Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Vet ikke hva elendige lyd planke er for noe aldri eid en.. Har aldri sagt Sony er dårligere en LG men når samco skiller de to merkene med at LG er en billig plast tv kontra Sony er premium standard reagerer jeg.. Design kan diskuteres jeg synes det er forferdelig.

Post et bilde av Oleden din ;) mange som gjerne vil se

 

Utrolig hvor effektivt det er å spørre folk om et bildet... god gammel AVForum triks...

Endret av samco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv igjen da må du være tone dø.. Hvorfor svarer du ikke på de spørsmål vi stiller deg? Du er kritisk du slenger ut påstander så bes det om svar og du bytter samtaleemne hver gang hvorfor?

Tone døv? Har alltid lurt litt på alderen din med litt usakelige kommentarer.

Men det er ikke mitt problem heldigvis.

 

Lg sin sj9 har ingen Atmos effekt desverre håpet den var en stue vennelig løsning for min del.

Høy lyd boble foran sitte posisjonen med null overhead effekter som flytter på seg og ingen ting går rundt og bak lytteren.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Jauda, sto klar for å kjøpe B7'n tidligere idag, men får jo søren ikke plass til en 65" i bilen (som er en sedan). Prøvde og prøvde, hadde ikke sjans. Skulle gjerne fått den levert hjem, men om mindre enn et år flytter jeg og dama tilbake til Oslo og må da kunne ta med TVen i bilen. FFS, snakk om skuffelse. Mulig jeg bare kjøper B7 55" til 13K, for så å oppgradere neste år. Ahhhh....... f**n altså.  :nei:

Lenke til kommentar

Jauda, sto klar for å kjøpe B7'n tidligere idag, men får jo søren ikke plass til en 65" i bilen (som er en sedan). Prøvde og prøvde, hadde ikke sjans. Skulle gjerne fått den levert hjem, men om mindre enn et år flytter jeg og dama tilbake til Oslo og må da kunne ta med TVen i bilen. FFS, snakk om skuffelse. Mulig jeg bare kjøper B7 55" til 13K, for så å oppgradere neste år. Ahhhh....... f**n altså.  :nei:

Bestill på nett med hjemkjøring smisker du litt år du det gratis på dyre tv koster ellers 650,-

Lenke til kommentar

Tone døv? Har alltid lurt litt på alderen din med litt usakelige kommentarer.

Men det er ikke mitt problem heldigvis.

 

Lg sin sj9 har ingen Atmos effekt desverre håpet den var en stue vennelig løsning for min del.

Høy lyd boble foran sitte posisjonen med null overhead effekter som flytter på seg og ingen ting går rundt og bak lytteren.

Enkelt og greit.

Har ikke LG sj9 trodde vi diskuterte den jeg har https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/hjemmekinoanlegg/HWK960XE/samsung-5-1-4-hw-k960-lydplanke

 

Fornøyd med bilder min herre?

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jauda, sto klar for å kjøpe B7'n tidligere idag, men får jo søren ikke plass til en 65" i bilen (som er en sedan). Prøvde og prøvde, hadde ikke sjans. Skulle gjerne fått den levert hjem, men om mindre enn et år flytter jeg og dama tilbake til Oslo og må da kunne ta med TVen i bilen. FFS, snakk om skuffelse. Mulig jeg bare kjøper B7 55" til 13K, for så å oppgradere neste år. Ahhhh....... f**n altså.  :nei:

Kansje smart med tanke på hdmi 2.1.... med en vente oled

Lenke til kommentar
Har du den? :D uten Dolby Vision og bakhøyttalerne som mister signalet :D

Herregud du er den første som jeg vet at som gikk i den mega fella

 

Ka faskern B7 oled din har DV? Så kjøpte du Samsung planken ?

 

Ja veldig fornøyd med bildene.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Har du den? :D uten Dolby Vision og bakhøyttalerne som mister signalet :D

Herregud du er den første som jeg vet at som gikk i den mega fella

 

Ka faskern B7 oled din har DV? Så kjøpte du Samsung planken ?

Veldig fornøyd mister ikke noe DB effekt lenge siden det ble fixa de fleste er veldig fornøyd... Men som kjent er jo bare i stua de alt er topp kvalitet uansett hva det gjelder så vanskelig å slå kongen him self.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd mister ikke noe DB effekt lenge siden det ble fixa de fleste er veldig fornøyd... Men som kjent er jo bare i stua de alt er topp kvalitet uansett hva det gjelder så vanskelig å slå kongen him self.

Om du har en UHD bd spiller med lyd ut til legacy av produkter med hdmi som Oppo 203 så kan du kjøre en hdmi til B7n for bildet og hdmi nummer 2 rett til Samsung lydplanken for en work around Atmos løsning for DV.

