Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle leppe produsentene så langt med unntak av apple har en ramme nedenfor som er like dyp som leppa ovenfor er. Ville det ikke være bedre og fylle skjermen helt ned og droppe leppa?

Haken må være der pga skjerm kontrolleren. Bare Apple har klart å få en mindre hake, men den er der fortsatt, ved å bokstavelig talt brette skjermen nederst slik at skjerm kontrolleren havner bak skjermen. Dette er både dyrt og vanskelig i tillegg til at Apple har patentert sin løsning. Man må derimot merke seg at side rammene på iphone X er også noe tykkere enn de fleste android flagshipene for å få samme tykkelse hele veien rundt.

Endret av samobil
Lenke til kommentar

Meget genialt med den videoen av roterende mobil.

Her får en bedre forståelse av faktisk utsende, i tillegg til å kunne få hint av skjerm kvalitet med tanke på refleksjoner og innsynsvinkel. Veldig bra!

Skulle kanskje også hatt en rotasjon video når mobilen er oppreist i portrett modus.

 

Var litt frustrerende at det var video av ZenUI bildene, da de byttet litt for raskt til min smak (rekker ikke å zoomer inn for å studere/lese brukergrensesnittet før bilde skifter).

 

Virker som mye bra mobil til en riktig pris, spesielt med tanke på ytelsen under sollys (ikke noe for meg, da jeg sorterer bort mobiler som ikke er vanntette).

Lenke til kommentar

Synd at ikke Apple tok patent på busslommen/leppa, så hadde vi sluppet å smøre denne moten utover andre produsenter

Du hadde foretrukket at det ikke var skjerm til venstre og høyre for frontkamera, høyttaler, og sensorene? Altså at varslingsikonene var lengre nede på skjermen?

 

 

(ikke noe for meg, da jeg sorterer bort mobiler som ikke er vanntette).

Vann finner alltid en vei.

Lenke til kommentar

Haken må være der pga skjerm kontrolleren. Bare Apple har klart å få en mindre hake, men den er der fortsatt, ved å bokstavelig talt brette skjermen nederst slik at skjerm kontrolleren havner bak skjermen. Dette er både dyrt og vanskelig i tillegg til at Apple har patentert sin løsning. Man må derimot merke seg at side rammene på iphone X er også noe tykkere enn de fleste android flagshipene for å få samme tykkelse hele veien rundt.

 

Har ventet på en iphone x løsning lenge, nå skjønner hvorfor den lar vente på seg.. Siderammene gjør meg ingenting, men når man holder mobilen med en hånd er det veldig greit med syltynn ramme under slik at det er enklere å nå til toppen med tommelen.

Lenke til kommentar

 

Synd at ikke Apple tok patent på busslommen/leppa, så hadde vi sluppet å smøre denne moten utover andre produsenter

 

Bare synd at det ikke var Apple som kom med den først da

Det betyr ikke noe så lenge Tek og andre uansett gir "æren" til Apple uansett hvor mange ganger ting er gjort før. Nå er det populærisert av Apple.

 

Men da får de også muligheten til å nevne iPhone X i samtlige artikler om Androide telefoner det neste året. Good stuff tydeligvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Også hvis produktet er vanntett? Høres rart ut. iPhone 7 har jeg virkelig satt på prøve ved å bruke den i havet, boblebad, badstu, steam-badstu, varme kilder, blå lagune... Potte tett! ;-)

Eneste vanntette telefonen som har tatt skade er en iphone7. Da var den på badetur i badeshorts lomme i ca 2 timer.

Forholdene var vel teknisk sett utenfor Apple sin beskyttelsesgrad, så ble tatt på egen kappe. Mobilen var kun 5 mnd gammel.

 

Andre vanntette mobiler har blitt behandlet både hardere og lengre (2-3 år) uten noen problemer.

 

 

Mobiler jeg har hatt som ikke er vanntette ender fort med vannskader på grunn av livstilen min, så greit at vann alltid finner en vei, men til nå er de vanntette mobilene "vanntette nok" (bortsett fra iPhone 7 då..), og liker å tro at hvis jeg ekskluderer mobiler som ikke er tette, kommer det flere tette mobiler:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste vanntette telefonen som har tatt skade er en iphone7. Da var den på badetur i badeshorts lomme i ca 2 timer.

Forholdene var vel teknisk sett utenfor Apple sin beskyttelsesgrad, så ble tatt på egen kappe. Mobilen var kun 5 mnd gammel.

 

Andre vanntette mobiler har blitt behandlet både hardere og lengre (2-3 år) uten noen problemer.

