Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pris for sikringsskap i kjellerleilighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netteier vil nok mest sannsynlig kreve egen inntakskabel for dette nye skapet om det skal måles med everksmåler. Da er det jo i prinsippet å legge opp alt av strøm på nytt helt fra everkets nett, og vi snakker flere titalls tusen. Det enkleste og billigste blir som nevnt ovenfor at du skiller ut de kursene det gjelder og får de på en seriemåler i ditt skap, og ta en avregning når regningen kommer og del opp summen ihht. det. Husk også at ved 2 everksmålinger betaler du 2 nettleier. Med lokal måler kan du sette opp i leiekontrakta at nettleie deles 50/50 og forbrukskostnaden deles ihht. avregning basert på lokal måling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når elektrikeren kommer og setter in måleren så er det neppe kjøpt gjennom de nevnte utsalgsstedene. Men såvidt meg bekjent benytter de seg av anerkjente produsenter av elektrisk materiell. KwH målere er nok mer enn nøyaktige nok for et slikt formål.

 

Edit: nå var vel poenget at det ikke lenger skulle være strøm inkludert, noe jeg kan skjønnr godt avhengig av leieboer. Og fremtidige påstander om slike spesifikke og lett beviselige ting (om det stemmer) kan gjerne følges av en kilde. Altså hvor mange målere, hvilke målere du snakker om og hvor unøyaktige du mener de er.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Burde ikke være noe problem å innstallere separat måler. Forbruket er ikke noe mer enn før innsetting av måler, så nytt inntak virker urimelig. Ta kontakt med installatør / everk. Det er ikke elektriker som stiller med måler, det er everkets eiendom.

 

Edit: som leietaker har man krav på å kunne velge hvem man vil kjøpe strømmen av, hvis ikke strømmen er inkl. i husleia.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Nytt inntak har ikke noe med forbruk å gjøre. Netteier vil ha mulighet til å stenge separat til hver betalende enhet (everksmåler). Da blir det eventuelt løsning med skap utvendig med OV til hver måler inne. Det er såvidt meg bekjent et krav everket ofte stiller i slike situasjoner.

Lenke til kommentar

Nytt inntak har ikke noe med forbruk å gjøre. Netteier vil ha mulighet til å stenge separat til hver betalende enhet (everksmåler). Da blir det eventuelt løsning med skap utvendig med OV til hver måler inne. Det er såvidt meg bekjent et krav everket ofte stiller i slike situasjoner.

Denne muligheten har de jo allerede. Strømmålere med mulighet for fjernstenging rulles ut fortløpende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...