Gå til innhold

Komplett lanserte fri roaming i USA og Thailand. Dette sier konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thailand leverer telenor kontantkort med ubegrenset mobildata i et år for en engangssum på kr 475/748 kr. Hastigheten er begrenset til enten 2 Mbps (kr 475) eller 4 Mbps (kr 748). Samtaler koster 25 øre pr minutt. De 2 andre mobil operatørere har tilsvarende kontantkort til enda lavere priser. https://www.dtac.co.th/.../products/golden-dog-sim.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om Telenor i Norge er klar over at Telenor i Thailand har verdes desidert beste Wifi Tale/SMS app?

Appen støtter oppkobiling via både wifi og mobildata.

 

Funksjoner:

Opp til 5 forskjellige abonnement (tlf. nummer) i en og samme app.

Velg fra appen om signalet skal gå til sim eller til app for hvert enkel nummer.

Wifi Tale/SMS appen virker også med USSD koder over wifi og virker sannsyneligvis også med Norsk bank id.

Ikke lenger nødvendig å ha sim i Telefonen

 

Telenor i Norge bør ta denne appen i bruk. Jeg har brukt appen siden den ble lansert i Mars 2017 og garanterer at dette er den beste appen som noen gang er laget for Telefoni/SMS. Appen virker på omtrent hver eneste Android og Iphone som har blitt produsert. https://www.dtac.co.th/en/info/dtac-call.html

Lenke til kommentar

Interessant hvordan Telenor og Telia har akkurat samme prisene på data, ned til siste øre. Prøver de i det hele tatt å konkurrere? Er som de to lokale bensinstasjonene der jeg bor. Samme prisen på øret hele tiden.

 

Oops, her hadde det faktisk sneket seg inn et tilfelle av tabellkopiering. Prisene er ikke helt like, har oppdatert med de riktige prisene for Telia.

 

/Stein Jarle, Tek

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om Telenor i Norge er klar over at Telenor i Thailand har verdes desidert beste Wifi Tale/SMS app?

Appen støtter oppkobiling via både wifi og mobildata.

 

Funksjoner:

Opp til 5 forskjellige abonnement (tlf. nummer) i en og samme app.

Velg fra appen om signalet skal gå til sim eller til app for hvert enkel nummer.

Wifi Tale/SMS appen virker også med USSD koder over wifi og virker sannsyneligvis også med Norsk bank id.

Ikke lenger nødvendig å ha sim i Telefonen

 

Telenor i Norge bør ta denne appen i bruk. Jeg har brukt appen siden den ble lansert i Mars 2017 og garanterer at dette er den beste appen som noen gang er laget for Telefoni/SMS. Appen virker på omtrent hver eneste Android og Iphone som har blitt produsert. https://www.dtac.co.th/en/info/dtac-call.html

 

Hvordan fungere dette i andre land?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva slags avtale Komplett Mobil har fått med Telenor som gjør at dette ikke fører til store kostnader for dem, jeg har vanskelig for å tro at de klarer å dekke inn folks frie bruk i disse landene med de ganske rimelige abonnementsprisene de tilbyr kundene i Norge.
 
Jeg syntes egentlig det er positivt at en av de små og uavhengige operatørene er først ute med noe nytt som dette og det blir nok å bytte til en operatør med fri roaming i USA når jeg skal dit senere i år
Lenke til kommentar

 

Interessant hvordan Telenor og Telia har akkurat samme prisene på data, ned til siste øre. Prøver de i det hele tatt å konkurrere? Er som de to lokale bensinstasjonene der jeg bor. Samme prisen på øret hele tiden.

 

sikkert samme topeiere

Ikke i det hele tatt! Telenor sin største eier er den norske stat, Telia sine er den svenske og finske stat. Årsaken til nesten lik pris i Norge er at vi har reelt sett har duopol i Norge, og da er det helt normal med nesten like priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har i Thailand brukt AIS sitt mobilabb som utlending på langtidsreise her nå i flere måneder. (Dvs eget sim kort og thai nummer) .. Det koster da ca en hundrelapp å registrere, og så abonnerer du på den hastighet du vil ha - for meg var valget enkelt. ca 150 kr i mnd - for FRI mengde databruk ( kjører delt via min mob telf for hele husstandens internett bruk) og hastigheten er det som de kan levere - 4G tilknytning og inntil 6MB i hastighet. Ingenting å klage over på ytelsen .. jeg strømmer filmer og bruker nettet som hjemme i Norge. Stat fra telefonen viser at jeg har brukt mellom 120 og 225 GB i datamengde per måned. Ringe med telefonen kan jeg også -- koster ca 25 ør per min. lokalt i thailand. ringe til andre land enn internt i thailand blir fort dyrt, men der finnes løsninger for det også. Tenk litt over hvor godt dette tilbudet egentlig er.... 200GB i mnd ... for 150 blås ? Og så sammenlikne med 99kr pr GB ? yikes. Ja, jeg vet dette ikke er roaming, men det er et knallgodt alternativ til overraskelse på første regning fra din roaming partner om du skulle valgt det...

Lenke til kommentar

Interessant hvordan Telenor og Telia har akkurat samme prisene på data, ned til siste øre. Prøver de i det hele tatt å konkurrere? Er som de to lokale bensinstasjonene der jeg bor. Samme prisen på øret hele tiden.

 

bensinstasjonene: Pris sammarbeid er ikke lov, så her går dem ansatte åpentlyst ut med kikert, å ser på nabo bensinstasjonen, å juster prisen der ette. :)

 

Så om det samme gjelder her, så har det vært "intresting", å vite hvem som gikk ned i pris først, å hvem var det som bare "kopierte" ;)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva slags avtale Komplett Mobil har fått med Telenor som gjør at dette ikke fører til store kostnader for dem, jeg har vanskelig for å tro at de klarer å dekke inn folks frie bruk i disse landene med de ganske rimelige abonnementsprisene de tilbyr kundene i Norge.

 

Jeg syntes egentlig det er positivt at en av de små og uavhengige operatørene er først ute med noe nytt som dette og det blir nok å bytte til en operatør med fri roaming i USA når jeg skal dit senere i år

 

Om man er en liten operatør i Norge, så har disse ein del "fordeler", dvs. at dem slipper å betale like mye for at demmers kunder skall ringe til Telenor/telia, som om demmers kunder får tlfer inn. :)

 

Så om dem eks har mange kunder som har langt flere inngående samtaler, ein utgående, så kan dem bare sitte der å "melke" :)

 

(Dette er så klart en stor fordel for konkuransen i Norge, da det det faktisk er mulig for små operatører å ettablere seg og starte opp. :) )

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...