Gå til innhold

Her er de nye Oslo-trikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært moro med mer info om vurderingskriteriene.

 

Men det ser jo bra ut - lav gulvhøyde og 6 doble dører er viktig for å få korte stopp ved stoppene = kortere reisetid - høyere kapasitet på linjene - mindre frustrasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sikkert fine ting disse trikkene, spørsmålet er hvor godt de takler frysegrade-miljøet der vannet inntar solid form.

 

Men en skal jo la tvilen komme tiltalte til gode, så en får drøye kritikken inntil realitetene beviser annet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

I forhold til de såkalte Italiatrikkene, SL 95, vil SL 18 veie hele 20 tonn mindre. Litt under 43 tonn. Det vil gi en vesentlig mindre belastning på skinnenettet.

 

Det kan vel diskuteres. 43 tonn fordelt på seks akslinger kontra 65 tonn fordelt på åtte akslinger vil gi en reduksjon i aksellast på rundt 14%, men fyller du på med passasjerer så vil denne forskjellen forsvinne. I tillegg har du elementet med at de nye trikkene vil ha faste boggier, mens SL-95 har artikulerende boggier. Jeg er ikke noen ekspert på området, men forstår det på folk i bransjen som at førstnevnte sliter mer på skinnegangen enn sistnevnte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Hva med trikker som brukes i Sveits eller andre land med snø og is?

 

Nei du, for  SV er ikke det noe som kalles fornuft, kun egne tanker og drømmer. 

Sukk. Så du tror oppriktig at SV har kontrollert denne prosessen? Og at de i tillegg ønsker å ikke gjøre det fornuftig?

 

Jeg må innrømme jeg blir provosert...av dumheten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En investering i t-banenettet er en mye bedre investering enn en i trikkenettet.

 

Få en fortgang i utbyggingen av ny sentrumstunnel, bygg volvatsvingen og Homannsbyen stasjon. Pluss forlengelser av linjene.

 

Trikkene deler trase med alt mulig annet, da blir det treigt og farlig.

Lenke til kommentar

Sukk. Så du tror oppriktig at SV har kontrollert denne prosessen? Og at de i tillegg ønsker å ikke gjøre det fornuftig?

 

Jeg må innrømme jeg blir provosert...av dumheten.

 

Inntil for et par år siden hadde tu.no sin egen kommentarfelt-løsning og da kunne nivået tidvis være ganske høyt, men etter at man fusjonerte med diskusjon.no så ender det stort sett opp i den blandingen av ignoranse og søppel som man ser i denne tråden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sukk. Så du tror oppriktig at SV har kontrollert denne prosessen? Og at de i tillegg ønsker å ikke gjøre det fornuftig?

 

Jeg må innrømme jeg blir provosert...av dumheten.

SV har aldri gjort noe fornuftig, gjeng med sytepaver som har det for godt.  og ja, SV med Rørleggeren var ansvarlig for Italiatrikken og denne kommer til å bli samme katastrofe, selv om rørleggeren nå er apekatt er han en Sver i bunn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...