Populært innlegg Skribenten_ Skrevet 8. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 8. juni 2018 Jobbet en gang i matbutikken, etter jul la vi ut julekaker på en pall gratis til kunder fordi de ikke ble solgt før jul. De fleste tok 1-2 kaker, hadde et par kunder som fylte en hel handlevogn og gikk. Det var slike kunder vi kalte møkkafolk. Så jeg har en viss forståelse at chillimobil irriterer seg over folk som laster ned en halv terrabyte for å si det sånn. 19
NorsknRev Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Jobbet en gang i matbutikken, etter jul la vi ut julekaker på en pall gratis til kunder fordi de ikke ble solgt før jul. De fleste tok 1-2 kaker, hadde et par kunder som fylte en hel handlevogn og gikk. Det var slike kunder vi kalte møkkafolk. Så jeg har en viss forståelse at chillimobil irriterer seg over folk som laster ned en halv terrabyte for å si det sånn. Tipper at Chilimobil slutter å tilby denne pakka ganske snart. De tok en sjanse, det skal de uansett ha cred for. 2
Populært innlegg ikek Skrevet 8. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 8. juni 2018 Jeg ser ikke helt problemet, hvis en bruker har brukt xx Gb en dag og fortsatt har igjen av kvoten (1Tb) hvorfor skal det ha noe betydning. Betaler man for 1Tb så bør man kjanskje få bruke det? Det er kundens problem om det blir brukt opp en dag eller en uke inn i måneden. 10
ikek Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Jobbet en gang i matbutikken, etter jul la vi ut julekaker på en pall gratis til kunder fordi de ikke ble solgt før jul. De fleste tok 1-2 kaker, hadde et par kunder som fylte en hel handlevogn og gikk. Det var slike kunder vi kalte møkkafolk. Så jeg har en viss forståelse at chillimobil irriterer seg over folk som laster ned en halv terrabyte for å si det sånn. Hvis jeg har kjøpt 1Tb med data (per måned) og jeg bruker alt på en dag hvorfor skal det være et problem? Annet enn at jeg har brukt opp kvota for denne måneden? Hvis de irriterer seg over at noen som har kjøpt en viss kvote er det tydelig at kalkylene er skjøre. Jeg hadde blitt ganske irritert/sint hvis jeg hadde blitt kontaktet av levrandør fordi jeg bruke tjenesten, innenfor ordinære rammer, som jeg betaler for.. 8
exsods Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Film med mobilen i 4k. Last opp på min sky. Vipps så har du fint brukt xxxx, GB 1
TuxRacer Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Dette blir litt som å ha en spis så mye du vil buffet hvor du er begrenset til to forsyninger. For de aller aller fleste vil dette være godt nok, men for noen som enten trener ekstremt mye eller noen som burde trent ekstremt mye mer så er det pluttselig lureri da de kunne spist enda mer. 3
Arve Lufc Pedersen Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Har forbrukaren noke vern i slike saker, eller kan Chili kaste ut påstand om datadeling og avslutte abonnementet på bakgrunn av brudd på brukarvilkåra heilt utan vidare? Det er ikkje lett for kunden å bevise korleis dataen har blitt brukt. Jo, det finnes nok en logg på telefonen som viser om det har blitt tilknyttet andre naskiner/mobiler via hotspot... Så men tviler dog på at kunden har bevisansvar om han blir anklaget for ulovlig bruk, men greit å ha i bakhånd om de vil stenge abonomanget pga mistanke. 1
Tuzemsky Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Er bare lureri! Fri bruk.... Fikk selv beskjed når jeg spurte om jeg kunne dele nett på ferie. og de sa ja. men ikke mye.... På ferie i utlandet har du 12 gb, noe som er helt i henhold til regelverket... 1
Zaitzev Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Jeg har ikke Chili, men hadde de ringt meg opp når jeg hadde brukt bare en liten prosentandel av den månedlige kvota, hadde jeg bedt de dra dit peppern gror. Nei vent, det kan jeg jo si uansett! 3