Lenke til kommentar

 

Post et bilde av Oleden din ;) mange som gjerne vil se

 

Utrolig hvor effektivt det er å spørre folk om et bildet... god gammel AVForum triks...

 

 

Synes jeg skimter et par "ordentlige" høytalere på hver side av tven, og en Onkyo receiver eller noe i benken??

 

Burde vel låte bedre enn planken på en del ting, kan man tenke seg?

Lenke til kommentar

Synes jeg skimter et par "ordentlige" høytalere på hver side av tven, og en Onkyo receiver eller noe i benken??

 

Burde vel låte bedre enn planken på en del ting, kan man tenke seg?

Stemmer det et par gulvhøyttalere dama må ha noe å ha kubbe lys på :rofl: Onkyo forsterker stemmer også har ikke giddet å røske den ut enda. Hadde senter og bak høyttalere også. Der du tar feil er at den planken har en basskasse og to bakhøytalere atmos totalt 15 høytallere i drift og spiller fletta av den gamle stereo.

 

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/hjemmekinoanlegg/HWK960XE/samsung-5-1-4-hw-k960-lydplanke

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Stemmer det et par gulvhøyttalere dama må ha noe å ha kubbe lys på :rofl: Onkyo forsterker stemmer også har ikke giddet å røske den ut enda. Hadde senter og bak høyttalere også. Der du tar feil er at den planken har en basskasse og to bakhøytalere atmos totalt 15 høytallere i drift og spiller fletta av den gamle stereo.

 

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/hjemmekinoanlegg/HWK960XE/samsung-5-1-4-hw-k960-lydplanke

 

Heh, er det små duker også under lysene?  :D 

 

Vi har jo diskutert det Samsung anlegget tidligere - og det er ikke mye Hifi der ute og går. Men kan nok gi mer "surround" lyd enn et 2-kanals oppsett. 

 

Onkyen med bedre effekt, et par gode fronter som leverer mer dynamikk (går lavere en den lille suben - og en bedre frekvenskurve) burde uten tvil levere bedre lyd - ihvertfall for stereo lyd. Men det kanskje ikke er så viktig?

 

Onkyen har vel romkorreksjon osv i tillegg.

 

Men ser på plasseringen din av høytalere i et hjørne på den måten ikke er ideelt for verken stereo eller surround.

 

Men du får altså lov til å ha et skikkelig anlegg - men velger allikevel lydplanke? Du hører ikke til de med Stockholm-syndrome - som ikke får lov - men som allikevel forteller at de valgte det selv?

 

Bare tøyser litt  :D

Lenke til kommentar

Heh, er det små duker også under lysene?  :D

 

Vi har jo diskutert det Samsung anlegget tidligere - og det er ikke mye Hifi der ute og går. Men kan nok gi mer "surround" lyd enn et 2-kanals oppsett. 

 

Onkyen med bedre effekt, et par gode fronter som leverer mer dynamikk (går lavere en den lille suben - og en bedre frekvenskurve) burde uten tvil levere bedre lyd - ihvertfall for stereo lyd. Men det kanskje ikke er så viktig?

 

Onkyen har vel romkorreksjon osv i tillegg.

 

Men ser på plasseringen din av høytalere i et hjørne på den måten ikke er ideelt for verken stereo eller surround.

 

Men du får altså lov til å ha et skikkelig anlegg - men velger allikevel lydplanke? Du hører ikke til de med Stockholm-syndrome - som ikke får lov - men som allikevel forteller at de valgte det selv?

 

Bare tøyser litt  :D

Duker nei.. Altså dette er et fritt valg av meg selv og jeg er døds fornøyd med oppsettet jeg har og som skrevet før stereo har ikke vært savnet et sek og til slutt betyr det alt. Plasseringen er gjort grunnet det er eneste måten i stua å gjøre det på. Jeg er usikker på om dere stereo gutta har i det hele tatt sittet i en intim stue og hørt hva et sånt anlegg kan levere... Jeg har aldri fått så mye WOW og FY FAEN så bra noen gang jeg? Fikk da aldri det med stereon så noe riktig må det være.. Nå er jeg heldig med jenta mi ang dette hun skjønner jeg er teknisk int og bryr seg ikke om hvor dyr laptop, stor tv, stereo i det hele tatt hva jeg kjøper eller hvor ofte innen teknologi heldigvis.

