Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på jakt etter en 55" til under 6k. Har tittet og jaktet på tilbudene, men føler ikke det er noen knalltilbud i den klassen. Det ligger jo noen gode TVer til rundt 7500-8000, men det blir litt høyt da det er et spleiselag og vi strekker det allerede ved 6k. 

Har sett på disse 2: 

TCL 55DP660

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4734252

Denne har fått godt skussmål i lyd og bilde, spesielt for lysstyrke og kontrast. 

 

Andre alternativ er denne: 

Samsung UE55NU7105

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4718641

Denne har fått godt skussmål i lyd og bilde, totaltsett med bilde og lyd, men mangler litt i lysstyrke og kontrast. 

 

TVen skal brukes kun til film og "vanlig" tv-titting, ikke spilling, i en veldig lys stue med mye vinduer. Noen tanker? Skal være julegave, så kan jo være det kommer noen i den prisklassen frem mot jul. 

Ut fra de testene så har TCL best bilde ikke minst når det gjelder lysstyrke og kontrast. Men så er det andre ting som lyd og smart-tv som jeg føler går i Samsungs favør. Samsung føler jeg er det beste merket, hvilket gir pluss poeng. Så alt i alt så hadde jeg valgt Samsungen, men det er veldig likt.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for en SONY 55XF9005 til 9990 som var på tilbud nå. Hadde egentlig lyst på QE55Q8DN men den ligger fortsatt på 13990. Skal bruke tv'en til både gaming, film og streaming (innimellom også som dataskjærm - derfor jeg ikke har turt å gå for OLED denne gang). Grunnen til at jeg hadde mest lyst på Q8DN var pga av lavere input lag og freesync. Men Sony tv'en virker å har okay input lag ved gaming i 4k. Det er bare ved 1080p gaming at input lag er en del høyere på Sony enn på Samsung (ca. 40ms mot 20ms). Tror dere jeg kommer til å merke stor forskjell? Har også kjøpt meg en XBOX ONE X som kommer til å bli brukt på dette. Har lite erfaring med gaming på konsoll så vet liksom ikke hva jeg skal forvente. 

Det at SONY også ikke har freesync som Samsung har vet jeg heller ikke så mye om. Vil dette utgjøre stor forskjell siden jeg skal bruke ONE X? 

 

Hva tror dere? Er Samsungen 4000kr bedre enn SONY? Bør jeg heller kansellere ordren og gå for Samsung istedet?

Lenke til kommentar

Var trigger happy på Elkjøp C8 77 for en billig pris men klarte å styr meg denne gangen klarer ikke C8 snøplog foten så den måtte blitt veggheng om det har det vært en W7 eller W8 har jeg garantert kjøpt :D resten av tilbudene samme billig oled ikke imponert over lager tømming prinsippet men AF9 65 fra hifiklubben var muligens den beste tilbudet på price vs performance.

 

Synd Phillips 803 oled ikke gikk på tilbud den har jeg kunne ha gått på med en smell pga høy hdr nits rekord 2018 på oled tvr.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Var trigger happy på Elkjøp C8 77 for en billig pris men klarte å styr meg denne gangen klarer ikke C8 snøplog foten så den måtte blitt veggheng om det har det vært en W7 eller W8 har jeg garantert kjøpt :D resten av tilbudene samme billig oled ikke imponert over lager tømming prinsippet men AF9 65 fra hifiklubben var muligens den beste tilbudet på price vs performance.

 

Synd Phillips 803 oled ikke gikk på tilbud den har jeg kunne ha gått på med en smell pga høy hdr nits rekord 2018 på oled tvr.

 

Det var drømmen min denne gangen, Sony AF9 til nedsatt pris :) Så ble selvsagt handel på 65" utgaven :D

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var drømmen min denne gangen, Sony AF9 til nedsatt pris :) Så ble selvsagt handel på 65" utgaven :D

Grattis et god kjøp har en engelsk bud som er over lykkelig med sin og sverger aldri å gå tilbake til en Lg oled tv ivertfall.

 

Etter en E7 65. Er selv litt i tanke gropen vet godt hdmi 2.1 er rundt hjørnet og 8k så jeg får se hva som kommer i 2019/2020

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grattis et god kjøp har en engelsk bud som er over lykkelig med sin og sverger aldri å gå tilbake til en Lg oled tv ivertfall.

 

Etter en E7 65. Er selv litt i tanke gropen vet godt hdmi 2.1 er rundt hjørnet og 8k så jeg får se hva som kommer i 2019/2020

Takk!

 

Min første opplevelse med OLED dette..så tenkte jeg ville gå høyt ut når jeg først satset :p Det blir en fest på loftstua nå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk!

Min første opplevelse med OLED dette..så tenkte jeg ville gå høyt ut når jeg først satset :p Det blir en fest på loftstua nå!

Kjør in A9n med noe full skjerm innhold noen timer og den kjører auto rensen etter & timers bruk om man slår av tvn med fjernkontrollen men da etter 4timer.

 

Vær litt forsiktig med statisk innhold når skjermen er ny ta pauser med full skjerm innhold en gang i blandt så har du null inbrenning

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjør in A9n med noe full skjerm innhold noen timer og den kjører auto rensen etter & timers bruk om man slår av tvn med fjernkontrollen men da etter 4timer.

 

Vær litt forsiktig med statisk innhold når skjermen er ny ta pauser med full skjerm innhold en gang i blandt så har du null inbrenning

Ja tar ingen sjanser i starten i hvert fall. Skal bruke god tid med å bli kjent med skjermen og innstillingene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv og bedøm selv er min anbefaling i hvert fall, jeg kjører med det på og synes det gir en opplevelse uten ting som irriterer meg.

 

Ja folk opplever tydeligvis bevegelse litt annerledes. Søstera mi eier en 2017 LG OLED, og hun plages ikke av det. For meg var det en dealbraker så jeg sendte min C8 i retur. TruMotion, uansett setting, ble jeg ikke fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...