Gå til innhold

Saksøkte Tesla for at bilen stoppet med 2 % batteri igjen – tapte i retten


Anbefalte innlegg

 

 

Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tanken

Hvorfor det? Han tapte jo han med Teslaen, så da taper nok du også.

Du er vel den typen person som alltid må kverulere om du ikke tok den ironien der. Gratulerer til deg.

 

 

ha hæ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tanken

Men nå gikk han ikke tom for strøm, han hadde to prosent igjen. Så om du fyller opp din bensintank på 50 liter og du senere har f.eks. fem prosent igjen, så er det 2,5 liter. Om din bil bruker 0,7 liter på mila, så betyr det at du har ca. 35 km igjen. Er det ikke da rimelig at du skal kunne kjøre de ekstra 35 kilometerne samtidig som 12V batteriet fortsatt lades via dynamo?

 

 

"Han ringte dermed Falck, som bidro med transport til nærmeste ladestasjon."

 

Hva koster det da med Falck-transport til næreste ladestasjon? Kjekt å vite for en ny elbileier.

Koster 500 kroner i egenandel hvis man har kasko forsikring.

 

 

Det kommer an på hvem man bruker. Har man kasko hos If, så koster det 500 kr. Har man kasko hos andre forsikringsselskaper, kan det være gratis. Medlemmer hos Naf får også gratis veihjelp.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

 

Men nå gikk han ikke tom for strøm, han hadde to prosent igjen. Så om du fyller opp din bensintank på 50 liter og du senere har f.eks. fem prosent igjen, så er det 2,5 liter. Om din bil bruker 0,7 liter på mila, så betyr det at du har ca. 35 km igjen. Er det ikke da rimelig at du skal kunne kjøre de ekstra 35 kilometerne samtidig som 12V batteriet fortsatt lades via dynamo?

 

 

 

 

Det kan ikke sammenlignes, det er to helt forskjellige systemer. Batteriet hadde masse spenning igjen det, men bilens SW stengte ned for å sikre folk og utstyr. Anbefaler deg å få inn litt mer kunnskap ang batterier og BMS, så slipper du å komme med slike pinligheter.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Men nå gikk han ikke tom for strøm, han hadde to prosent igjen. Så om du fyller opp din bensintank på 50 liter og du senere har f.eks. fem prosent igjen, så er det 2,5 liter. Om din bil bruker 0,7 liter på mila, så betyr det at du har ca. 35 km igjen. Er det ikke da rimelig at du skal kunne kjøre de ekstra 35 kilometerne samtidig som 12V batteriet fortsatt lades via dynamo?

 

 

 

 

Det kan ikke sammenlignes, det er to helt forskjellige systemer. Batteriet hadde masse spenning igjen det, men bilens SW stengte ned for å sikre folk og utstyr. Anbefaler deg å få inn litt mer kunnskap ang batterier og BMS, så slipper du å komme med slike pinligheter.  

 

 

Jeg er klar over det, men dette viser hvor dårlig elbiler er. Det kan ikke en gang bruke opp all energien før ting blir ødelagt. Hvilke andre svakheter er det man må være klar over før allmennheten kjøper elbil? Ikke bruke langlysene mer enn ti minutter av gangen, kun rolig countrymusikk for at høyttalerne ikke skal slite ut batteriet, ikke kjøre i regn og vind fordi dynamoen ryker?

 

Jo mer jeg får høre om elbiler jo mindre frister det å bytte ut dieselbilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er klar over det, men dette viser hvor dårlig elbiler er. Det kan ikke en gang bruke opp all energien før ting blir ødelagt. Hvilke andre svakheter er det man må være klar over før allmennheten kjøper elbil? Ikke bruke langlysene mer enn ti minutter av gangen, kun rolig countrymusikk for at høyttalerne ikke skal slite ut batteriet, ikke kjøre i regn og vind fordi dynamoen ryker?

 

Jo mer jeg får høre om elbiler jo mindre frister det å bytte ut dieselbilen.

 

 

Nesten alle ting vi omringer oss med om dagen går på batterier, er alle disse dårlige også? Burde de slengt inn en V8 slik at de kunne kjørt seg helt tom? 

