Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Regresskrav eller?


maxijoker

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

I 2014 kjøpt jeg en harddisk til min pc, til en pris av litt over NOK 2.500.

Året etter så gikk salgsfirmaet i Oslo konkurs. Western Digital gir 5 års garanti på harddisken fra kjøpedato. Når en bedrift går konkurs, er det bare å stille seg i kø med sine krav til boet, men som regel er det lite å hente etter 1. prio krav, skatter og avgifter + lønnskrav som er gjort gjeldende. Og historisk sett er dette firmaet historie og boet oppgjort. 

 

Men så er det noe i jussen som vissnok heter regresskrav. Dersom forhandleren som jeg kjøpte nybil hos i fjor går konkurs, kan jeg rette krav etter garanti og eller forbrukerkjøpsloven mot hovedimportøren. Så langt greit, men det kan virke som det å finne en slik importør i Norge for en Western Digital harddisk, med 5 års garanti er håpløst.  

 

Noen med juss ekspert råd å kunne tildele meg her inne?, eller kanskje til og med WD importør adresse her i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer veldig ofte greit å gå direkte på importør/hovedkontor - jeg har mange ganger gått direkte til Samsung/Philips/Siemens/etc istedet for å treneres gjennom systemet til elkjøp/lefdal/etc.

 

 

Ikke tvil at dette er en god løsning.

Spørsmålet er om Western Digital har egen norsk importør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...