Gå til innhold

Den lille Android One tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå også en Asus Zenfone 5 2018. Jeg har gått bort fra kravet om å få androidoppdateringer i flere år, bruker hurtiglading så regner med å brenne gjennom en telefon i året. Da kjøper jeg bare en ny med siste Android hvert år.

Du har mye penger altså? Er ganske enkelt å bytte batteri på en del telefoner selv om bakdekselet kan sitte litt. På Oneplus f.eks så er det to skruer under som holder dekselet. Batteriet har en liten leppe man drar i for å løsne limet så batteriet kommer ut.

 

Edit: usikker på om det et skruer på 6ern med glassrompe, men batteriet kommer enkelt ut iallefall og er nok lignende på en del andre mobiler.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Men med å flash så får man vel ikke bankid og sånne apps til å fungere?

Kommer veldig ann på.

Kjørte LinageOS 8.1 på min Note 4 nylig, og da fungerte mobilbank og vipps osv.

 

LinageOS kommer uten root og slikt, så lar man det være "stock" så tror jeg det er greit.

 

Men er selvfølgelig en risiko å ta.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter min mening den mest spennende Android One telefonen ute på markedet akkurat nå. 

Håper den kommer til Norge, Nokia 7.1

 

 

Nokia 7.1 er en dårligere telefon enn nokia 7 plus som har vært ute i snart et halvår. 7.1 har en snapdragon 636 som begynner å dra på, mens 7 plus har 660 som er betydelig kjappere.

 

Kjøpte selv en Xiaomi Mi A2 til samboeren for 3000kr, hun er veldig fornøyd med den etter å ha hatt Nexus 5 og 5X. 

Lenke til kommentar

Jo, det kan hende. Synes bare det er rart at ikke de andre produsentene pusher toppmodeller med Android one..

Samsung, LG, Sony, Huawei og alle drømmer om å ha sitt eget system som Apple.

Derfor modifiserer dem alt på Android så langt det lar seg gjøre - og tjener penger på det.

 

Hadde det ikke vært for app støtte så hadde Samsung kjørt BadaOS eller Tizen på sine mobiler uten tvil.

 

Men skal man ha stock Android på en helt ny mobil i dag må man importere en skuffende og dyr Pixel 3, eller kjøpe en billig Android One telefon.

 

Eller være smart å kjøpe Oneplus. Oneplus 6T kommer i slutten av måneden, og jeg lover deg at OxygenOS er gode greier.

Stock android bare mye raskere og med flere muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...