Gå til innhold

Den lille Android One tråden


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Virker ikke som Google har tenkt å tilby Pixel i Norge med det første dessverre. 

For oss nerder som likte Nexus serien, så er Android One veien å gå videre har jeg forstått. 

Les mer her: https://www.android.com/one/

 

Motorola Moto X4 har gått ned i pris til 2490,- som gjør den veldig interessant, men litt research viste at det ikke var Android One utgaven.

Drømmer om en middels+ spekket telefon rundt 5" med Android One, men det er vel kanskje å tro på julenissen.

 

Usikkerheten om Moto X4 i Norske markedet leveres med Android One inspirerte meg til å lage en liten tråd om erfaringer, tips om tilbud etc etc. 

 

Telefoner som så langt er lansert med Android One. 

 

Motorola X4 (Ikke tilgjengelig i Norge)

XIaomi Mi A1 - https://www.prisjakt.no/product.php?p=4630793  (Kommer også i 64GB utgave)

HTC U11 Life  - https://www.prisjakt.no/product.php?p=4543830

Nokia 6 - https://www.prisjakt.no/product.php?p=4700444

Nokia 7 Plus - https://www.prisjakt.no/product.php?p=4700447

Nokia 8 Sirocco - https://www.prisjakt.no/product.php?p=4700450

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På grunn av manglende/trege oppdateringer fra Samsung og ikke noe offisielt salg av Pixel i Norge, fikk jeg meg en Nokia 8 Sirocco i går.

Så langt superfornøyd, den er snappy og rask som bare det. Kom fra en S7 flat, så det krever litt å venne seg til kantene, men det skal nok gå raskt nok ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På grunn av manglende/trege oppdateringer fra Samsung og ikke noe offisielt salg av Pixel i Norge, fikk jeg meg en Nokia 8 Sirocco i går.

Så langt superfornøyd, den er snappy og rask som bare det. Kom fra en S7 flat, så det krever litt å venne seg til kantene, men det skal nok gå raskt nok

Kult! Eneste måten vi forbrukere kan fortelle at vi ønsker raskere og lenger SW-support er å kjøpe devicer som faktisk støtter det. 

Nokia 8 Sirocco ser uten tvil veldig bra ut, morsomt med ordentlig toppspecca Android One telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android one er akkurat som vanlig android, det går ikke an å formatere minnekort som intern lagring, selv om det er teoretisk mulig.

 

Hvorfor skulle man ville det egentlig? Internminnet på dagens mobilen klarer en 400+ MB\s i lese\skrivehastighet.

Ett BRA minnekort klarer rundt 80MB\s

 

Ett billig kort fra kina (som mange blir å bruke) klarer vel rundt 8MB\s.

 

Ergo telefonen vil bli ubrukelig treg, og folk blir å hate telefonen å aldri kjøpe en slik igjen, selv om det er deres egen feil.

Lenke til kommentar

 

Android one er akkurat som vanlig android, det går ikke an å formatere minnekort som intern lagring, selv om det er teoretisk mulig.

 

 

Hvorfor skulle man ville det egentlig? Internminnet på dagens mobilen klarer en 400+ MB\s i lese\skrivehastighet.

Ett BRA minnekort klarer rundt 80MB\s

 

Ett billig kort fra kina (som mange blir å bruke) klarer vel rundt 8MB\s.

 

Ergo telefonen vil bli ubrukelig treg, og folk blir å hate telefonen å aldri kjøpe en slik igjen, selv om det er deres egen feil.

Why always fighting?

Lenke til kommentar

 

 

Android one er akkurat som vanlig android, det går ikke an å formatere minnekort som intern lagring, selv om det er teoretisk mulig.

 

Hvorfor skulle man ville det egentlig? Internminnet på dagens mobilen klarer en 400+ MB\s i lese\skrivehastighet.

Ett BRA minnekort klarer rundt 80MB\s

 

Ett billig kort fra kina (som mange blir å bruke) klarer vel rundt 8MB\s.

 

Ergo telefonen vil bli ubrukelig treg, og folk blir å hate telefonen å aldri kjøpe en slik igjen, selv om det er deres egen feil.

Why always fighting?

Sier deg bare at den funksjonen er deaktivert av en grunn.

