Gå til innhold

TEST: Nokia 7 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132

Nettopp kjøpt denne, tilbud på Elkjøp denne uken. Har OneCall og får ikke MMS til å fungere, får ikke sendt ut. Prøvd å endre innstillinger jfr info på nettsiden deres, men intet hell. Forslag?

MMS går supertregt hos Onecall. Har merket dette selv og trodd det var noe galt, jeg bruker ikke Nokia...

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt denne, tilbud på Elkjøp denne uken. Har OneCall og får ikke MMS til å fungere, får ikke sendt ut. Prøvd å endre innstillinger jfr info på nettsiden deres, men intet hell. Forslag?

 

Pass på at datatrafikk er aktivert, du kan også prøve å slå på roaming, hender dette skaper en bug som gjør at datatrafikk ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Pass på at datatrafikk er aktivert, du kan også prøve å slå på roaming, hender dette skaper en bug som gjør at datatrafikk ikke fungerer.

Dette er påslått hos meg men min erfaring er at MMS går ufattelig tregt hos dem.

Lenke til kommentar

MMS går supertregt hos Onecall. Har merket dette selv og trodd det var noe galt, jeg bruker ikke Nokia...

Skifta fra Lumia 640, hadde ikke noe trøbbel med MMS der, verken sending eller mottak.

 

Pass på at datatrafikk er aktivert, du kan også prøve å slå på roaming, hender dette skaper en bug som gjør at datatrafikk ikke fungerer.

Data er på, roaming er på.

 

Jeg får ta en chat med dem i morgen tenker jeg.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Skifta fra Lumia 640, hadde ikke noe trøbbel med MMS der, verken sending eller mottak.Data er på, roaming er på.Jeg får ta en chat med dem i morgen tenker jeg.

Jeg har ikke noe problem med min, bruker KomplettMobil. Synes det var uvant at mobildata må være på, det var ikke slik på min gamle Lumia930, der gikk og kom mms uavhengig av om mobildata var slått på eller ei.

Synes fortsatt at det er helt ok og god telefon til «fornuftig» pris.

Lenke til kommentar

Har noen av dere med denne telefonen problemer med WiFi når routeren bytter mellom båndene (2,4GHz og 5GHz)?

 

Jeg har en Asus router med smart connect, som gjør at routeren velger hvilken frekvens (2,4GHz, 5GHz nr1 eller 5GHz nr2) enhetene skal være tilkoblet avhenig av last på routerens cpu, båndbredde til enheten og dekning.

På min samboer sin Nokia 7+ slår wifi seg av i en stund når routeren bytter frekvens. Hvis hun da har av mobildata, så har hun ikke nett. Frustrerende.

 

På mine Oneplus 3 og 5, samt Huawei, Samsung og Teclast nettbrett, samt 2 laptoper klikker ikke dette.

 

For å løse problemet har jeg nå gjort det slik at Nokian bare får lov å være tilkoblet 5GHz nr2, men det gjør også at hun mister dekning ute i hagen. 2,4GHz er jo tregt, men sikkert nok båndbredde. Men aller helst skulle jeg hatt smart connect til å fungere på hennes telefon.

Lenke til kommentar

Kobler fast til 5GHz, kan gå inn til naboen vegg i vegg og likevel ha nett. Går uansett med mobildata på hele tiden, den velges automatisk vekk ved kjent wifi og kobler seg på når tilgang blir borte. Bruker ikke data av betydning på det, jeg har bare 4gb abonnement og sitter med 6-8gb på rollover...så for min del holder det i massevis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Kjøpte en Nokia 7 Plus for 1 mnd siden. Måtte på den tiden levere tilbake to utgaver pga av samme feil begge ganger. Skjermen gikk i svart, selv om mobilen var på. Veldig skuffet! Var gøy å ha Nokia igjen! :)

Synes også at fingersensoren ikke var så presis som på min forrige da (Honor 8).

 

Men nå sitter jeg igjen med et gavekort på Elkjøp uten at jeg vet hvilken telefon jeg skal kjøpe meg.  Xiaomi Mi A2 frister, men skremt av dårlig batteri :(

Lenke til kommentar

Nå fungerer MMS for min del, men en sak nå er at når jeg ringer til noen så kommer det ikke noe lyd før noen svarer eller legger på, eller svarer. Ingen "ringelyd" hos meg som indikerer at det ringer i andre enden.

 

Stort sett fornøyd med mobilen, det jeg har å utsette på den er at jeg opplvever skjermen som noe treg, det er ikke alltid at den registrerer all berøring.

Lenke til kommentar

Nå fungerer MMS for min del, men en sak nå er at når jeg ringer til noen så kommer det ikke noe lyd før noen svarer eller legger på, eller svarer. Ingen "ringelyd" hos meg som indikerer at det ringer i andre enden.

 

Stort sett fornøyd med mobilen, det jeg har å utsette på den er at jeg opplvever skjermen som noe treg, det er ikke alltid at den registrerer all berøring.

Slet med det samme mtp skjermen jeg også. Fikk heller ikke sendt mms. Ringte telia og fikk hjelp. Måtte nullstille ett eller annet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...