 

 

Mobiler jeg har hatt som ikke er vanntette ender fort med vannskader på grunn av livstilen min, så greit at vann alltid finner en vei, men til nå er de vanntette mobilene "vanntette nok" (bortsett fra iPhone 7 då..), og liker å tro at hvis jeg ekskluderer mobiler som ikke er tette, kommer det flere tette mobiler:)

Hvis den ble vannskadet etter 2 timer på grunt vann tror jeg ditt eksemplar ikke var helt topp. Enkelte dager tipper jeg at min har vært under vann dobbelt så lenge (men ikke i ett strekk da). På YouTube kan man se at iPhone 7 tåler å ligge 24 timer i vann uten å ta skade av det.

Jeg har ikke fått prøvd iPhone X i vann enda, men tipper den er like tett. Før iPhone 7 mente jeg at jeg ikke trengte en vanntett telefon, men nå er det helt utenkelig å ha en telefon uten den egenskapen ?. Primær metode for opplåsing av telefonen med noe annet enn fjeset er for meg også fullstendig uaktuelt nå?

Lenke til kommentar

Hvis den ble vannskadet etter 2 timer på grunt vann tror jeg ditt eksemplar ikke var helt topp. Enkelte dager tipper jeg at min har vært under vann dobbelt så lenge (men ikke i ett strekk da). På YouTube kan man se at iPhone 7 tåler å ligge 24 timer i vann uten å ta skade av det.

Jeg har ikke fått prøvd iPhone X i vann enda, men tipper den er like tett. Før iPhone 7 mente jeg at jeg ikke trengte en vanntett telefon, men nå er det helt utenkelig å ha en telefon uten den egenskapen . Primær metode for opplåsing av telefonen med noe annet enn fjeset er for meg også fullstendig uaktuelt nå

  1. iPhone 7/8/X er sertifisert for neddykking i vann i 30 minutter, når telefonen er ny.
  2. Det står klart og tydelig på Apples sider at beskyttelsen mot vann avtar over tid, og at de ikke dekker vannskader på garanti.
  3. Bare fordi du kan finne youtube-videoer som viser at telefonen overlevde 24 timer i vann vet du ikke nødvendigvis om vann har kommet inn eller ikke, eller om telefonen døde noen dager senere. For eksempel dumpet en youtuber en oneplus 6 (ingen IPX7-sertifisering) i vann, og den sluttet ikke å fungere før noen dager senere.
  4. Telefonene er beskyttet mot ferskvann, ikke saltvann eller vann med klor.

 

Generelt vil jeg si at hvis du bader med telefonen i timer om gangen fortjener du å oppleve at telefonen går i stykker. Vannbeskyttelsen er der slik at hvis du er uheldig og mister telefonen i vann vil den sannsynligvis overleve, ikke for at du skal aktivt bruke den i kontakt med vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

  • iPhone 7/8/X er sertifisert for neddykking i vann i 30 minutter, når telefonen er ny.
  • Det står klart og tydelig på Apples sider at beskyttelsen mot vann avtar over tid, og at de ikke dekker vannskader på garanti.
  • Bare fordi du kan finne youtube-videoer som viser at telefonen overlevde 24 timer i vann vet du ikke nødvendigvis om vann har kommet inn eller ikke, eller om telefonen døde noen dager senere. For eksempel dumpet en youtuber en oneplus 6 (ingen IPX7-sertifisering) i vann, og den sluttet ikke å fungere før noen dager senere.
  • Telefonene er beskyttet mot ferskvann, ikke saltvann eller vann med klor.

Generelt vil jeg si at hvis du bader med telefonen i timer om gangen fortjener du å oppleve at telefonen går i stykker. Vannbeskyttelsen er der slik at hvis du er uheldig og mister telefonen i vann vil den sannsynligvis overleve, ikke for at du skal aktivt bruke den i kontakt med vann.

Det var faktisk aluratt slik det var. Den ble ikke ødelagt med en gang, begynte å fuske litt. Når jeg kom hjem, var den blitt verre og etter ett par dager var den ubrukelig.

 

Jeg la alle kortene på bordet for Apple, og ble faktisk møtt av en teknisk interessert og ydmyk representant. Fremfor å bare si "Apple dekker ikke vannskader" forklarte han også litt om vanntettningen, og hvordan aktivitet i vann øker trykk påkjenningen, slik at det overgår IP67 selv om mobilen ikke har vær under vann lengre enn 30minutter eller dypere enn 1meter.

 

Ville ikke kalt det idioti, men en må forvente at ting kan bli ødelagt om en bruker utenfor definert bruksområde. (Vi har vel alle brukt verktøy og redskap til andre ting enn det de er designet for...?)

 

Uansett, av personlig erfaring, har holdt/holder vanntette mobiler fra Sony og Samsung tettere enn Apple, og er derfor jeg fraråder Apple om vanntettning er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...