Arve Lufc Pedersen Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 De kan bare ringe...betaler for 1000GB,da bruker jeg det Det har du full mulighet til, men det skal være til bruk på egen telefon, ikke nettverksdeling... hvis du har skrevet under på en avtale som instruerer deg i å ikke koble sammen telefonen din til datamaskinen eller noe som helst annet så kan jeg gledelig informere deg om at det er det vi kaller en ugyldig avtale og kan oversees. de kan ikke bestemme over 2 stk tredje parts produkter du har kjøpt av andre bedrifter.. og i hvert fall ikke når abonnementet er et tilleggs-system til det ene produktet de vil bestemme over. Man kan fint bruke en telefon uten å ha abonnement noe sted. Det er bare å slå inn pin-koden og logge seg på en trådløs ruter eller trådløst accesspoint som de kaller det.. Om du har skrevet kontrakt på at desse 1000 gb skal brukes av kun ett stykk mobil/brett, og at du ikke kan bruke sim kortet i et mobilt bredbånd... Hvordan forklarer du at den kontrakten er ulovlig?? 5
Øystein H Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 1000/30 er 33GB per dag. Så de trenger vel ikke ringe dersom du har noen dager med 50GB. Men ligger du an til 2-3TB i løpet av en måned så kan jeg alltids forstå at de ringer.
Remi GH Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Du har betalt for 1TB og har her krav på hver eneste kb. Ingenting å ringe rundt for. 3
8DX8QO0Y Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 (endret) Løper angrefrist (14 dager) fra porteringstidspunktet (da man først fikk varen/tjenesten) eller fra tidspunktet man inngikk avtalen? Lurer på å hoppe av her nå... Det lokketilbudet (TV2) har de heller ikke klart å levere hittil. Endret 8. juni 2018 av 8DX8QO0Y
Max Iversen Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 De kan jo sette en daglig grense på 5gb. 30 dager x 5 gb. Senke mnd til ca 150gb. Det er ganske bra deal - Men mistenker at chilli samler inn kunder, så for å selge selskapet til Telia/Telenor. Talkmore hadde noe slikt også. Its a trap! Enjoy while it last
Emancipate Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Chili blødde penger, og var nødt til å gjøre noe.
8DX8QO0Y Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Jeg tviler rett og slett på om chili kommer til å eksistere i to måneder til så jeg får valuta for abonnementet, de trekker jo 798 kroner på første faktura. 2
Super-Stian Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Er bare lureri! Fri bruk.... Fikk selv beskjed når jeg spurte om jeg kunne dele nett på ferie. og de sa ja. men ikke mye.... Sa de ja til at du kunne dele nett?
Benjamin Bergo Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 De kan bare ringe...betaler for 1000GB,da bruker jeg det Det har du full mulighet til, men det skal være til bruk på egen telefon, ikke nettverksdeling... Det kommer heeeeelt an på om det står spesifisert i kontrakten som ble inngått. Står det ikke noe om det så kan de drite å dra, da kan du bruke den TB'n som du vil. 1
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 de må gjøre det slik man gjør det med tradisjonelt bakkenettverk.. Der er det en maks belastning der også.. Hvis alle bruker kabelnettverket samtidig blir det tregere for alle, eller det ble det før i tiden, da alle bruke ISDN.. i dag har vi så sjappe servere og nettverksrutere at maks hastigheten er mer enn alle klarer å bruke til sammen. Derfor selger de bredbånds pakker med maks hasigheter under grensen.. De regner ut hvor mange de kan selge nettverk til hvis alle er på nett 24/7, 360 dager i året. også selger de ikke mer enn det, og da vet de at alle alltid har full hastighet. Over-provisioning er noe alle bredbåndstilbydere gjør. De bare regner med at ikke alle makser linja samtidig. Skulle de solgt kapasiteten de har tilgjengelig slik at alle kunder alltid har maks hastighet ville du hatt en mye lavere hastighet enn du har nå til en høyere pris. Er rett og slett for dyrt. 3
Anbefalte innlegg