Gå til innhold

[Løst] Bytte ut flaskehals CPU


Anbefalte innlegg

I dag var dagen hvor jeg etter jobb gjorde som jeg skrev, og dro ned på Digital Impuls, kjøpte hovedkort, cpu og ram. Det ble i-7 8700k, 16GB 3000mhz ram og et ASRock hovedkort.

 

Brukte overaskende hele 3 timer på utskiftningen  :tease:, gjorde til gjengeld det meste ganske nøye og forsiktig. Testet såvidt pubg, og kan si at forskjellen er nesten enorm, den er i hvertfall MEGET merkbar, så godt fornøyd! Alt på Ultra utenom shadows, konstant 125-144fps uansett. Før oppgraderingen ville den ligget som en jo-jo mellom 60-100 fps.

 

Takk til alle som bidro med input!  Spesielt Nizzen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig hjelper det, men du merker det best hvis ikke har flaskehalser andre steder. Kjører du stock på en 3-4 års gammel X99 og et skjermkort fra samme tiden, er det begrenset hvor mye ramhastigheten hjelper.

Er gpu fkaskehals, så merker man lite.

Sherlock ?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I dag var dagen hvor jeg etter jobb gjorde som jeg skrev, og dro ned på Digital Impuls, kjøpte hovedkort, cpu og ram. Det ble i-7 8700k, 16GB 3000mhz ram og et ASRock hovedkort.

 

Brukte overaskende hele 3 timer på utskiftningen  :tease:, gjorde til gjengeld det meste ganske nøye og forsiktig. Testet såvidt pubg, og kan si at forskjellen er nesten enorm, den er i hvertfall MEGET merkbar, så godt fornøyd! Alt på Ultra utenom shadows, konstant 125-144fps uansett. Før oppgraderingen ville den ligget som en jo-jo mellom 60-100 fps.

 

Takk til alle som bidro med input!  Spesielt Nizzen :)

Hva har du i oppløsning på skjerm i PUBG?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...