 

Hvorfor orker du å tulle deg sånn til? Det er jo bare tøys alt du kommer med, og igjen det er ikke noe dynamo.... 

 

Så ikke bytt da, det er helt frivillig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg er klar over det, men dette viser hvor dårlig elbiler er. Det kan ikke en gang bruke opp all energien før ting blir ødelagt. Hvilke andre svakheter er det man må være klar over før allmennheten kjøper elbil? Ikke bruke langlysene mer enn ti minutter av gangen, kun rolig countrymusikk for at høyttalerne ikke skal slite ut batteriet, ikke kjøre i regn og vind fordi dynamoen ryker?

 

Jo mer jeg får høre om elbiler jo mindre frister det å bytte ut dieselbilen.

 

 

Nesten alle ting vi omringer oss med om dagen går på batterier, er alle disse dårlige også? Burde de slengt inn en V8 slik at de kunne kjørt seg helt tom? 

 

Hvorfor orker du å tulle deg sånn til? Det er jo bare tøys alt du kommer med, og igjen det er ikke noe dynamo.... 

 

Så ikke bytt da, det er helt frivillig. 

 

 

De fleste batterier jeg vet om lar meg bruke dem til de går til 0% og så kan jeg lade dem opp til 100% og bruke dem om og om igjen. Om Telsaen takker for seg selv om det er mere juice igjen så er det søppel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

De fleste batterier jeg vet om lar meg bruke dem til de går til 0% og så kan jeg lade dem opp til 100% og bruke dem om og om igjen. Om Telsaen takker for seg selv om det er mere juice igjen så er det søppel.

 

 

Ja vist, ta å mål spenningen på batteriet ditt du. Så skal du se at det er ett lass av spenning der. 

 

Dette har ingenting med Tesla å gjøre, det er helt standard og spesielt ved ift lithium. Søk på ordet "brick protection", kanskje du lærer noe nytt i dag også.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

De fleste batterier jeg vet om lar meg bruke dem til de går til 0% og så kan jeg lade dem opp til 100% og bruke dem om og om igjen. Om Telsaen takker for seg selv om det er mere juice igjen så er det søppel.

 

 

Ja vist, ta å mål spenningen på batteriet ditt du. Så skal du se at det er ett lass av spenning der. 

 

Dette har ingenting med Tesla å gjøre, det er helt standard og spesielt ved ift lithium. Søk på ordet "brick protection", kanskje du lærer noe nytt i dag også.. 

 

 

Jeg kunne helt ærlig egentlig ikke brydd meg mindre om hvordan det virker, bare om det virker eller ikke. Og det er det de aller fleste bryr seg om også. Her må Tesla skrive 0% om bilen ikke går lenger, eller 1% om den skal gå litt til. Ikke 2% og så går den ikke lenger altså at den egentlig er på 0%.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Jeg kunne helt ærlig egentlig ikke brydd meg mindre om hvordan det virker, bare om det virker eller ikke. Og det er det de aller fleste bryr seg om også. Her må Tesla skrive 0% om bilen ikke går lenger, eller 1% om den skal gå litt til. Ikke 2% og så går den ikke lenger altså at den egentlig er på 0%.

 

 

Problemet er at du mangler kunnskap, Tesla på sinn side har opplyst om dette i sin manual. Leser du andre manualer til tilsvarende produkter vill du finne samme begrensninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tanken

 

Det skjer ikke;) oppgitt rekkevidde på tank går lenger enn hva den oppgir.. du kan kjøre ganske mange kilometer etter at det står du ikke kan kjøre lenger:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tanken

 

Det skjer ikke;) oppgitt rekkevidde på tank går lenger enn hva den oppgir.. du kan kjøre ganske mange kilometer etter at det står du ikke kan kjøre lenger:)

På din bil så kanskje. Dette er langt i fra regelen på alle fossile biler.