Lenke til kommentar

 

 

 

Android one er akkurat som vanlig android, det går ikke an å formatere minnekort som intern lagring, selv om det er teoretisk mulig.

Hvorfor skulle man ville det egentlig? Internminnet på dagens mobilen klarer en 400+ MB\s i lese\skrivehastighet.

Ett BRA minnekort klarer rundt 80MB\s

Ett billig kort fra kina (som mange blir å bruke) klarer vel rundt 8MB\s.

Ergo telefonen vil bli ubrukelig treg, og folk blir å hate telefonen å aldri kjøpe en slik igjen, selv om det er deres egen feil.

Why always fighting?

Sier deg bare at den funksjonen er deaktivert av en grunn.

Nei nei nei... den er ikke deaktivert, den bare fungerer ikke... stor forskjell ;)

Lenke til kommentar

På grunn av manglende/trege oppdateringer fra Samsung og ikke noe offisielt salg av Pixel i Norge, fikk jeg meg en Nokia 8 Sirocco i går.

Så langt superfornøyd, den er snappy og rask som bare det. Kom fra en S7 flat, så det krever litt å venne seg til kantene, men det skal nok gå raskt nok ?

Hvordan er telefonen etter å ha hatt noe tid med den?

Og kamera hvordan er den?

Lenke til kommentar

Liker telefonen kjempegodt, den er kjapp og gjør alt jeg trenger. Og batteriet er fantastisk! Tynte den hardt nå, og jeg har aldri fått 7 timer med "screen on time" med noen telefon før!

 

Har ikke tatt så mange bilder ennå, men kameraet er godt. Ikke helt Samsung, men mer en godt nok for oss vanlige mobil-fotografer.

post-199843-94183_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liker telefonen kjempegodt, den er kjapp og gjør alt jeg trenger. Og batteriet er fantastisk! Tynte den hardt nå, og jeg har aldri fått 7 timer med "screen on time" med noen telefon før!

 

Har ikke tatt så mange bilder ennå, men kameraet er godt. Ikke helt Samsung, men mer en godt nok for oss vanlige mobil-fotografer.

Vurderer Sirocco sterkt nu - kan swappe f.o.m. i dag :) Trodde den kom til butikken først i disse dager? Noen formening om bytte til denne når jeg har Samsung S8 fra før av?

 

Noen N8 sirocco tråd her forresten? Kunne ikke se noen, huh

Lenke til kommentar

Vurderer Sirocco sterkt nu - kan swappe f.o.m. i dag :) Trodde den kom til butikken først i disse dager? Noen formening om bytte til denne når jeg har Samsung S8 fra før av?

 

Noen N8 sirocco tråd her forresten? Kunne ikke se noen, huh

Ikke en egen tråd, det er ikke så mange som har den ennå. Var tidlig ute og fikk den gjennom jobben sin leverandør i slutten av april.

Konge telefon for mitt bruk!

Den har nok vesentlig bedre flyt i SW enn S8 pga lettere programvare.

Skjermen er sannsynligvis ikke helt på høyde med Samsung sine, men det er en ganske grei P-OLED-skjerm. Har spilt noen timer på den, og jeg synes den gir godt bilde på nært hold. Det er noe fargeforskyvning ytterst på sidene der skjermen buer, men denne optiske effekten er omtrent ikke til å unngå når man har buet glass.

Den er nydelig å se på, så jeg anbefaler deg å få tafset litt på den i en butikk og se om den gir deg god-følelsen.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med batteritiden over tid på Android one telefoner? Jeg har en Samsung Gaxlaxy S7 som er ca 1.5 år og batteriet er bare rævva. Nå holder den ikke en dag. Når den var ny så holdt batteriet 2 dager.

Bytt batteriet.

Samsung sine batterier får mye juling av hurtigladeren og varer sjelden noe særlig mere enn 1 år.

Om Android one telefoner har bedre batteritid blir litt som å spøre hvor langt er ett tau?

 

Noen telefoner har bedre måter å hurtiglade på, som f.eks Oneplus. Dem bruker batteri med lavere indre motstand som gjør at dem kan lade med høyere strømstyrke uten å øke spenningen som Samsung gjør. Dette gir mindre slitasje på batteriet og det utvikles ikke varme (som skader batteriet).

 

Så vil du hurtiglade mye og samtidig bevare batteriet må du lese deg opp på ladeteknologien til produsentene.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...