Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva er grunnen til at du anbefaler mu6100, i forhold til f.eks sony xe8505?

 

Ser at sony har fått generelt bedre kritikk, og bedre ratings hos rtings.com. 

 

Er det pga. den koster en lapp ekstra?

 

Link: https://www.elkjop.n...-tv-kd-55xe8505

 

Samsung MU6195 du mener? Ser ingen grunn til å velge den kontra Sony xe8505 som er en generelt bedre tv. Sony xe8505 ble ikke bygget for å være budsjett modell kontra Samsung MU6195.  Hadde valgt Sony xe8505 every day.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg ser etter en 65tommer i budsjettklassen (men vil selvf ha mest mulig for pengene), primært til spilling og film. Denne ser jeg ble satt ned nå 50% til 6499kr:

 

https://prisguiden.no/produkt/grundig-65vlx7730bp-321854

 

Finner ingen anmeldelser / sammenligninger på nett. Noen mer kyndige enn meg som vil dele noen tanker om det er et greit kjøp? :)

 

På forhånd takk!

Ben

Den har blitt tatt for seg her inne før,  kom vel fram til å styre glatt unna.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Samsung Q6FN er rimeligste, mens Sony XF9005 også kommer i 49-tommer. :)

 

Edit: Holdt på å sjekke om det var noe som burde oppdateres i tråden. Gjorde dermed litt nærmere undersøkelser også på hete kandidater som 65" Q6F og TCL DP660. Det virker dessverre litt som at produsentene forsøker å lure oss maksimalt i disse tilfellene.

 

13 000 kr for en 65-tommer QLED 2018-modell virket nesten å være litt for bra til å være sant, og det er det også. Mens 49, 55 og 75" modellen går under navnet Q6FN, selges 65" under navnet Q6FAMT. Dette til tross for at det er en 2018-modell det også. Samsung selger også en Q6FN som er 65", men kun via egen hjemmeside til 22 000 kr. Ved å sjekke hjemmesidene til Samsung for de spesifikke modellene, merker en at Samsung bruker unike begreper for Q6FAMT slik som QLED Special Edition. Alle nyvinningene som gjør Q6FN til en god modell, virker å ikke være tilstede på denne. Det er med andre ord mest sannsynlig en rebrandet TV med nytt utseende, fra fjoråret. Dette er i beste fall veldig villedende markedsføring fra Samsung, da det er tydelig at de prøver å forkle Q6FAMT som noe bedre enn den er. Til gjengjeld skal det sies at Q6FN for 49 tommer (8990 kr) og 55 tommer (9990 kr) burde være gode TV-kjøp. :)

 

Den som selges på Elkjøp er QE49Q6FNAT, er det også et rebrand-forsøk?

Lenke til kommentar

Vurderer ny TV. Ser at Sony XE93 er anbefalt her, men er ikke tilgjengelig.

Nå har det seg slik at min lokale el-sjappe har denne inne, men til en relativt stiv pris (18k). Til hvilken pris er denne fortsatt et godt kjøp?

Snakker vi 65 tommer her må man i grunn si det er en god pris da den kostet 36,000,- ved lansering.. På en annen side har den vært en uke i april på tilbud og en dag i Juli til 14995,-. som du har gått glipp av og prisen nå er stabilisert og den er på vei ut og vil ikke komme på tilbud igjen. Med tanke på man får en Oled til to tusen mer ville jeg kjøpt det hvis du bor slikt at den passer inn med tanke på lysforhold. 

Lenke til kommentar

Ah. Jeg har ventet på tilbud for å kjøpe tv’en som anbefales her i tråden, Samsung MU6195 65 tommer. Nå får man 20% (20% på 8496kr = 6796kr!) på Power.no tors-lør med Dnb mastercard så jeg tenkte at det måtte være et bra tilbud på den, men så finner jeg ikke tv’en hos dem - kun hos elkjøp! Går ut fra at dette stemmer og at det ikke er jeg som surrer?

 

Noen andre som vet om en 65-tommer som selges hos Power i samme prisklasse som fungerer godt til spilling og film (og gjerne fotball også)? :)

 

Edit: sjekket med elkjøp. Pga det er 2017-modell har de få igjen. De har dog noen igjen på Elkjøp Slependen i Oslo, men de koster 10.000kr.

Endret av BenWhittaker
Lenke til kommentar

Ah. Jeg har ventet på tilbud for å kjøpe tv’en som anbefales her i tråden, Samsung MU6195 65 tommer. Nå får man 20% (20% på 8496kr = 6796kr!) på Power.no tors-lør med Dnb mastercard så jeg tenkte at det måtte være et bra tilbud på den, men så finner jeg ikke tv’en hos dem - kun hos elkjøp! Går ut fra at dette stemmer og at det ikke er jeg som surrer?

 

Noen andre som vet om en 65-tommer som selges hos Power i samme prisklasse som fungerer godt til spilling og film (og gjerne fotball også)? :)

 

Edit: sjekket med elkjøp. Pga det er 2017-modell har de få igjen. De har dog noen igjen på Elkjøp Slependen i Oslo, men de koster 10.000kr.

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/samsung-65-4k-uhd-led-tv-ue65mu6175uxx/p-517804/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...