Gå til innhold

KOMMENTAR: Mobiler kostet mye mindre i gamle dager, men var alt bedre før?


Anbefalte innlegg

 

 

Samsung tilbyr noe andre ikke tilbyr: ekstremt bra sikkerhet i Knox - som Android har nå delvis fått bygget inn i kjernen, men som Samsung får dratt full nytte av. Det er dette som Samsung og Apple må dra nytte av i fremtiden. De må gjøre sikkerhet standard og enkelt for forbrukerne.

Det finnes ingen logikk i at teknologi skal bli dyrere hvert år - det skal være motsatt.

Fordi sentralbankene har bestemt at det skal være inflasjon hele tiden så folk ikke kan bygge opp verdier, så tvinges alle bedrifter til å øke sine inntekter i forhold til inflasjonen. Alle prøver å vinne denne stol-leken. Taperne er forbrukerne.
Tror ikke du har lyst på å være låntager i et land med deflasjon heller. Historisk er slike perioder assosiert med nedgangstider nåde i næringsliv og privatøkonomi.
Nei, ikke for privatøkonomi. Det er bare skremsler. Hvordan blir man fattigere av at pengene dine gir mer kjøpekraft år for år som er det som skjer ved deflasjon. Vennligst ikke kom med sånne ting som «næringsliv». næringslivet driter i deg, hvorfor skal du verne næringslivet? Fordi politikerne sier det?

 

Stagflasjon er det du tenker på.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Samsung tilbyr noe andre ikke tilbyr: ekstremt bra sikkerhet i Knox - som Android har nå delvis fått bygget inn i kjernen, men som Samsung får dratt full nytte av. Det er dette som Samsung og Apple må dra nytte av i fremtiden. De må gjøre sikkerhet standard og enkelt for forbrukerne.

Det finnes ingen logikk i at teknologi skal bli dyrere hvert år - det skal være motsatt.

Fordi sentralbankene har bestemt at det skal være inflasjon hele tiden så folk ikke kan bygge opp verdier, så tvinges alle bedrifter til å øke sine inntekter i forhold til inflasjonen. Alle prøver å vinne denne stol-leken. Taperne er forbrukerne.
Tror ikke du har lyst på å være låntager i et land med deflasjon heller. Historisk er slike perioder assosiert med nedgangstider nåde i næringsliv og privatøkonomi.
Nei, ikke for privatøkonomi. Det er bare skremsler. Hvordan blir man fattigere av at pengene dine gir mer kjøpekraft år for år som er det som skjer ved deflasjon. Vennligst ikke kom med sånne ting som «næringsliv». næringslivet driter i deg, hvorfor skal du verne næringslivet? Fordi politikerne sier det?

 

Stagflasjon er det du tenker på.

 

Hvis pengene dine blir mer verdt er det lite incentiver til å bruke de, da er det bedre å spare pengene. Basic economics.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Ja det er litt drøyt, oppi 12-13 tusen. Det er litt sånn, kjøpe bil, eller kjøpe en telefon?

Men nordmenn er jo sånn, er det noe vi har lyst på så punger vi ut for det, vi er litt spesielle sånn med å være veldig betalingsvillige.

Men ting kostet før også, noen som husker priser på Nokia Communicator modellene? Mener det var rundt 7-8 tusen for de.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Samsung tilbyr noe andre ikke tilbyr: ekstremt bra sikkerhet i Knox - som Android har nå delvis fått bygget inn i kjernen, men som Samsung får dratt full nytte av. Det er dette som Samsung og Apple må dra nytte av i fremtiden. De må gjøre sikkerhet standard og enkelt for forbrukerne.

Det finnes ingen logikk i at teknologi skal bli dyrere hvert år - det skal være motsatt.

 

Fordi sentralbankene har bestemt at det skal være inflasjon hele tiden så folk ikke kan bygge opp verdier, så tvinges alle bedrifter til å øke sine inntekter i forhold til inflasjonen. Alle prøver å vinne denne stol-leken. Taperne er forbrukerne.
Tror ikke du har lyst på å være låntager i et land med deflasjon heller. Historisk er slike perioder assosiert med nedgangstider nåde i næringsliv og privatøkonomi.
Nei, ikke for privatøkonomi. Det er bare skremsler. Hvordan blir man fattigere av at pengene dine gir mer kjøpekraft år for år som er det som skjer ved deflasjon. Vennligst ikke kom med sånne ting som «næringsliv». næringslivet driter i deg, hvorfor skal du verne næringslivet? Fordi politikerne sier det?

Stagflasjon er det du tenker på.

Hvis pengene dine blir mer verdt er det lite incentiver til å bruke de, da er det bedre å spare pengene. Basic economics.

Prøver du å lære meg økonomi? Slutt å si innlysende ting og late som jeg ikke vet det. Jeg har tross alt flere år med samfunnsøkonomi innabords.

Lenke til kommentar

 

Prøver du å lære meg økonomi? Slutt å si innlysende ting og late som jeg ikke vet det. Jeg har tross alt flere år med samfunnsøkonomi innabords.

 

Men da vet du jo at deflasjon ikke er å foretrekke :p

For mannen i gata er deflasjon bedre enn inflasjon.

 

Du tenker fortsatt på stagflasjon!

