Gå til innhold

Oneplus 6 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Software er smooth som silke. Oxygen OS er stock Android på steroider.

Oppdatering er temmelig raskt grunnet dette.

 

I tillegg er det vel en av de mest populære telefonene på XDA developers så du har sikkert siste Android på den om 10 år omså bare du legger inn manuelt.

 

Alle alternativene du nevner kjører "Bloatware Android" i form av tunge skins oppå Android. Det er ikke nødvendigvis noe som sinker telefonen nevneverdig i dag siden dem er så kraftige, men det gjør at oppdateringer fra produsenten tar lang tid å få.

 

Men Mi Mix 2S er nok ikke noe dumt alternativ om du liker den bedre. MIUI ligner litt på barnehage men støtter vel skins og slikt i dag som kan gjøre det litt mere "voksent".

Takk for godt svar. Har tidligere hatt Samsung og Sony og er lei av bloatware android ja, men har ingen problemer med Honor 8 som jeg har nå. Hvor "bloatet" er softwaren til Xiaomi sammenliknet med Samsung? Kan ting enkelt avinstalleres?

 

Ser prisen er ganske lik, mens Xiaomi bare kan kjøpes på iwill, er det troverdig butikk?

Lenke til kommentar

Prøvde å bruke telefonen noen timer uten dekselet som følger med. De som tørr det har gigantiske cojones. Dette er den glatteste telefonen jeg har hatt! Batteriet holdt en hel dag i går med ganske mye bruk. La meg med 24% og glemte å lade og våknet med 18%. Godkjent spørr du meg.

Lenke til kommentar

Hadde en Huawei P10 som batteriet gikk til fans på. Derfor tenkte jeg at denne telefonen skulle IKKE hurtiglades eller ligge i laderen over natta.

 

Prøver også å ligge mellom 20-80% av batterikapasiteten. Har lyst til at denne skal vare..

 

Flere som tenker som meg, og som har tips å komme med for å ivareta batteriet?

 

Evy tips til R-E-K-L-A-M-E-F-R-I-E apper som er bra for batteriet?

Lenke til kommentar

Hadde en Huawei P10 som batteriet gikk til fans på. Derfor tenkte jeg at denne telefonen skulle IKKE hurtiglades eller ligge i laderen over natta.

 

Prøver også å ligge mellom 20-80% av batterikapasiteten. Har lyst til at denne skal vare..

 

Flere som tenker som meg, og som har tips å komme med for å ivareta batteriet?

 

Evy tips til R-E-K-L-A-M-E-F-R-I-E apper som er bra for batteriet?

Andre telefoner bruker 9V hurtiglader og konvertering skjer i telefonen. Dette gir mye varme og skader batteriet.

 

Oneplus har all styring inni selve laderen, og leverer heller mye strøm istede for å skru opp spenningen. Kombinert med ett batteri med lite indre motstand så kan den hurtiglade uten at batteriet blir varm eller slites noe særlig.

 

Så du kan hurtiglade din Oneplus med god samvittighet. Er litt værre med Samsung sine mobiler f.eks hvor man ikke burde hurtiglade ofte.

 

Det eneste du kansje burde gjøre for å bevare batteriet er å ta den av lading før den når 100%.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Hadde en Huawei P10 som batteriet gikk til fans på. Derfor tenkte jeg at denne telefonen skulle IKKE hurtiglades eller ligge i laderen over natta.

 

Prøver også å ligge mellom 20-80% av batterikapasiteten. Har lyst til at denne skal vare..

 

Flere som tenker som meg, og som har tips å komme med for å ivareta batteriet?

 

Evy tips til R-E-K-L-A-M-E-F-R-I-E apper som er bra for batteriet?

Andre telefoner bruker 9V hurtiglader og konvertering skjer i telefonen. Dette gir mye varme og skader batteriet.

 

Oneplus har all styring inni selve laderen, og leverer heller mye strøm istede for å skru opp spenningen. Kombinert med ett batteri med lite indre motstand så kan den hurtiglade uten at batteriet blir varm eller slites noe særlig.

 

Så du kan hurtiglade din Oneplus med god samvittighet. Er litt værre med Samsung sine mobiler f.eks hvor man ikke burde hurtiglade ofte.

 

Det eneste du kansje burde gjøre for å bevare batteriet er å ta den av lading før den når 100%.

Takk for godt svar. Det visste jeg ikke..

Lenke til kommentar

 

Prøvde å bruke telefonen noen timer uten dekselet som følger med. De som tørr det har gigantiske cojones. Dette er den glatteste telefonen jeg har hatt! Batteriet holdt en hel dag i går med ganske mye bruk. La meg med 24% og glemte å lade og våknet med 18%. Godkjent spørr du meg.

Hva har du lysstyrken din på?

Har den på automatisk. Var 7 timer på fisketur i solsteken i går, og da brukte jeg den en del til bilder og meldinger og sånt. Hørte også en god del på Spotify, pluss vanlig bruk ila dagen.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter en mappe med plass til bankkort etc. Jeg har imidlertid endel dårlige erfaringer med slike: bankkort skraper opp skjermen og bankkort blir avmagnetisert pga mobil radioen... Noen som vet om gode alternativer? Mulig det er min bank som har dårlige kort fordi det har skjedd flere ganger. Kredittkortet fra en annen bank blir aldri ødelagt ?

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter en mappe med plass til bankkort etc. Jeg har imidlertid endel dårlige erfaringer med slike: bankkort skraper opp skjermen og bankkort blir avmagnetisert pga mobil radioen... Noen som vet om gode alternativer? Mulig det er min bank som har dårlige kort fordi det har skjedd flere ganger. Kredittkortet fra en annen bank blir aldri ødelagt ?

Mobilmappe med bankkort er oppskrytt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...