Gå til innhold

erfaringer med chilimobil som selskap?


Anbefalte innlegg

Men vet noen med kontantkort som selges på narvesen er det mulig å konvertere de til 1 TB datapakke man betaler fast sum i måneden? For telia gir dårlig tilbud på kontantkort så håper chilmobil gjør det lønnsomt der.

Kan du ikke bare bestille kontantkort fra Chilli, like etter så kjøper du nytt abonnement med "Fri data", så plotter du bare inn nummeret som du nettopp kjøpte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det vil virke har noen prøvd? For mener det ikke virker på telia\chess.

du mener portere ikke konvertere  Ok  hvilket som helst nummer kan  porterers , jeg kjøpte billigste startpakke jeg kunne finne det var telias til kr 29, -       selges på bunnpriskjeden  bl.a   .  lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva betyr egentlig "Videotelefoni: 2,99" pr min i prislistene deres?

Altså, FaceTime over 4g er da fortsatt 4g?

Det er teknologi fra midten av 2000-tallet hvor man kan sette opp anrop via video ved bruk av telefonnummeret på mobiler som støtter dette. Jeg har aldri noensinne sett noen bruke tjenesten og dette har ingenting med Facetime å gjøre.

 

Tror støtten for dette er borte i de fleste mobiler som selges i dag også. Telenor, Telia osv har dette også i prislisten sin til like over 2 kr minuttet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

du mener portere ikke konvertere  Ok  hvilket som helst nummer kan  porterers , jeg kjøpte billigste startpakke jeg kunne finne det var telias til kr 29, -       selges på bunnpriskjeden  bl.a   .  lykke til

Ja for jeg mener telia\chess har sagt tidligere kun telefonnummeret kan overføres.

Men simkortet avtalen må bytte simkort, så man kan ikke gå fra kontantavtale til abonnement og fremdeles beholde simkortet.

Hva som teknisk er mulig er vel en ting men kundeservice gjør vel ikke på den måten.

Men om chilmobil tilbyr mere datapakker er en telia er usikkert?

 

https://telia.no/privat/kontant/smart-kontant

Om slikt kan kjøpes på chilmobil?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men er facebook enklere å kontakte chilimobil på?

For syns de fremstår som useriøse egentlig.

Har veldig dårlig opplegg.

Tror ikke konvertere kontant kort til 1 TB pakkene med månelig pris ikke er mulig heller.

Enkelte på facebook sier det tar lang tid å portere til chilimobil.

Lenke til kommentar

Det er teknologi fra midten av 2000-tallet hvor man kan sette opp anrop via video ved bruk av telefonnummeret på mobiler som støtter dette. Jeg har aldri noensinne sett noen bruke tjenesten og dette har ingenting med Facetime å gjøre.

 

Tror støtten for dette er borte i de fleste mobiler som selges i dag også. Telenor, Telia osv har dette også i prislisten sin til like over 2 kr minuttet.

 

 

Videotelefoni var en tjeneste basert på 3G og skulle være det "store nye" når 3G ble lansert.  Nokia var aktive her og deres 6680 (https://www.gsmarena.com/nokia_6680-1045.php) var en av telefonene som støttet dette.

 

Det tok aldri av fordi folk så ikke nytten av det.  I tillegg så kostet det betydelig mer enn vanlige telefonsamtaler.  Og når tjenester som Skype på mobilen, FaceTime og tilsvarende ble vanlig så er det vel i praksis ingen som bruker dette i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Men er facebook enklere å kontakte chilimobil på?

For syns de fremstår som useriøse egentlig.

Har veldig dårlig opplegg.

Tror ikke konvertere kontant kort til 1 TB pakkene med månelig pris ikke er mulig heller.

Enkelte på facebook sier det tar lang tid å portere til chilimobil.

Hva er det du sliter med å forstå egentlig? Hvor mange dager skal du lese om selskapet før du prøver? Det tar deg 2 sekunder å skifte, du får sim kort i posten etter noen dager, du får sumo og du kan bytte om en måned hvis du er misfornøyd. Om du er i kontakt med kundeservice mer enn 1-3 gang iløpet av et år er du enten ufattelig uheldig eller totalt ubrukelig teknisk. Hva folk på facebook sier er så latterlig uinteressant, da det meste som kommenteres der er ren drit.

 

Det er ingen forskjell på telia eller chili, du bruker telia sine antenner, du kan ringe folk, du kan sende meldinger til folk, du kan til og med være på 4g. Den eneste forskjellen er at du får en latterlig god deal i forhold til andre konkurrenter.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Snakk for deg selv, har ofte kontakt med chess\telia f.eks forslag om ny funksjonalitet, priser uten for EU etc.

