Gå til innhold

Tesla åpner dørene for Model 3-bestillinger i Nord-Amerika


Anbefalte innlegg

Hele opplegget oser av donasjon og Blåkors for et selskap som nå lever fra hånd til munn. $3500 som du ikke får tilbake og som Tesla kan holde på i ukjent tid. Synd om livssituasjonen skulle endre seg i mellomtiden.

 

Sikkert noen hardcore fans som godtar dette uten å stille spørsmål, men tviler sterkt på at det er noe i nærheten av 100 000 som slår til på dette. I stedet vil det være en haug som kansellerer og som vanlig vil spørsmål om reservasjonstall bli møtt med "boring question" og ikke besvart.

Jeg skjønner ikke alt oppstyret, depositum ved bestilling av bil er da helt normalt? Det er forøvrig likt på x og s, uten at noen sutrer om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke alt oppstyret, depositum ved bestilling av bil er da helt normalt? Det er forøvrig likt på x og s, uten at noen sutrer om det?

Det har med tidspunkt og omfang å gjøre. Rett før avslutningen av kvartalet for å pumpe opp kassabeholdningen og samtlige har fått tilbud om å konfigurere dvs. det er ekstra penger uten at noen realiteter rundt leveringen av bil er endret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har med tidspunkt og omfang å gjøre. Rett før avslutningen av kvartalet for å pumpe opp kassabeholdningen og samtlige har fått tilbud om å konfigurere dvs. det er ekstra penger uten at noen realiteter rundt leveringen av bil er endret.

Realiteten endrer seg noe. Man går fra reservasjonskøen over i bestillingskøen. Da foreligger det for første gang en forpliktelse om at Tesla skal produsere og selge en bil til personen. Det låser prisingen, utstyr og til en viss grad leveransetidspunkt.

 

Jeg tror folk i all hovedsak vil kaste seg over muligheten til å konfigurere bilen. Jo lengre de venter jo mer tid tar det før de får bilen.

Lenke til kommentar

Det har med tidspunkt og omfang å gjøre. Rett før avslutningen av kvartalet for å pumpe opp kassabeholdningen og samtlige har fått tilbud om å konfigurere dvs. det er ekstra penger uten at noen realiteter rundt leveringen av bil er endret.

Men det er fortsatt normalt å ta depositum.

 

Og ja, det er ingen hemmelighet at de bør få inn penger. I tillegg øker risikoen når en åpner for så mange, flere kan trekke seg og det gir merutgifter. Jeg tror det er en god kombo, men jeg aner ikke som resten av oss her inne:)

Lenke til kommentar

 

Ferrari og Lamborghini lager svært få biler pr år,, 2-300 biler. Allikevel klarer de å få på plass deler kjapt.

Nettopp, de lager svært få biler. Dermed er det jo enklere å få produsert deler.

 

Og der er som sagt totalt uforståelig at folk tar ting personlig og tar til motmæle om ALT bare de får en datamaskin mellom hendene.

Så det du sier er at i dette forumet er det bare du som skal få ytre deg ubegrenset, og enhver som ikke er 100% enig i det du skriver må holde kjeft for de har ikke rett til å ytre seg?

Jeg vet ikke om du bare later som om du er dum, men Toyota og Ford med flere lager millioner av biler. Pr år! Og det er lett tilgjengelige deler.

Lenke til kommentar

Forsøk å snu dette rundt, du. Kjenner ingen andre produsenter som opererer på samme måte.

Nei, Tesla gjør ting på en annen måte enn andre. Det er det som gjør at alle nå løper etter dem og prøver å ta dem igjen. Det er bra at de gjør ting annerledes, for bilindustrien trenger åpenbart å bli røsket opp i (kartellvirksomhet, dieselgate 1-2-3, osv.).

Lenke til kommentar

Hele opplegget oser av donasjon og Blåkors for et selskap som nå lever fra hånd til munn. $3500 som du ikke får tilbake og som Tesla kan holde på i ukjent tid. Synd om livssituasjonen skulle endre seg i mellomtiden.

Mye svada her som vanlig. Tesla har penger nok til å holde på med dundrende overskudd i flere kvartaler fremover.

Lenke til kommentar

Til dere som stadig dytter "markedsverdi" foran dere når det kommer til Tesla, søkemotoren Fast var verdsatt til et par milliarder en gang i tida, mens ene kebabsjappa her i byen hadde større omsetning.

Ikke at sier at det har noe relevans selvsagt, for hvem skulle tro at faktisk penger i banken er mer verdt en "markedsverdi".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jammen herregud da mann. Vi har jo selvsagt ringt. At du ikke har fått med deg at at det er nærmest komplett umulig å komme gjennom på telefonen til Tesla uten at du kjenner et direkte innvalgsnummer til en selger eller til noen andre der er jo helt vanvittig når du kaster deg inn i denne diskusjonen.

Jeg har en annen erfaring enn deg. Det betyr ikke at jeg har rett. Men det betyr heller ikke at du har rett. Og kanskje beskrivelsen "komplett umulig" er noe drøy.

Jeg har forøvrig min andre tesla, så litt erfaring har jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...