 

Den teslaen hadde helt sikkert gått til 0% på driftsbatteriet om 12v batteriet hadde hatt nok spenning til å fortsette. Vi snakker om en bil som har gått 160.000km. At den har et dårlig eller redusert 12v batteri (blybatteri) er veldig sannsynlig. Og når det 12v batteriet skal drive alle komponentene i bilen uten å få lading fra driftsbatteriet så dør det temmelig fort. Dette kan i beste fall kalles dårlig vedlikehold av Tesla eieren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg kunne helt ærlig egentlig ikke brydd meg mindre om hvordan det virker, bare om det virker eller ikke. Og det er det de aller fleste bryr seg om også. Her må Tesla skrive 0% om bilen ikke går lenger, eller 1% om den skal gå litt til. Ikke 2% og så går den ikke lenger altså at den egentlig er på 0%.

 

 

Problemet er at du mangler kunnskap, Tesla på sinn side har opplyst om dette i sin manual. Leser du andre manualer til tilsvarende produkter vill du finne samme begrensninger. 

 

 

Jeg trenger ikke mer kunnskap enn at en bil er et fremkomstmiddel enten det går på strøm, bensin, diesel eller englestøv. Og jeg vet at 0% er null og at 2% er mer enn null. Det er alt man skal vite, alt annet er støy. Jeg kan godt sette meg ned og studere elbiler i tyve år før jeg setter meg i en og vet at 2% egentlig er 0,01% osv, men det gidder jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg trenger ikke mer kunnskap enn at en bil er et fremkomstmiddel enten det går på strøm, bensin, diesel eller englestøv. Og jeg vet at 0% er null og at 2% er mer enn null. Det er alt man skal vite, alt annet er støy. Jeg kan godt sette meg ned og studere elbiler i tyve år før jeg setter meg i en og vet at 2% egentlig er 0,01% osv, men det gidder jeg ikke.

 

 

Sier vell kanskje noe om deg. Men som sagt, dette er ett generell sak som oppstår i batteridrevne ting med BMS eller en annen form for SW som verner om produktet eller folk. Så, om du har så store problemer med dette bør du holde deg unna en god del produkter :) 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg kunne helt ærlig egentlig ikke brydd meg mindre om hvordan det virker, bare om det virker eller ikke. Og det er det de aller fleste bryr seg om også. Her må Tesla skrive 0% om bilen ikke går lenger, eller 1% om den skal gå litt til. Ikke 2% og så går den ikke lenger altså at den egentlig er på 0%.

 

 

Problemet er at du mangler kunnskap, Tesla på sinn side har opplyst om dette i sin manual. Leser du andre manualer til tilsvarende produkter vill du finne samme begrensninger. 

 

 

Jeg trenger ikke mer kunnskap enn at en bil er et fremkomstmiddel enten det går på strøm, bensin, diesel eller englestøv. Og jeg vet at 0% er null og at 2% er mer enn null. Det er alt man skal vite, alt annet er støy. Jeg kan godt sette meg ned og studere elbiler i tyve år før jeg setter meg i en og vet at 2% egentlig er 0,01% osv, men det gidder jeg ikke.

 

 

Enhver måler kan ha feil eller feilvisning. Hele saken her er like dum som å kjøre til du er på bensindunsten, og klage om den stopper i oppoverbakken selv om du etter måleren skulle hatt litt igjen.

 

Stopper det litt tidligere, så er det fremdeles bare en å skylde på, og det er sjåføren som overså advarselen. At det er en yrkessjåfør som er avhengig av kjøretøyet for å tjene penger, gjør det bare enda dummere. Vedkommende burde selvsagt kjørt til hurtiglader i tide.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøper du Tesla, kjøper du forsøksprojekt.

Alt som ikke funker som det skal, er alt du må forvente.

1,2 mill for et bil som er ikke ferdigutviklet, byr på problemer. Jeg venter heller på at det kommer elbiler som er utviklet i Europa. Hvorfor?

Jo, fordi Musk pusha ut bilene sine uten noe som helst form for langvarighetstest.

Ja, bilene er optisk tiltalende. Men jeg som fattig menneke må bare le over disse tilstander.

Jeg trenger et betalbar bil, som hr et rekkevidde på min. 500 km.

Til dn dagen kommer, følger jeg bare med og ønsker Elon "genuint" lykke til.

Alt han trenger å gjøre, er å få ut fingern.

Takk for meg, og tilbakemeldinger blir ikke besvart...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...