Til tross for at Tesla har svært gode marginer per solgte bil sammenliknet med de fleste andre bilprodusenter så er regnskapet i rødt. Men det er jo ingen logisk brist i det. Det betyr bare at det koster mer å utvide produksjon og gjøre klar for neste fase enn inntektene dagens salg gir. Så det er planlagt og svært godt kommunisert til investorer at det vil være røde tall men at du jobber mot måloppnåelse for økt produksjon og at økt produksjon vil gi overskudd i regnskapet når bare investeringene i produksjonsutstyr og annen infrastruktur er unnagjort. Men likevel så virker det ikke som om det klarer å få traction i all støyen fra alle de som spår en konkurs hos Tesla. Det vises blant anne til at VW tjener milliarder tross bøter og tapt omdømme grunnet dieselgate og dette brukes blant annet som inntekt for at Tesla er nær skifteretten. 

 

Ja VW tjener grådig bra. Og det er jo fint for dem. De har en lang historie som bilprodusent og har utviklet teknologi og en portefølje av mer eller mindre robuste motorer som de håper skal vare noen uten for mye R&D går ut til å utvikle nye eller andre drivlinjer. Slik er det for de fleste produsenter av fossilbiler. De har tunge investeringer bak seg i motorer, gearkasser, kompliserte og kostbare måter å rense avgassen på. De ønsker selvsagt maksimal profitt fra disse investeringene før de hopper på el-bil produksjon i full skala. 

 

At Tesla har hatt litt trøbbel underveis er helt naturlig, innen finans så er det kjent som voksesmerter. Om jeg husker det skal jeg ta en runde i morgen tidlig å finne noen konkrete tall på avanse per solgte bil. 

Porsche har høy fortjeneste pr bil, det har ikke VW. Du klarer å skille mellom eier og produsent?

 

Ser at Tesla visstnok har 5 x fortjenesten på det Ford har. 

 

Da bør de vel ha penger til service og oppfølging også, eller går alt inn i romfartsdrømmen til Musk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, skikkelig fanboy detta her :D

 

Eller rett og slett en måte å bortforklare seg på. Dersom man har investert mye penger i noe som går feil vei, så kan man jo forstå det menneskelige handlemønsteret man her ser. Er ikke bedre med bedrifter og politikere som behøver sine flokker av informasjonssjefer for å slippe å måtte stå for bortforklaringene selv.

 

 

 

 

Har blitt pop å kritisere Tesla (og til dels elbiler), og når man endelig får bekreftelse på noe negativt så er det smiley/likes-fest fra ende til annen. :)

 

Du mener i fra sånne som meg som ikke har råd til en Tesla, som er misunnelig som faen? :grin2:

 

 

 

 

Premissene for å selge Tesla er som for hvilke som helst bilmerker eller andre produkter. Det virker som om mange tror det er helt spesielle tyngdelover for "el". Når det er elbil i stedet for vanlig bil så gjelder andre regler for business, tror mange.

 

Om man selger biler eller dildoer gjelder de samme regler. Man må ha kontakt med kunden, og telefon er viktig. Man må ha noe og selge og man må ha deler eller erstatningsdildoer om kundens dildo går i stykker. Om kunden har kjøpt dildo størrelse XL hjelper det ikke kunden å få erstatnigsdildo i XS, i alle fall ikke over uker og måneder, det er åpenbart at det er grunn til å heve kjøpet om man blir lenge uten dildoen sin. Og det samne med en bil. Derfor går veldig mange Tesla-eiere rundt ned en god sak for heving av kjøpet, om de vil (og om de vil unngå den uunngåelige Tesla-konkursen).

 

Høres rett og slett ut som om at du kanskje kunne være sjef for kondomeriet eller et annet dildoutsalg :green:

 

lyneditering:

Aldri før har jeg truffet på en så treffende youtube så fort etter søket mitt:

 

 

 

 

:D:love:

 

 

Customized lånebil

 

2db9ac3b6570096040a2d82797f84609.jpeg

 

Nå kommer denne tråden til å ta av ;)

 

peugeot-globule-shape-shifting-electric-

 

 

 

 

Når kona kaster deg ut fordi du kun fikk en bensinbil som lånebil :)

 

vfqlND8.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Nei, han fikk en bensin-Golf som lånebil, den har fungert knirkefritt i ventetiden :-)

Altså har han kjøpt en Tesla til snaue millionen men endtopp med å kjøre en Golf leiebil til 300 000... Detkalles valuta for pengene! Ingen i hele verden synes dette er greit og verdt det bortsett fra noen som ikke e kunde men sektmedlemmer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...