Mye informasjon er godt gjemt.

 

F.eks callback og telefonsvarer og beskjeder med SMS om priser utlandet kan være forskjellig.

 

Jeg er ikke veldig ofte kontakt med kundesentret men hvis man får kontakt med de 1 gang i året sier det selg selv.

Lenke til kommentar

 Ja, har kjørt innimellom.

 

Pleier å ligge på rundt 120 mbits ned og 50 mbits opp når jeg sitter hjemme i stuen min. 

 

post-13363-0-32285400-1529573923_thumb.jpg

 

Og rundt 190 mbits ned og 46 mbits opp på ene hytten vår. 

 

post-13363-0-74999700-1529574123_thumb.jpg

 

Tror ikke abonnementet til ChiliMobil har påvirkert hastigheten rundtom i særlig grad, om det hadde ført til veldig nedgang i hastigheten og påtrykk på mobilmastene rundtom så ville nok Telia begynt å vurdere tiltak rimelig kjapt skulle man tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Ja, har kjørt innimellom.

 

Pleier å ligge på rundt 120 mbits ned og 50 mbits opp når jeg sitter hjemme i stuen min. 

 

attachicon.gifIMG_6104.jpg

 

Og rundt 190 mbits ned og 46 mbits opp på ene hytten vår. 

 

attachicon.gifIMG_6107.jpg

 

Tror ikke abonnementet til ChiliMobil har påvirkert hastigheten rundtom i særlig grad, om det hadde ført til veldig nedgang i hastigheten og påtrykk på mobilmastene rundtom så ville nok Telia begynt å vurdere tiltak rimelig kjapt skulle man tro. 

ikke i nærheten  her  full dekning ,  men  mellom 30-50 / 25    ....fant denne artige artikkelen  .. han hadde spådd rett for 2 år siden  , data all you can eat ....https://www.tek.no/artikler/hello-store-datapakker-er-mye-viktigere-enn-hoye-hastigheter/346270

og det stemmer  med disse  målingene gjort 566 steder i norge.https://www.tek.no/artikler/test-den-store-dekningstesten-2017/382426

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar

Ja, da har nyheten blitt kjedelig... jeg ORKER IKKE sitte og se video i timesvis på mobilen. Når man ikke kan dele koblingen blir det litt lame... jeg er lei. Nå skal jeg fine en operatør som lar meg dele koblingen med det jeg vil.

 

Redigert: Da var det slutt. Sorry, adjø chili.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Ja, da har nyheten blitt kjedelig... jeg ORKER IKKE sitte og se video i timesvis på mobilen. Når man ikke kan dele koblingen blir det litt lame... jeg er lei. Nå skal jeg fine en operatør som lar meg dele koblingen med det jeg vil.

 

Redigert: Da var det slutt. Sorry, adjø chili.

trodde du hadde lest alle  chili trådene her,  ingen problem å dele  ,  lykke til !

Lenke til kommentar

Men irriter meg fremdeles med kontantkort jeg bruker fort 60 kr kun for 600 mb, dog har jeg kun kjørt gjennom noen få speedtest og lastet opp noen få bilder.

 

Men totalsett blir chilmobil 400x12 vesentlig dyrere for meg totalsett. Med mindre jeg kutter bredbånd avtalen.

Ser kun chilimobil som alternativ hvis jeg reiser mere på ferie.

 

Så hvordan forhandle til seg bedre avtale egentlig? For syns i 2018 datakvote på 300 mb er lite, idiotisk å kjøpe datapakke når den går ut før man får brukt den. Skulle vært 4 GB eller slikt på kontantkort til 50 kr maks per dag.

 

Har vanskeligheter å se telia eller chilmobil ville tapt penger på det. Eller maks 20 øre per mb.

 

En ting jeg også lurer på, har xiaomi mi5.

Men sjekker jeg med speedtest får jeg 21 i ping og 90 mbit ned og 50 mbit opp.

I bestefall nærmest senderen kanskje 10 meter unna fri sikt. Utrolig nok 100 meter med mye skog etc får jeg 70\50 mbit ca samme ping, kan mobilen være flaksehals? For får 4g+ symbolet er kort sekund før det går til 4g. Så faktisk usikker på hvorfor. Tror 5g gir bedre ping og hastighet men vi vet ikke før det kommer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...