Gå til innhold

Mini - ITX for gaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva trenger du egentlig hjelp til siden du ikke skisserer bruksområde?

 

Pass på at lydkort delen av ITX kortet er bra siden du ikke har mulighet for utvidelse. (B350 Strix f.eks)

i 2018 bruker vi usb DAC :D

 

---------

 

 

Fatal1ty X470 Gaming-ITX/ac (når det kommer)

2600x cpu

G.skill 3200 c14 2x8GB

 

Gigabyte GeForce GTX 1080 Mini ITX (finner ikke 1070ti itx)

2xSamsung 860 EVO 500GB SSD

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar, folkens! Noe kabinett som anbefales til det hovedkortet?

Hvor stort/lite vil du ha det? Jeg har bygget min mini-ITX rundt et Fractal Define Nano S. Det er lett å jobbe i, men tar litt mer plass enn de minste. Men det tar fullsize grafikkort og "normal" strømforsyning. Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei, og takk for svar, folkens! Noe kabinett som anbefales til det hovedkortet?

Hvor stort/lite vil du ha det? Jeg har bygget min mini-ITX rundt et Fractal Define Nano S. Det er lett å jobbe i, men tar litt mer plass enn de minste. Men det tar fullsize grafikkort og "normal" strømforsyning.

 

 

Takk for svar, for å være ærlig vil jeg ha det så lite som praktisk er. Liker å kunne ta det med meg, så gjerne et med håndtak. Jeg så på Corsair's 380T, men det er visst ikke å få tak i lengre. Men et lite, solid, uten altfor mye bling hadde vært tingen!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Da nærmer det seg, og jeg kommer til å hive alt inn i et slikt kabinett. Jeg kommer også til å kjøpe meg en 960 SSD (altså sånt kort).

utgangspunktet mitt er den Ryzen prosessoren/hovedkort og RAM dere anbefalte i denne tråden. Pga Freesync, er jeg keen på et AMD-kort, men usikker på 56/64. (Jeg vet at Nvidia har masse tøft på gang, men jeg MÅ ha freesync).

 

Noen tips om hvilken kjøleløsning / strømforsyning jeg bør gå for? Noe annet jeg bær tenke på nå når jeg skal bygge en ok gaming-pc i en fyrstikkeske?

Lenke til kommentar

i 2018 bruker vi usb DAC :D

 

---------

 

 

Fatal1ty X470 Gaming-ITX/ac (når det kommer)

2600x cpu

G.skill 3200 c14 2x8GB

 

Gigabyte GeForce GTX 1080 Mini ITX (finner ikke 1070ti itx)

2xSamsung 860 EVO 500GB S

 

 

Hei du!

 

To kjappe spsm hvis du har tid;

 

Noen grunn til at du anbefaler akkurat disse rambrikkene? De er ganske dyre i forhold til andre i 'samme serie', så er det verdt det?

 

Jeg har litt lyst på et slikt hovedkort, da det skal ha bedre kjøling for m.2 (som jeg har landet på), er det ellers et kurant kort i forhold til det du linket?

 

Som du skjønner, har jeg ikke heeeelt peil, men vil gjerne lære!

Lenke til kommentar

Når du skal ha et lite kabinett så må du tenke på om det er plass til cpu kjøler.

Her er AMD kjølerene:

Wraith Stealth kjøler er 54 mm høy med vifte.

Wraith Spire kjøler er 70 mm høy med vifte.

 

G.skill 3200 c14 2x8GB, er ofte anbefalt til Ryzen. Hastigheten 3200 og c14 betyr at dette er rask ram.

Det er selvfølgelig mulig å bruke tregere og billigere om en ønsker det.

Lenke til kommentar

G.skill 3200 c14 2x8GB, er ofte anbefalt til Ryzen. Hastigheten 3200 og c14 betyr at dette er rask ram.

Det er selvfølgelig mulig å bruke tregere og billigere om en ønsker det.

 

Takk for svar!

 

Da skjønte jeg litt mer, 'blindsøkte' det som Nizzen hadde skrevet og trodde at C14 var en typebetegnelse. Heldigvis litt klokere nå, så har satt opp dette foreløbig! Hvis det er noen som har tips til 'bedre' komponenter, tar jeg gjerne i mot de, men pga FreeSync og software, blir det Vega i denne omgang. Kommer evt til å oppgradere kortet, når AMD kommer med noe bedre.

 

Herligheten skal monteres i dette kabinettet; hvis mulig. Jeg vil da kjøpe en modul 'tophat' som de kaller det, hvor jeg hiver inn kjøleren til prosessoren.

Endret av Aiphoenix
Lenke til kommentar

Et tips angående PSU: ny versjon av den du har satt opp er rett rundt hjørnet (kan bestilles flere steder men uten leveringsdato). De har oppgradert den til platinum,men det er ikke så stor forskjell som det høres ut som for det er dagens versjon veldig nær i tester. Men, den nye skal etter det jeg har lest ha individuelly sleeved cables, det betyr at de blir mindre stive og dermed mye enklere i et lite og trangt kabinett. Kabler kan også kjøpes separat, så klart, men det er ganske dyrt. Så hvis du uansett venter på kabinett, vent med å kjøpe PSU :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med ram er litt mer komplisert.

 

G.Skill har tre typer lagd spesielt for AMD:

Trident Z RGB (for AMD)

Flare X (for AMD)

FORTIS (for AMD)

Du finner de her: https://gskill.com/en/catalog/desktop-memory

 

Ellers så har hvert hovedkort en liste over RAM som er prøvd og funnet å virke ved gitte hastigheter. (QVL-list)

Egentlig er det ganske lett. Kjøp G.skill med b-die ic, så funker det. F.eks g.skill 3200c14

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...