Gå til innhold

Teknisk museum-direktør kan få jobben med å flytte museet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne dratt innom med sønnen min på 2år som er superfasinert av helikopter, fly, tog, knapper som får noe til å skje, låser, vifter..

Hadde det ikke vært for åpningstidene i helgene (11-18) hadde vi vært der flere ganger allerede.

Våkner i 8tiden, sover ca fra 12/1230 til 14 som de fleste barn på den alderen, skal ha mat kort tid etter at han våkner, skal ha middag ca kl 18 og det blir fort krise hvis det er nærme legging og han sovner i bilen på veien hjem.

Prøv å finne et vindu på minimum 3 timer der for å besøke museet, da inkludert kjøring osv frem og tilbake.

Hadde det åpnet 8 eller 9 noen lørdager eller søndager innimellom hadde det åpnet opp for mange småbarnsfamilier. For ikke å glemme de som har flere barn, hvor det er de minste som legger samme begrensningene for de eldre for at hele familien kan reise.

Om det koster meg 150 eller 300kr for 2timers besøk tenker jeg ikke så mye på, med 500kr hadde jeg kanskje tenkt en ekstra gang før jeg drar, men hadde uansett dratt innom i ny og ne.

Endret av morten7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teknisk Museum har lite til felles med Opera, Munch og Deichmann, og der koster tomtene det mangedoble. Sikkert fint for de ansatte med mange dyre lunsj-kafeer, men det er ikke avgjørende. Kjelsås har tog, trikk, buss, god parkering, og gode muligheter for utvidelser. Tro på dere selv, og sats på samarbeide med industrien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Teknisk Museum har lite til felles med Opera, Munch og Deichmann, og der koster tomtene det mangedoble. Sikkert fint for de ansatte med mange dyre lunsj-kafeer, men det er ikke avgjørende. Kjelsås har tog, trikk, buss, god parkering, og gode muligheter for utvidelser. Tro på dere selv, og sats på samarbeide med industrien.

 

Helt enig Teknisk Museum er i en klasse for seg selg. Så jeg foreslår de legger ned Operaen og legger Teknisk Museum til disse lokalene isteden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer hvertfall til å dra dit oftere dersom det bli mer sentral beliggenhet. Enkleste som er er jo å komme seg inn i Oslo sentrum med kollektivt.

 

Klarer du komme deg til sentrum, så er det lett å komme til Teknisk Museum. Togstasjonen er rett utenfor, samme med trikkestopp og busstopp...

 

Dessuten er reiser innad i Oslo innen den første halvtimen eller timen, om du allerede kommer med tog, allerede inkludert. Og bruker du , trikk, t-bane eller buss, så er du kanskje innenfor i tid til å komme deg på transportmiddelet, og da kjører du lovlig selv om billetten går ut mens du sitter på bussen, trikken eller toget.

 

;-)

Lenke til kommentar

Klarer du komme deg til sentrum, så er det lett å komme til Teknisk Museum. Togstasjonen er rett utenfor, samme med trikkestopp og busstopp...

Ja, men om det ligger i sentrum slipper man å kaste bort mer tid på ytterligere reiser. Det var poenget. Man kommer seg alltids fram, men man er interessert i å bruke minst mulig tid. Skifting av transportmiddel, venting, planlegging etc. spiser tid veldig fort. Ligger det i sentrum kan man bare ta en spontan tur, uten noe som helst mer involvert.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...