Gå til innhold

Nå har den første Performance-utgaven av Tesla Model 3 rullet ut fra fabrikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det er tåpelig av Musk å sammenligne Model 3 Performance med BMW M3, han lyver på høyeste nivå. Jeg tviler ikke på at den ville være raskere 0-100kmh, men fra 60+ vil den ikke ha sjanse, og det at den har bedre kjøreegenskaper en M3, en bil utviklet av et selskap med over 70 års erfaring i motorsport? hahah, vekt lavt nede er ikke alt Musk, alt Model 3 P er over en vanlig Model 3 er en ekstra motor, understell er nok helt identisk ettersom jeg tviler Tesla har ressursene til å utvikle en ny bil igjen, for å sammenligne er ikke M3 samme bil som 3 Serie, de deler kanskje samme kropp men alt av understellet er utviklet for banekjøring, motoren også. Det er garantert at batteriene kommer til å overopphete sammen med motorene etter en kort stund med bremsing og så full guffe igjen. La meg gi deg et eksempel, en P85D er 1 minutt tregere enn F80 M3, den er også 16 sekunder tregere enn en 20 år gammel E36 M3 rundt Nurburgring. Og som om de som er på jakt etter en M3, C63 eller annen sportsbil er IKKE de samme folka som ville kjøpt en Tesla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes det er tåpelig av Musk å sammenligne Model 3 Performance med BMW M3, han lyver på høyeste nivå. Jeg tviler ikke på at den ville være raskere 0-100kmh, men fra 60+ vil den ikke ha sjanse, og det at den har bedre kjøreegenskaper en M3, en bil utviklet av et selskap med over 70 års erfaring i motorsport? hahah, vekt lavt nede er ikke alt Musk, alt Model 3 P er over en vanlig Model 3 er en ekstra motor, understell er nok helt identisk ettersom jeg tviler Tesla har ressursene til å utvikle en ny bil igjen, for å sammenligne er ikke M3 samme bil som 3 Serie, de deler kanskje samme kropp men alt av understellet er utviklet for banekjøring, motoren også. Det er garantert at batteriene kommer til å overopphete sammen med motorene etter en kort stund med bremsing og så full guffe igjen. La meg gi deg et eksempel, en P85D er 1 minutt tregere enn F80 M3, den er også 16 sekunder tregere enn en 20 år gammel E36 M3 rundt Nurburgring. Og som om de som er på jakt etter en M3, C63 eller annen sportsbil er IKKE de samme folka som ville kjøpt en Tesla.

 

Det er jo litt morsomt at du påstår at han lyver mens du selv bare synser :p men for all del, du kan og har nok rett. Forøvrig mange som kommer fra M, AMG, S osv til Tesla. 

Lenke til kommentar

Tror du virkelig Tesla ligger lysår foran alle andre bilprodusenter, sånn som entusiastene påstår det?

At andre ikke kan å bygge biler?

 

Spør du meg? Litt vanskelig å si når du alltid dropper siteringer eller andre referanser til hvem du snakker til.. Men jeg har aldri påstått noe slik, og nei jeg mener ikke det? Tvert i mot tror jeg de er langt dårligere enn de fleste bilprodusenter da de sitter på lassevis av empiri.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig Tesla ligger lysår foran alle andre bilprodusenter, sånn som entusiastene påstår det?

Lysår er feil, men i batteriteknologi og volum av dette ligger de foran alle andre.

 

https://electrek.co/2018/05/31/tesla-model-3-teardow-material-production-cost/

 

 

At andre ikke kan å bygge biler?

"Andre" sliter i alle fall med å bygge elbiler med akseptabel rekkevidde. Selv om Tesla har hatt utfordringer med å skalere opp produksjonen av Model 3 bygger de samtidig 100.000 Model S/X i året.
Lenke til kommentar

Hvem andre enn 18-åringer bryr seg om en bil bruker 3 eller 6 sekunder til 100?

 

 

Han i sin nye BMW som akkurat ble frakjørt av en elbil har jeg sett bry seg nok til å etterpå bryte fartsgrensa med god margin for å komme forbi elbilen igjen. At du later som om det ikke er viktig nå er fordi du vil skjule ditt tap.

Lenke til kommentar

Han i sin nye BMW som akkurat ble frakjørt av en elbil har jeg sett bry seg nok til å etterpå bryte fartsgrensa med god margin for å komme forbi elbilen igjen. At du later som om det ikke er viktig nå er fordi du vil skjule ditt tap.

 

Jaha? Kjører en Passat diesel som bruker 10 sek til 100. Aldri hatt behov for å kjøre noe kjappere enn det. Må være fordi jeg er godt utstyrt nedentil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...