Lenke til kommentar

 

 

Prøver du å lære meg økonomi? Slutt å si innlysende ting og late som jeg ikke vet det. Jeg har tross alt flere år med samfunnsøkonomi innabords.

Men da vet du jo at deflasjon ikke er å foretrekke :p

For mannen i gata er deflasjon bedre enn inflasjon.

 

Du tenker fortsatt på stagflasjon!

 

Hvordan er det bedre?

 

Deflasjon er reduksjon i det generelle prisnivået på varer og tjenester. En årsak kan være en minkning av pengemengden i forhold til varer og tjenester, som i sin tur øker markedsverdien eller kjøpekraften til penger. I tillegg vil mindre penger gjøre pengene vanskeligere å tjene (reduserte lønninger, oppsigelser), som fører til at lånetakere ikke tjener nok til å betjene lånene sine. Konsekvensen er vanligvis at lånetakere må selge unna investeringene sine, og når dette skjer i stor skala i et marked vil markedsprisene kollapse. Dette gir stor profitt for de med penger som kan kjøpe investeringene billig. Det motsatte av deflasjon er inflasjon.

 

Virker som det er best for de som har penger og kan kjøpe opp billig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Prøver du å lære meg økonomi? Slutt å si innlysende ting og late som jeg ikke vet det. Jeg har tross alt flere år med samfunnsøkonomi innabords.

Men da vet du jo at deflasjon ikke er å foretrekke :p
For mannen i gata er deflasjon bedre enn inflasjon.

 

Du tenker fortsatt på stagflasjon!

 

Hvordan er det bedre?

 

Deflasjon er reduksjon i det generelle prisnivået på varer og tjenester. En årsak kan være en minkning av pengemengden i forhold til varer og tjenester, som i sin tur øker markedsverdien eller kjøpekraften til penger. I tillegg vil mindre penger gjøre pengene vanskeligere å tjene (reduserte lønninger, oppsigelser), som fører til at lånetakere ikke tjener nok til å betjene lånene sine. Konsekvensen er vanligvis at lånetakere må selge unna investeringene sine, og når dette skjer i stor skala i et marked vil markedsprisene kollapse. Dette gir stor profitt for de med penger som kan kjøpe investeringene billig. Det motsatte av deflasjon er inflasjon.

 

Virker som det er best for de som har penger og kan kjøpe opp billig.

Man kan ha deflasjon som skyldes reduksjoner i pengemengden, ofte en konsekvens av sentralbankers feilslåtte pengepolitikk, eller i statens regulering av privat bankvesen, men man kan også, og har historisk hatt deflasjon som skyldes økninger i varemengden, at økningen overgår økningen i pengemengden. Sistnevnte har vært et resultat av teknologiske nyvinninger som tillater masseproduksjon. Vi ser det spesielt innenfor elektronikkproduksjon i dag.

Lenke til kommentar

Enig at de er blitt alt for nye, synes heller ikke den norske garantien er verd noe, da verkstedene bare skal fikse og fikse gang på gang. Og med ny feil hver gang gjelder ikke 3 strikes.

 

Kjøpte en Oukitel Mix 2 fra Aliexpressfor under 2000 kroner inkludert skjermbeskytter og mobildeksel. Er meget fornøyd med telefonen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Prøver du å lære meg økonomi? Slutt å si innlysende ting og late som jeg ikke vet det. Jeg har tross alt flere år med samfunnsøkonomi innabords.

 

Men da vet du jo at deflasjon ikke er å foretrekke :p

For mannen i gata er deflasjon bedre enn inflasjon.

Du tenker fortsatt på stagflasjon!

Hvordan er det bedre?

 

Deflasjon er reduksjon i det generelle prisnivået på varer og tjenester. En årsak kan være en minkning av pengemengden i forhold til varer og tjenester, som i sin tur øker markedsverdien eller kjøpekraften til penger. I tillegg vil mindre penger gjøre pengene vanskeligere å tjene (reduserte lønninger, oppsigelser), som fører til at lånetakere ikke tjener nok til å betjene lånene sine. Konsekvensen er vanligvis at lånetakere må selge unna investeringene sine, og når dette skjer i stor skala i et marked vil markedsprisene kollapse. Dette gir stor profitt for de med penger som kan kjøpe investeringene billig. Det motsatte av deflasjon er inflasjon.

 

Virker som det er best for de som har penger og kan kjøpe opp billig.

Herren fri og bevare meg!! Kan du se ordet STAGFLASJON???????

Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt er at man kan få en ganske så grei datamaskin til samme prisen av en toppmodell.

Betaler jeg noen gang 9000kr for en telefon så bør den fanken meg klare å handle, lage mat, kjøre bil OG holde svigers blide og fornøyde.

Mobilen ER en datamaskin. Pluss et filmkamera, fotoapparat og en musikkavspiller. Da er det ikke rart prisen til en toppmodell er rimelig høy. Og før var ikke kameraene på en grei priset mobil god nok.

Lenke til kommentar

Hva mangler? Toppmodell eller ikke. Batterikapasitet, Utviklingen henger ikke med bruken. I stedet for å putte alt mulig "dill" inn i toppmodeller bør produsentene prioritere lengre brukertid.

 

Uhm?

Mobiler bruker mindre strøm en noen gang, og lader raskere enn noen gang så brukertid prioriteres.

Har like stort batteri på min nåværende mobil som min gamle, men batteritiden som ny er alikevell dobbelt så god.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...