Gå til innhold

En simulert virkelighet, vi er "AI"


Anbefalte innlegg

Ligget våken meste parten av natten. Plutselig fikk jeg noen ville tanker jeg fortsatte å ha det litt gøy med.

 

Hva om vi faktisk lever i en simulert virkelighet? Hva om vi er såkalte "AIs".

Teknologien florerer fortere enn noen gang. Spesielt videospill bransjen samtidig med forksning på AI.

 

Kroppen vår trenger elektrisitet for å fungere. Det får hjernen til å fungere, det får hjeret til å slå, det gjør til og med så nerver kan gjøre så vi kan bevege oss.

 

Så her er den lille uferdige teorien min.

 

Alt er bygget opp av atomer som igjen er bygget opp av protoner (positivt ladd), elektroner (negativt ladd) og nøytroner (nøytral, ingen ladning). Det er jo energi som lager "masse".

 

Så hva om vi og alt rundt oss er et produkt av en super-intellegent sivilisasjon? At det vi har funnet ut at er partikler faktisk er grunnmuren i et svært avansert kode språk.

 

Akkurat som det vi har kommet opp med for å lage spill, animasjons filmer og diverse. Hva om vi er en del av en endeløs sirkel der vi har blitt laget, utvikler oss for å så lage vår egen sivilisasjon som igjen vil gjøre akkurat det vi har gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis alt ikke blir programmert kontinuerlig, så man noen ha programmert big bang, for deretter å slippe spaken, lene seg tilbake og se på utviklingen i verdenen? En slags intelligent AI som utvikler seg selv? Eller er det noe form for entitet som programmerer ulike ting og forandrer ting underveis? Hvis det er en person som er programmereren, hvor sitter han hen? Hvordan kom han dit, er han og hans verden også programmert, eller eksisterer han i den "virkelige" verden? Hva er hensikten med å lage vår verden? Bare for moro skyld?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...