Lenke til kommentar

Duker nei.. Altså dette er et fritt valg av meg selv og jeg er døds fornøyd med oppsettet jeg har og som skrevet før stereo har ikke vært savnet et sek og til slutt betyr det alt. Plasseringen er gjort grunnet det er eneste måten i stua å gjøre det på. Jeg er usikker på om dere stereo gutta har i det hele tatt sittet i en intim stue og hørt hva et sånt anlegg kan levere... Jeg har aldri fått så mye WOW og FY FAEN så bra noen gang jeg? Fikk da aldri det med stereon så noe riktig må det være.. Nå er jeg heldig med jenta mi ang dette hun skjønner jeg er teknisk int og bryr seg ikke om hvor dyr laptop, stor tv, stereo i det hele tatt hva jeg kjøper eller hvor ofte innen teknologi heldigvis.

 

Det viktigste er at du er fornøyd, selv om jeg mener at forskjellen mellom en ok led tv og oled er uendelig mye mindre enn forskjellen mellom en lydplanke og et "ordentlig" anlegg. Men vi er alle forskjellige med hva vi vektlegger.

 

Jeg er på ingen måte en "stereo-gutt", foretrekker surround lyd også for musikk. Musikk i stereo spiller jeg gjerne i 11 channel stereo - som drar i gang alle høytalerene.

 

Gratulerer med damevalget  :)  

Lenke til kommentar

Skulle kjøpe LG 55B7 i dag til kr. 12.990 hos Elkjøp. Mens jeg venter på hjelp oppdager jeg at 55C8 selges for kr 16.990.

Er det verdt å bruke 4 tusen ekstra på C8? Vil dere heller anbefale andre tv’er til 17 tusen (ønsker ikke å bruke noe mere)

Fikk lite ut av betjeningen, dro hjem uten tv..

Brukes ca 1/3 TV, Film, Xbox

Har selv bestilt C8 til godpris. Jeg ville valgt C8 om du fikk den til 16 990 kr, og ikke vil vente til Black Friday.  :wee:

 

Sony nye AF9 Oled nettop vist...

 

attachicon.gif192F2181-AB77-4A83-AD87-64266CAB7B12.jpeg

 

attachicon.gifD3094C54-559C-4077-9F60-19291916CCD7.jpeg

 

attachicon.gif257C4372-578E-43D0-BBE6-CDBCA85FAF56.jpeg

 

Helt herlig.... dette kan bli min neste oled....

Har veldig troen på AF9 jeg også. Dessverre tror jeg at den kommer til å bli helt hysterisk dyr. Lukter litt svidd lommebok når Sony drar opp kjælenavn som Master display, og reference quality.  :tease: Tipper på startpris rundt 45 000 kr for 55", som deretter sikkert daler ned mot 25 000 kr etter mange måneder. Uansett helt uaktuelt for meg å bruke så mye på en TV, men siklefaktoren er der definitivt!  :dribble:

 

OLImLtk.png

 

8DPI6TS.jpg

 

Det er mange ting som tiltaler meg med denne modellen. Sony har jo sine styrker i near black ytelse, fargegradering og bevegelse. OLED uten judder i nesten samtlige scenarioer, er det vel nesten kun de som får til. Jeg har ikke vært glad i Sony tidligere pga. a) dårlig lysstyrke, b) input lag, c) tilt på stand, d) Android TV. 

 

Det virker som om de på gulvet, mener at TVen er merkbart lysere. Det er hovedankepunktet mitt, da OLED tradisjonelt rett og slett sliter med å konkurrere med toppmodellene av  LCD i veldig solfylte rom. LG C8 føler jeg begynner å bli bra her, og da er det selvfølgelig rått om Sony tar etter. 

 

To andre funksjoner som jeg synes var stilig, var at en kunne konfigurere TVen til å fungere som senterkanal i et hjemmekinoanlegg (slik som på bildet). Alt som kan redusere antall høyttalere, samtidig som en bevarer god lyd, er positivt.  :)

 

Den andre var Netflix calibrated mode. Om dette har noe for seg, gjenstår å se, men jeg tipper at de fleste her inne bruker Netflix ganske mye. Å heve kvaliteten til UHD BluRay høres ut som en utopi, men er noe som lengtes etter, da Netflix selvsagt kjører på begrenset bitrate pga. stream.  :wee:

 

... Kan en håpe at Sony AF9 65" kommer på super Black Friday tilbud, samtidig som Power dummer seg ut og kjører 20% kampanje samtidig...? Mest sannsynlig ikke.  :lol:

 

Edit: Det som overrasker meg litt, og som jeg føler er en oversett mulighet fra Sony. Hvorfor integrerer de ikke mer av PlayStation-opplevelsen i både funksjonaliteten og markedsføringen av TV? De har jo f. eks. nytte av å kunne hatt et felles OS f. eks. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...